Welke 1440p monitor bij een 1080Ti

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Momenteel kijk ik nog naar een Samsung 24" VA 60Hz 1080p scherm. Maar ivm mijn recent aangeschafte tweedehands 1080Ti zou ik graag upgraden naar 1440p maar daar loop ik een beetje vast in de diverse keuzes: VA/IPS/TN, 60/144Hz, 27 of 32", G-Sync ja/nee, een oudje of recenter paneel.

Ik zoek een?
Een monitor dus :+ Ik zit op ±80cm van mijn scherm, dus volgens deze is een 27" 1440p monitor ideaal. Klopt deze conclusie?

Wat is je budget?
500 a 600 euro, is wel een beetje de grens maar met enorm goede argumenten zit daar misschien nog een klein beetje rek in

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Tray€ 247,-€ 247,-
1Asus Z170 PRO GAMING€ 180,29€ 180,29
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,29

Ik speel hoofdzakelijk flight sims: DCS, Il-2 en Falcon BMS en soms een potje CoD WW2 en sinds kort RDR2 (dat is op mijn xbox :+ ). Om de weergave vloeiend te houden, dacht ik aan 1440p en niet 4K, al weet ik eerlijk gezegd niet hoe mijn flight sims het op 4K doen met een 1080Ti. Met 1440p op ±80cm leek mij een 27" prima en een 32" te groot. Omdat ik er recht voor zit, leek mij een TN paneel prima, alhoewel ik erg gecharmeerd ben van de zwart waardes van mijn huidige VA monitor. IPS schijnt in de lagere budgetten vragen om problemen zijn, dus die laat ik even buiten beschouwing.

Om te kunnen profiteren van de 1080Ti, leek mij een 144Hz monitor een no-brainer maar hoor graag of ik het juist heb. Dan komt echter nog te vraag of G-Sync aan te raden is? Dat scheelt toch gauw 200 euro.

Als ik snel filter op 27",1440p, 144Hz en G-Sync dat komt de pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart naar voren maar deze is al 2.5jaar oud. Is dit toch een aanrader of komen zijn er recentere panel, heb ik die G-Sync wel nodig en is 27" wel handig of is VA en 32" the way to go in deze recentere monitor pricewatch: LG 32GK850G-B Zwart?

[ Voor 3% gewijzigd door mca2 op 22-12-2018 23:55 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat is een prima scherm, hier in huis de ips versie (predator)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:55
RDR2? Dus je speelt er ook met een PS4 (Pro) op? Hou er rekening mee dat PS4 (Pro) geen ondersteuning heeft voor 1440p. Dus dan zou je scherm bijvoorbeeld moeten schalen naar 1080p en dat ziet er vaak niet mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Hackus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:00:
Dat is een prima scherm, hier in huis de ips versie (predator)
Ok, maar dacht met 2.5 jaa rop de markt dat er misschien inmiddels verbeteringen zijn? En de IPS en TN lijken mij 2 verschillende schermen?
MitchellHearth schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:36:
RDR2? Dus je speelt er ook met een PS4 (Pro) op? Hou er rekening mee dat PS4 (Pro) geen ondersteuning heeft voor 1440p. Dus dan zou je scherm bijvoorbeeld moeten schalen naar 1080p en dat ziet er vaak niet mooi uit.
Oops, foutje, RDR2 is op mijn XBOX :+ FPS op de PC beperkt zich tot CoD WW2 en soms Fortnite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mca2 TN is meest gebruikt bij Shooter games. IPS is meer algemeen gebruikt scherm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-09 12:43
ik heb onlangs mijn 1080p 60hz IPS scherm vervangen door een 1440p 144hz TN scherm met G-sync en ik moet eerlijk zeggen de kleuren vallen mij wel wat mee. maar ik kan niet wennen aan de color banding ik ruil mijn scherm dan nu ook in voor een 1440p 144hz IPS scherm zonder G-sync.

als de mogelijkheid er is zou ik persoonlijk liever een IPS scherm zonder G-sync hebben dan een TN scherm met G-sync. maar dit is ook omdat ik vrij vaak films of series kijk en veel op games op ultra speel(ik zal een van de weinigen zijn maar ik wil dat het er goed uitziet)

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
De vraag is voor mij ook of ik g-sync nodig heb. Wat gebeurt er als ik niet 144 fps haal? Gaat de refreshrate fan omlaag maar de minimale fps?

Want zonder g-sync lijkt dit VA-scherm mij ideaal, IPS schijnt zo’n loterij te zijn
pricewatch: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mca2 schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:44:
De vraag is voor mij ook of ik g-sync nodig heb. Wat gebeurt er als ik niet 144 fps haal? Gaat de refreshrate fan omlaag maar de minimale fps?

Want zonder g-sync lijkt dit VA-scherm mij ideaal, IPS schijnt zo’n loterij te zijn
pricewatch: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart
Nee, dat stort niet ineens naar beneden. wij gebruiken een GTX1080 met ips scherm en g-sync.
Het scherm wat jij noemt heeft Freesync wat je alleen met AMD kaarten kunt gebruiken. (scherm werkt wel met nvidia natuurlijk) dan zou ik deze overwegen pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Hackus schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:29:
[...]

Nee, dat stort niet ineens naar beneden. wij gebruiken een GTX1080 met ips scherm en g-sync.
Het scherm wat jij noemt heeft Freesync wat je alleen met AMD kaarten kunt gebruiken. (scherm werkt wel met nvidia natuurlijk) dan zou ik deze overwegen pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver
Ja, die MSI heeft geen G-Sync maar vroeg me af of bij een 144Hz scherm je dat erg gaat missen? Ofwel wat gebeurt als de 1080ti meer danwel minder dan 144 fps produceert?

En die Samsung is weer iets goedkoper dan die MSI, interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

mca2 schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:12:
[...]

Ja, die MSI heeft geen G-Sync maar vroeg me af of bij een 144Hz scherm je dat erg gaat missen? Ofwel wat gebeurt als de 1080ti meer danwel minder dan 144 fps produceert?

En die Samsung is weer iets goedkoper dan die MSI, interessant.
Ik heb zelf gekozen voor een scherm (144/165 Hz) met G-Sync. Zelf kom ik van een 60 Hz beeldscherm af. Ik stond dus voor exact dezelfde keus. Ik heb zelf nooit veel last gehad van 'tearing'. Wellicht een kwestie van gewenning. Of omdat ik altijd wel een redelijk goede framerate had. Maar wat je wel merkte was dat zodra de framerate omlaag (dips) ging dat het toch even minder vloeiend ging. Of Freesync/G-Sync dat probleem oplost weet ik niet. Maar wat ik nu wel merk is dat alles een stuk vloeiender weergeven wordt (G-Sync staat aan). 120/144 Hz is sowieso erg fijn om te hebben denk ik. Een ander gegeven is dat ik een monitor wilde hebben die 'flicker-free' is. Wat ook weer bijdraagt aan een rustigere beeld. Verder wilde ik een zo minimaal lage input lag (denk dat dit ook wel erg belangrijk is). Alles bij elkaar opgeteld ben ik uitgekomen op de XB271HU (ips paneel). Niet bepaald goedkoop, maar volgens mij wel de beste koop.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1