Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPad 3 als Ereader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Swart_Arthur
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 25-03 09:55
Ik heb een iPad3 die niet meer verder kan updaten. Dan is het een fraaie presse papier geworden. Of een eReader. Ik vind het heerlijk om via Books op deze iPad boeken te lezen.
Er zijn wat uitdagingen:
  • Na een reset op fabrieksinstellingen gebruikt hij 10,4Gb van de 16Gh beschikbare geheugenruimte om te kunnen starten.
  • Na een uur of vier is de accu leeg.
  • In Books kan ik niet naar de titel van een boek zoeken.
Dat levert de volgende vragen op:
  • Is er een manier om voor de iPad eReader onzinnige applicaties te verwijderen? Ik heb bijvoorbeeld geen Photos nodig, zelfs de camera hoeft het niet langer te doen. Etc... Safari, Mail en Books is genoeg.
  • Een eReader heeft geen snelle processor nodig. Kan ik mijn iPad underclocken zodat ik minder accutijd gebruik?
  • Is er een handigere e-reader op OSX 9.nn die me freetext door alle eBooks laat zoeken?
Vergeef me als ik reeds eerder beantwoordde vragen stel, ik kon het antwoord even niet vinden.

Beste antwoord (via Swart_Arthur op 22-12-2018 22:44)

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-04 23:12
In die 10 Gb passen meer boeken dan jij in je leven uit kan lezen, lijkt me. Ik zou me dus geen zorgen maken over ballast.

Wat wel even iets is om mee rekening te houden als je veel leest: e-ink geeft geen licht (je hebt omgevingslicht nodig om te lezen), en dat leest rustiger dan een iPadscherm...

Ik begrijp dat boekenwurmen een grote voorkeur voor e-ink ten opzichte van de andere soorten schermen hebben....

TomsDiner wijzigde deze reactie 22-12-2018 22:44 (16%)

Alle reacties

• it0
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-04 06:28

it0

Mijn mening is een feit.

Apple producten verkopen gemakkelijk, bespaar je de moeite en koop een een echte e-reader.

• Swart_Arthur
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 25-03 09:55
Je hebt in principe gelijk. Jammer dat deze iPad hooguit € 100 oplevert terwijl de goedkoopste Kindle al snel € 200 meer moet opbrengen. Daarnaast heb ik geen zin me te voegen naar de regels van Amazon. Ik schrijf zelf en dus krijg ik regelmatig eBooks van andere auteurs. Die plak ik probleemloos in Books, in een Kindle lukt dat alleen na goedkeuring door de helpdesk met een vermanende email over het delen van eBooks.
De iPad is een hele lekkere reader, alleen jammer dat 75% van het geheugen in overhead verdwijnt en dat de accu zo snel leeg is.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Swart_Arthur schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:10:

• Een eReader heeft geen snelle processor nodig. Kan ik mijn iPad underclocken zodat ik minder accutijd gebruik?
Je processor staat vooral niets te doen tijdens boeken lezen. De grootste slurper is het beeldscherm. Dus underclocken gaat niks voor je doen. Je kan wel wifi/bluetooth etc uitzetten (vliegtuigstand) proberen.

Je kan eens langs een paar winkeltjes gaan om te vragen wat het kost om een nieuwe accu te plaatsen in je iPad 3. Maar als ik jou was zou ik gewoon gaan sparen voor een nieuwe tablet (als je boeken leest, kan je ook een Android tablet kopen of een tweedehands E-reader). Als je een euro per dag (be)spaart heb je over een jaar een nieuwe iPad.

CyberMania wijzigde deze reactie 22-12-2018 22:44 (7%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-04 23:12
In die 10 Gb passen meer boeken dan jij in je leven uit kan lezen, lijkt me. Ik zou me dus geen zorgen maken over ballast.

Wat wel even iets is om mee rekening te houden als je veel leest: e-ink geeft geen licht (je hebt omgevingslicht nodig om te lezen), en dat leest rustiger dan een iPadscherm...

Ik begrijp dat boekenwurmen een grote voorkeur voor e-ink ten opzichte van de andere soorten schermen hebben....

TomsDiner wijzigde deze reactie 22-12-2018 22:44 (16%)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True