Waar moet de ADSL splitter?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
We krijgen als het goed is volgende maand ADSL hier.

Nu wil ik dus een netwerkje gaan maken in huis.

Ik ben van plan de server boven neer te zetten.

Kan de splitter dan ook daar komen te staan, dat ik die aansluit op de inkomende ISN kabel daar?

Anders moeten we weer extra kabels gaan trekken en de kabelleidingen in de muren zitten al overvol :(

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
gebruik gewoon 1 PC als host, en installeer op als je PC's software voor internetsharing

SyGate is een heel goed voorbeeld

dan heb je al die rompslomp met splittertjes enzo niet, scheelt je weer geld
nadeel: als de guest PC's willen internetten, moet de host ook aanstaan (die dus de verbinding heb met de ADSL modem).

Ik gebruik nu al een jaartje of 2 SyGate versie 3, en ik heb nergens problemen mee. kan gewoon alles doen op internet, alsof ik direct via de modem zit te internetten. heb met het spelen van online games ook helemaal geen problemen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Op zondag 22 juli 2001 16:57 schreef CyberTijn_ het volgende:
dan heb je al die rompslomp met splittertjes enzo niet, scheelt je weer geld
nadeel: als de guest PC's willen internetten, moet de host ook aanstaan (die dus de verbinding heb met de ADSL modem).
Jij ben raar, je hebt met ADSL ALTIJD een splitter nodig man!
Die moet trouwens zo dicht mogelijk bij de plek waar je telefoonaansluiting het huis inkomt komen! En er mogen GEEN telefoons voor de splitter zitten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij isdn moet ie zelfs voor je centrale

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
verdomme :(

dan moet er dus een netwerkkabel + ADSL naar boven terwijl er _GEEN_ ruimte meer is voor kabels

klerezooi

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 17:43 schreef Wouter17 het volgende:
verdomme :(

dan moet er dus een netwerkkabel + ADSL naar boven terwijl er _GEEN_ ruimte meer is voor kabels

klerezooi
Nee, alleen na de splitter een telefoonsnoer(ADSL) naar boven. Je modem(met daarop de telefoonsnoer met ADSL) kan je gewoon dicht bij de pc houden en dus je netwerkkaart daarop aansluiten met kort UTP kabeltje.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
Op zondag 22 juli 2001 19:51 schreef TheGladiator het volgende:

[..]

Nee, alleen na de splitter een telefoonsnoer(ADSL) naar boven. Je modem(met daarop de telefoonsnoer met ADSL) kan je gewoon dicht bij de pc houden en dus je netwerkkaart daarop aansluiten met kort UTP kabeltje.
klopt... maar hij wil een netwerkje, en als dan een pc beneden staat moet ie dus alsnog 2 kabels trekken. :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1