Autodelen: bedrijf herstelt toeter niet, meermaals gemeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik ben lid van een autodeelsysteem in België. Ik leen meerdere keren per maand een wagen en van één van de wagens werkt de toeter ('claxon' zoals we dat in Vlaanderen zeggen) niet meer.

Ik heb daar ondertussen al twee keer voor gebeld om dit te melden. Levensgevaarlijk als je een schlemiel op de snelweg erop wil attenderen dat hij op zijn rijvak moet blijven ipv te SMS'en en je in de flank te rijden bv. Ik krijg elke keer bij de telefoniecentrale te horen dat er iets aan gedaan wordt, maar dat lijkt dus niet het geval (de telefoniecentrale is ook een extern bedrijf onder contract bij de autodeler).

Dit is nu de derde keer dat ik deze frats met hetzelfde voertuig tegenkom, en ik vermoed dat het bijna einde lease is (lijkt dat ze hun wagens ook leasen) dus ze zullen waarschijnlijk zo min mogelijk kosten meer willen maken. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben die dit probleem gemeld heeft. Toch is er nog steeds niks aan gedaan, duidelijk.

In hoeverre is dit problematisch? Een wagen zonder claxon mag wel gewoon de weg op vermoed ik, maar het is wel onveilig. Ik kan zelf ook niet actief zeggen bij selectie dat ik die bewuste wagen niet wil huren (of ik dien uit te wijken naar een andere locatie verder van mijn thuisadres en minder praktisch voor mij).

Is er een manier om dit bedrijf tot actie te bewegen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, nog eenmaal lief bellen en aangeven dat een claxon tot de keuringseisen behoort in Belgie en dat je niet betaalt om met onveilig materiaal de weg op te gaan. Als ze dat allemaal wel best vinden, kan je daarna de gendarmerie bellen om aan te geven dat er ergens een zakelijk voertuig staat wat niet correct de weg op mag/kan.

Ik ken de exacte regels in Belgie niet; in NL is het zo dat de bestuurder verantwoordelijk is voor een correcte werking van het voertuig. Als ik de auto van mijn moeder leen en de koplamp doet het niet en ik word aangehouden/bekeurd, is dat op mijn conto en niet van mijn moeder.

Sowieso, een claxon is inderdaad bedoeld om noodsituaties te duiden. Ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat je met een defecte claxon rond mag rijden (zeker niet als je al hebt geconstateerd dat het op verschillende momenten niet gerepareerd is).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In Nederland is er een x-jaarlijkse controle (afh. van het bouwjaar van de auto) genaamd de APK (Algemene Periodieke Keuring) waarbij de auto gecontroleerd wordt op met name veiligheidsaspecten.
Denk aan (overmatige) roest bij dragende delen, remmen, ophanging etc., maar ook op de claxon:
deze MOET gewoon werken anders wordt de auto afgekeurd en mag 'ie niet meer de weg op.

Ik neem aan dat er ook een soortgelijke (jaarlijkse?) keuring is voor auto's in België?
Daar zou je ze op kunnen attenderen, dus dat de auto niet aan de regelgeving voldoet.
Mogelijk helpt een bezoekje aan de lokale politie om een bekeuring te ontvangen en die vervolgens aan hen te presenteren. Geen garanties ;)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Wellicht zelf even Toettoet roepen? Het Nederlandse leger roept Pangpang en vooralsnog voldoet dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:45
Iva_Bigone schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:14:
In Nederland is er een x-jaarlijkse controle (afh. van het bouwjaar van de auto) genaamd de APK (Algemene Periodieke Keuring) waarbij de auto gecontroleerd wordt op met name veiligheidsaspecten.
Denk aan (overmatige) roest bij dragende delen, remmen, ophanging etc., maar ook op de claxon:
deze MOET gewoon werken anders wordt de auto afgekeurd en mag 'ie niet meer de weg op.

Ik neem aan dat er ook een soortgelijke (jaarlijkse?) keuring is voor auto's in België?
Daar zou je ze op kunnen attenderen, dus dat de auto niet aan de regelgeving voldoet.
Mogelijk helpt een bezoekje aan de lokale politie om een bekeuring te ontvangen en die vervolgens aan hen te presenteren. Geen garanties ;)
Je mag al niet de weg op zodra je niet aan de keuringseisen voldoet. Ook al heb je nog een geldige apk.
Alleen is er volgens mij geen agent die de werking van de claxon gaat testen. Dus de kans op een boete is nul.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:50:
[...]

Je mag al niet de weg op zodra je niet aan de keuringseisen voldoet. Ook al heb je nog een geldige apk.
Alleen is er volgens mij geen agent die de werking van de claxon gaat testen. Dus de kans op een boete is nul.
Net als rijden zonder ruitenwisservloeistof ...

Ook zoiets waar geen agent naar zal vragen, en toch krijgt mijn wederhelft er een boete voor, want reservoir leeg.

Of totdat je in een fuik rijdt, en de hele zooi wordt doorgelicht
Belastingdienst, alcohol en wegenverkeerswet ...
Zeker in de donkere maanden een regelmatig terugkerend fenomeen

https://www.bndestem.nl/o...-een-aanhouding~a4fa244b/

https://woerden.tv/politi...keerscontrole-in-woerden/

https://drachtstercourant...te-verkeerscontrole-op-a7

( zomaar willekeurige resultaten, dit zal in BE ook aan de orde zijn )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Iva_Bigone schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:14:

Ja er is jaarlijkse keuring in Belgie en der is heel wat minder toegelaten dan de nl keuring die lachertje is. (Keuring door officiele instantie en niet de eerste beste vijzendraaier in een garage),

Een claxon wordt ook getest. Probleem is dat een wagen enkel gekeurd moet worden als die ingeschreven wordt. Als die nieuw (0km) is , hoef je de eerste 4 jaar niet meer gekeurd worden, enkel als de wagen de wagen de 4 jaar overschrijd, hoef je naar de keuring. Als je dan aan paar voorwaarden voldoet kan je volgende jaar ook skippen. Vanaf 6 jaar moet iedere wagen elk jaar naar de keuring. Er is ook limiet op aantal km en of die trekhaak heeft en nog paar dingen.

Die carsharing toestanden zijn meestal leasebakken (nieuw) en die hoeven de eerste 4 jaar niet naar de keuring. Dus ja, soms wordt die verhuurmatschappijen dan op een euro,gekeken en dingen niet hersteld, zeker een claxon niet aan gezien niemand daar controle op doet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 21:28
Staat er iets in de de Algemene voorwaarde over de staat van het voertuig? Kan je het voertuig weigeren als het in slechte staat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:08
Nogmaals bellen. ‘Wat moet ik doen om te zorgen dat jullie het deze week nog fixen?’

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En als ze het niet fixen, slechte reviews op internet gooien met naam en toenaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Soldaatje schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:02:
En als ze het niet fixen, slechte reviews op internet gooien met naam en toenaam.
Lijkt me niet zo handig aangezien TS heeft aangegeven er graag een auto te blijven huren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De politie is uw vriend.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:26

-tom-562

Oliesjeik

redfox314 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:22:
Staat er iets in de de Algemene voorwaarde over de staat van het voertuig? Kan je het voertuig weigeren als het in slechte staat is?
Dat zal best kunnen, maar dan heb je dus geen auto :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
je zit hier op Tweakers.net, misschien zelf de toeter proberen te repareren al in je opgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Het lijkt me sterk dat je zonder claxon de weg op mag.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:19
vj_slof schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:08:
je zit hier op Tweakers.net, misschien zelf de toeter proberen te repareren al in je opgekomen?
Ja...
Kosten steken in een auto die niet van jou is, waar je niet aan mag prutsen en waarvoor je per minuut dat die voor jou gereserveerd is moet betalen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
cadsite schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:18:
[...]

Ja...
Kosten steken in een auto die niet van jou is, waar je niet aan mag prutsen en waarvoor je per minuut dat die voor jou gereserveerd is moet betalen. 8)7
alles om je eigen veiligheid lijkt me. Mag ik uit deze bovenstaande reactie eruit opmaken dat u uit NL komt? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

vj_slof schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:22:
[...]

alles om je eigen veiligheid lijkt me. Mag ik uit deze bovenstaande reactie eruit opmaken dat u uit NL komt? ;)
De TS huurt deze auto (tijdelijk gebruiksrecht) dat geeft hem niet het recht om er maar wat aan te gaan knutselen. Als eigenaar zou ik daar zeker ook niet blij mee zijn en de auto direct naar een garage sturen voor herstel van het geknutsel met rekening naar de TS.

Als zijn veiligheid niet geborgen is moet ie een andere auto/manier van vervoer kiezen. Op dit moment schijnt de afweging gemak/veiligheid nog ten gunste van de deelauto uit te komen.

Ik denk dat alleen een publiek review-systeem druk kan zetten op de eigenaar. Desnoods een briefje in de auto ophangen met melding van het defect. Anders dan dat kan je alleen met je portemonnee kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 23-12-2018 12:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
redfox314 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:22:
Ga ik nakijken, inderdaad geen slecht idee. Ik verwacht wel dat ze zich juridisch hebben ingedekt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Borromini schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:25:
[...]

Ga ik nakijken, inderdaad geen slecht idee. Ik verwacht wel dat ze zich juridisch hebben ingedekt.
Je kan je als bedrijf niet juridisch indekken tegen nalatigheid. Je zegt zelf al dat het al meerdere malen gemeld is, toch?

Ik ken verder de Belgische wetgeving niet maar iets wat defect is en toch per periode daarna verhuurd wordt, moet gewoon in goede staat zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gewoon andere deelauto gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De politie repareert die claxon ook niet. Die geeft jou gewoon een bon zodat je extra gemotiveerd bent om de verhuurder op het gebrek aan te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Chntl321 schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:23:
[...]

Lijkt me niet zo handig aangezien TS heeft aangegeven er graag een auto te blijven huren..
Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
downtime schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:47:
De politie repareert die claxon ook niet. Die geeft jou gewoon een bon zodat je extra gemotiveerd bent om de verhuurder op het gebrek aan te spreken.
Juist en dan mag je hun in gebreken stellen. En is er een PV waarop ze geattendeerd op kunnen worden. Ze leveren een dienst die in orde hoort te zijn.

Daarnaast moet je het slimmer aanpakken. Je meld de wagen bij de politie. Die stellen het feit vast. Op het moment van de feiten moet je zorgen dat je op HUN parking staat. Dan neem je niet deel aan het verkeer.

Het voertuig staan dan veilig en zal moeten weggesleept worden door de dienstverlener. De politie zal je nooit verplichten om deel te nemen zonder claxon. Dus je bent altijd gedekt en er zal schot in de zaak komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 23-12-2018 12:56 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
Chevy454 schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:54:
[...]

Juist en dan mag je hun in gebreken stellen. En is er een PV waarop ze geattendeerd op kunnen worden. Ze leveren een dienst die in orde hoort te zijn.

Daarnaast moet je het slimmer aanpakken. Je meld de wagen bij de politie. Die stellen het feit vast. Op het moment van de feiten moet je zorgen dat je op HUN parking staat. Dan neem je niet deel aan het verkeer.

Het voertuig staan dan veilig en zal moeten weggesleept worden door de dienstverlener. De politie zal je nooit verplichten om deel te nemen zonder claxon. Dus je bent altijd gedekt en er zal schot in de zaak komen.
Mooi bedacht, maar zie je het echt gebeuren dat iemand een auto laat wegslepen ivm een kapotte claxon? Ik denk zelfs dat de politie überhaupt niet langskomt om die melding te controleren, die hebben toch wel iets beters te doen hoop ik?

My two cents: huur gewoon niet meer van deze partij als je het vervelend vindt dat de claxon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57

Illusion

(the art of)

Ik zou het bedrijf op twitter en facebook vragen hoe dit opgelost kan worden. Over het algemeen werkt dat bijzonder goed.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Valorian schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:10:
Mooi bedacht, maar zie je het echt gebeuren dat iemand een auto laat wegslepen ivm een kapotte claxon? Ik denk zelfs dat de politie überhaupt niet langskomt om die melding te controleren, die hebben toch wel iets beters te doen hoop ik?
Je doet het BIJ de politie. Op dat moment moet enkel de agent even naar buiten lopen en er notie van maken. Een agent zal je nooit verplichten om verder te rijden in een voertuig wat niet vaardegelijk is.

Op dat moment zou de agent die de vaststelling heeft gedaan jou direct een boete moeten geven zodra je op de openbare weg komt. Dus dan laat je die bij de politie staan. En dan mag de maatschappij de wagen afslepen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 23-12-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:28

macnerd

No Apples please :-)

azz_kikr schreef op zondag 23 december 2018 @ 07:25:
[...]

Ja er is jaarlijkse keuring in Belgie en der is heel wat minder toegelaten dan de nl keuring die lachertje is. (Keuring door officiele instantie en niet de eerste beste vijzendraaier in een garage),

Een claxon wordt ook getest. Probleem is dat een wagen enkel gekeurd moet worden als die ingeschreven wordt. Als die nieuw (0km) is , hoef je de eerste 4 jaar niet meer gekeurd worden, enkel als de wagen de wagen de 4 jaar overschrijd, hoef je naar de keuring. Als je dan aan paar voorwaarden voldoet kan je volgende jaar ook skippen. Vanaf 6 jaar moet iedere wagen elk jaar naar de keuring. Er is ook limiet op aantal km en of die trekhaak heeft en nog paar dingen.

Die carsharing toestanden zijn meestal leasebakken (nieuw) en die hoeven de eerste 4 jaar niet naar de keuring. Dus ja, soms wordt die verhuurmatschappijen dan op een euro,gekeken en dingen niet hersteld, zeker een claxon niet aan gezien niemand daar controle op doet.
Bij ons (in NL) werkt dat ook ongeveer zo: de eerste drie jaar geen keuring nodig, dan een paar keer om het jaar, dan ieder jaar. Het verschil is dat in België de keuringen niet bij de garage gedaan worden, maar bij een (onafhankelijk) keuringsstation. En als er dan iets mis is dan mag je dat bij een willekeurige garage laten maken en vervolgens een herkeuring doen.
Hier in Nederland worden de garages wel steeksproefgewijs gecontroleerd. Op dat moment mag een net gekeurde auto ook bv niet snel naar buiten gereden worden.

Hoewel je het een lachertje mag noemen, werkt het over het algemeen best redelijk. Er rijden t.o.v. 25-30 jaar geleden) weinig afgetrapte onveilige barrels meer rond.

Ik zie best iets in keuringsstations in Nederland, maar een pre-keuring bij de garage is toch wel prettig.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

macnerd schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:00:
[...]

Hoewel je het een lachertje mag noemen, werkt het over het algemeen best redelijk. Er rijden t.o.v. 25-30 jaar geleden) weinig afgetrapte onveilige barrels meer rond.
Het TV-programma Kieskeurig had indertijd nog een onderdeel Wrak van de Weg. Het soort wrakken wat ze daar lieten zien zie je al jaren niet meer op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn toch wel andere aanbieders te vinden die hun auto's wel fatsoenlijk onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Chevy454 schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:40:
[...]
Je doet het BIJ de politie. Op dat moment moet enkel de agent even naar buiten lopen en er notie van maken. Een agent zal je nooit verplichten om verder te rijden in een voertuig wat niet vaardegelijk is.

Op dat moment zou de agent die de vaststelling heeft gedaan jou direct een boete moeten geven zodra je op de openbare weg komt. Dus dan laat je die bij de politie staan. En dan mag de maatschappij de wagen afslepen.
En inderdaad netjes afmelden bij de verhuurder met vermelding van locatie >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Even puur ter interesse: hoe slecht rijden de mensen om je heen dat je continu een claxon nodig hebt?

Ik raak dat ding in een jaar misschien 2 keer aan. Of zijn dit juist de mensen op de weg die driftig toeterend denken duidelijk te moeten maken wat ze willen op de weg?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:49:
Even puur ter interesse: hoe slecht rijden de mensen om je heen dat je continu een claxon nodig hebt?

Ik raak dat ding in een jaar misschien 2 keer aan. Of zijn dit juist de mensen op de weg die driftig toeterend denken duidelijk te moeten maken wat ze willen op de weg?
In België mag je ook toeteren buiten de bebouwde kom bij een inhaalactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 21:26

Ligone

Moeha!

azz_kikr schreef op zondag 23 december 2018 @ 07:25:
[...]

Sorry maar als belg nu wonende te nederland: In België is zowat elke keurder een mislukte mechanieker... anders zouden ze wel elders werken. De keuring in België hangt aaneen van de meest belachelijke regeltjes en als ge chance hebt zien ze een serieus probleem niet over het hoofd.

Waar ze wel goed in zijn: u laten terugkomen voor belachelijke zaken als lichten die zogezegd niet goed afgesteld staan.

Nee jong, dan is de nederlandse APK 10 keer serieuzer én eerlijker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57

Illusion

(the art of)

[...]

Zullen we de mensen van de politie gewoon niet met dit soort onzin lastig vallen? Ik denk (weet) dat die mensen wel wat beters te doen hebben.

Daarnaast werkt het ook nog eens niet: je mag best die auto daar laten staan, maar dan loopt je huurteller gewoon door. Want bij de meeste verhuurders moet je de auto terugbrengen waar je hem opgehaald hebt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:04
Illusion schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:02:
Want bij de meeste verhuurders moet je de auto terugbrengen waar je hem opgehaald hebt.
Tenzij je van de politie niet meer verder mag rijden omdat de auto niet veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

migchiell schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:08:
[...]
Tenzij je van de politie niet meer verder mag rijden omdat de auto niet veilig is.
Dat staat waarschijnlijk niet in de voorwaarden, maar is waarschijnlijk iets dat je via de rechter af moet dwingen als de verhuurder moeilijk doet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Op de snelweg aan de kant zetten en hun bellen dat het voertuig defect is. Takelkosten (500 €) zijn neem ik aan voor hun en ze kunnen moeilijk stellen dat het niet waar is wat je zegt. Heb mijn wagen ook al laten takelen vanwege een loshangende bodemplaat (vlak na een onderhoud) en om aan de garage te geraken moet ik 30min rijden. Op zich "belachelijk" maar als de plaat loskomt en er vervolgens wat gebeurt zal "ik" het toch gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 15-06 21:44
[...]

Leuk bedacht, maar ik denk toch echt dat het anders gaat. Als jij keihard volhoudt dat je niet verder mag rijden van oom agent dan komt er misschien iemand van de verhuurmaatschappij met een collega om de auto op te halen. Maar dat is dan gewoon iemand die een collega meeneemt om de auto op te pikken en weg te RIJDEN. Ze gaan hem echt niet afslepen. En de politie gaat ze ook echt niet verbieden om weg te rijden met die auto. Als je een boete krijgt voor een niet werkende koplamp, te weinig bandenprofiel etc. mag je daarna toch ook gewoon je weg vervolgen?

Verder denk ik ook dat zélfs als je op de stoep staat bij de politie en naar binnen loopt om te melden dat die claxon het niet doet de agent achter de balie aangeeft dat dat geen zaak is waar ze iets voor gaan doen of zelfs maar voor naar buiten lopen, dat het iets is wat je zelf maar moet oplossen met je verhuurder. Er is immers op dat moment geen gevaarlijke situatie en de auto staat stil. Er volgt dus ook geen boete, notie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Soldaatje schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:49:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen?
Over het algemeen doet dat de verstandhouding geen goed.. maar he, iedereen is vrij om te doen wat ie wil en de gevolgen ervan zelf te ervaren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gebruik het ding doordeweeks meestal een keer of 2 a 3 per dag. Minkukels die niet kijken waar ze rijden, bellende of appende mutsen met 80 op de snelweg, dat soort dingen. Maak in de ochtendspits maar eens rondje ring Rotterdam en kijk wat je tegenkomt ;)

Ontopic: geen idee wat de keuringseisen in BE zijn, danwel wanneer een auto voor het eerst gekeurd moet worden. Aangenomen dat het leasebakken zijn is dat meestal voor de eerste keer na afloop van de lease. Dan valt of staat het dus met de pakkans icm de evt boete, versus de kosten om het te fixen. Bedrijfskundig is dat een nobrainer, dat snap je zelf ook. En bedrijfskundig is waar de afweging en beslissing genomen wordt, niet op de weg zelf. Jij piept er over, tig andere mensen melden niks. Kan theoretisch dus ook nog aan jou liggen aangezien jij de enige lijkt te zijn die een probleem heeft ;) (noot: we weten allemaal dat het niet aan jou ligt :)).

Maar wat er dus in de praktijk gebeurt: zolang het geen gebrek is waardoor de auto niet kan rijden, worden dat soort issues genoteerd, en wordt het gefixt bij het reguliere onderhoud. Dat is vermoedelijk pas om de 30k km ofzo. En als het ding richting einde lease gaat, gaat ie zijn laatste beurt dus niet krijgen op kosten van die deelmaatschappij (of leasemij of whatever). Kortom: dank voor het doorgeven, wont fix. Maar dat gaan ze jou niet vertellen als je ze belt of mailt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Valorian schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:39:
Leuk bedacht, maar ik denk toch echt dat het anders gaat.
Toen ik destijds met een prototype auto in België rond reed (met camouflage) hadden we een dergelijk geval.

De agent had zijn naam ook niet mee, hij heette Jezus. En nadat onze wagen werd afgekeurd, geheel terecht want de lampen belichten eerder vogels in de bomen ipv de weg en geen claxon had, konden we geen mm vooruit rijden want rode kaart. Onder dat kader mag het voertuig enkel beweegt worden naar de garage of naar huis. De dienstdoende agent vond dat laatste niet geplaatst.

Dankzij de commissaris mochten we wel enkel naar de ontwikkelingscentrum rijden. Nadien was het voor de advocaat. Geen idee hoe het ermee is afgelopen maar die betreffende auto mochten we niet meer op de openbare weg mee rijden.

Het was overigens hartje zomer tijdens normale werktijden :+
Als jij keihard volhoudt dat je niet verder mag rijden van oom agent dan komt er misschien iemand van de verhuurmaatschappij met een collega om de auto op te halen. Maar dat is dan gewoon iemand die een collega meeneemt om de auto op te pikken en weg te RIJDEN.
En dat mag op dat moment ook. Want het personeel mag op dat moment ook het voertuig bewegen om deze naar een werkplaats te rijden om in orde te maken.

De politie zal je heus een handje helpen als je vertelt dat je van dit euvel al vaker melding hebt gemaakt.
Als je een boete krijgt voor een niet werkende koplamp, te weinig bandenprofiel etc. mag je daarna toch ook gewoon je weg vervolgen?
Een koplamp is dubbel uitgevoerd, remlichten ook. Banden heb je er zelfs 4 van. Naargelang de situatie mag je niet rijden. Het is donker en je lampen werken niet. Je mag absoluut niet meer rijden.
Verder denk ik ook dat zélfs als je op de stoep staat bij de politie en naar binnen loopt om te melden dat die claxon het niet doet de agent achter de balie aangeeft dat dat geen zaak is waar ze iets voor gaan doen of zelfs maar voor naar buiten lopen, dat het iets is wat je zelf maar moet oplossen met je verhuurder. Er is immers op dat moment geen gevaarlijke situatie en de auto staat stil. Er volgt dus ook geen boete, notie, etc.
Als je het goed aanpakt dan is er geen probleem. Zelfs de politie wilt dat het verkeer veilig is. Als je vertelt dat je er meerdere keren melding van hebt gemaakt dan denken ze ook wel mee. Het gaat namelijk om een auto deel systeem. Dan zijn ze er gevoelig voor, het zijn soms mensen die agenten.

Sterker nog, soms moet je van de verzekering een melding van vandalisme hebben wegens een kras van 2cm alvorens men de reparatie uitvoert. Dus die zal echt van zijn stoel moeten komen. En anders vraag je gewoon om een bewijs dat je melding hebt gemaakt en dat de politie het niet wou behandelen. Ben je ook gedekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 23-12-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter

Dan rijd jij of niet in in een grootstedelijke omgeving, of je rijdt gewoon heel weinig, of je hebt geluk met je automobilisten rondom je. Ik rij minder dan de doorsnee Belg. Niettemin kom ik regelmatig mensen tegen die hun dode hoek niet checken en je van de weg willen duwen, of liever met hun smartphone bezig zijn dan met hun positie op de weg. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij, niet? Want een 'echte' autobestuurder, die heeft die claxon niet nodig... ;)

Of wou je iets constructiefs toevoegen? Want dat was namelijk mijn vraag. Dus even kort door de bocht ( ;) ): dit soort bladvulling hoeft niet. Anders had ik ook geen topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Chntl321 schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:50:
[...]

Over het algemeen doet dat de verstandhouding geen goed.. maar he, iedereen is vrij om te doen wat ie wil en de gevolgen ervan zelf te ervaren...
Dat bedrijf moet gewoon gedwongen worden veilige auto's te verhuren, als het niet met zachte hand kan dan moet het maar met een wat hardere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Borromini schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:42:
[...]

Dan rijd jij of niet in in een grootstedelijke omgeving, of je rijdt gewoon heel weinig, of je hebt geluk met je automobilisten rondom je. Ik rij minder dan de doorsnee Belg. Niettemin kom ik regelmatig mensen tegen die hun dode hoek niet checken en je van de weg willen duwen, of liever met hun smartphone bezig zijn dan met hun positie op de weg. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij, niet? Want een 'echte' autobestuurder, die heeft die claxon niet nodig... ;)

Of wou je iets constructiefs toevoegen? Want dat was namelijk mijn vraag. Dus even kort door de bocht ( ;) ): dit soort bladvulling hoeft niet. Anders had ik ook geen topic geopend.
Ik rij >50K per jaar, maar je conclusie was wel juist. Claxoneren in het verkeer heeft weinig nut. Je leidt mensen af, mensen schrikken, en als je een beetje fatsoenlijk anticipeert, dan heb je echt geen claxon op wekelijkse basis nodig.

Soms wil lichten even flashen wel helpen als mensen echt niet snappen dat de linkerstrook niet is voor < maximum snelheid, maar claxoneren? Nah, daar schiet niemand iets mee op.

Qua constructief: ga anders rijden, en anticipeer meer. Niet alleen voor de veiligheid van anderen, maar ook voor die van jezelf.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Soldaatje schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:42:
[...]

Dat bedrijf moet gewoon gedwongen worden veilige auto's te verhuren, als het niet met zachte hand kan dan moet het maar met een wat hardere.
Tja, dan moet je dat vooral doen als jij er zo mee om wil gaan. Maar als je ergens nog klant wil blijven en een goede verstandhouding wil houden, dan zou ik er niet op deze manier mee omgaan. Of je nou in je recht staat of niet.. met stroop vang je nog steeds meer vliegen dan met azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 21:26

Ligone

Moeha!

Als dat een leasewagen is houdt niemand je er van tegen naar de dealer te rijden en te zeggen dat je graag hebt dat de claxon terug werkt. Zij repareren dit en sturen de factuur naar de leasemaatschappij. Indien nodig nemen ze eerst contact met de lease en hoogstwaarschijnlijk krijgen ze direct toestemming hiervoor.

Je moet er natuurlijk ook een beetje van uw tijd in steken dan natuurlijk! Dat zijn dan de vruchten en de noden !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chntl321
Jeroenneman schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:26:
[...]

Ik rij >50K per jaar, maar je conclusie was wel juist. Claxoneren in het verkeer heeft weinig nut. Je leidt mensen af, mensen schrikken, en als je een beetje fatsoenlijk anticipeert, dan heb je echt geen claxon op wekelijkse basis nodig.

Soms wil lichten even flashen wel helpen als mensen echt niet snappen dat de linkerstrook niet is voor < maximum snelheid, maar claxoneren? Nah, daar schiet niemand iets mee op.

Qua constructief: ga anders rijden, en anticipeer meer. Niet alleen voor de veiligheid van anderen, maar ook voor die van jezelf.
Ben ik niet met je eens.. ik moet mijn claxon ook regelmatig gebruiken. Ik hoef maar een stukje van 7 km naar mijn werk, waarvan het grootste deel 80km-weg (rondweg), 2 rotondes, +/- 2km snelweg en dan het industrieterrein.. maar man,man,man... wat je daar meemaakt?? Mensen die nog geen 60 rijden op de 80km-weg, mensen die je haast de rotonde af rijden omdat ze er nog gauw voor willen terwijl dat niet gaat, mensen die de snelweg op gaan met 70km/uur.. mensen die inderdaad niet in hun dode hoek kijken (en ja, ik ben daadwerkelijk vol aan de zijkant geraakt door zo’n debiel die naar links kwam zonder te kijken) en dan nog alle bijna-ongelukken die ik tussen anderen zie.. Dus ja, ik toeter dan ook.. en als mensen dan schrikken.. tja, dan zijn ze gelijk goed wakker. Want sorry hoor, een groot deel van de mensen heeft niks op de weg te zoeken op de manier hoe ze rijden, die moeten soms eens even goed wakker geschud worden. En vergeef me dat ik niet kan anticiperen op de onnozelheid van sommige mensen.. ik heb bepaalde technieken geleerd toen ik rijles had en mijn rijbewijs haalde. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn medeweggebruikers deze zelfde technieken hebben geleerd en gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Chntl321 schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:04:
[...]

Tja, dan moet je dat vooral doen als jij er zo mee om wil gaan. Maar als je ergens nog klant wil blijven en een goede verstandhouding wil houden, dan zou ik er niet op deze manier mee omgaan. Of je nou in je recht staat of niet.. met stroop vang je nog steeds meer vliegen dan met azijn.
Nee, in principe wil je er natuurlijk geen klant van zo'n bedrijf zijn, maar als ze jou weigeren als klant omdat je in het openbaar klaagt over dat ze de claxon niet herstellen dan zou ik helemaal los gaan op het bedrijf zodat het nog minder klanten onderhoudt en een civiele procedure starten tegen het bedrijf, dat is een groot risico voor het bedrijf met mogelijk faillissement tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Soldaatje schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:00:
[...]

Nee, in principe wil je er natuurlijk geen klant van zo'n bedrijf zijn, maar als ze jou weigeren als klant omdat je in het openbaar klaagt over dat ze de claxon niet herstellen dan zou ik helemaal los gaan op het bedrijf zodat het nog minder klanten onderhoudt en een civiele procedure starten tegen het bedrijf, dat is een groot risico voor het bedrijf met mogelijk faillissement tot gevolg.
Je realiseert je hopelijk wel dat je nu lichtelijk aan het overdrijven bent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
offtopic:
Ik heb een auto gehad die ineens begon te toeteren zodra ik naar links stuurde. Dat vinden de medeweggebruikers niet leuk :+ Wel gelijk laten repareren natuurlijk.

Advies: Blijf erover klagen, liefst schriftelijk. Misschien worden ze zat van je. :-)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 13:24
Waar blijft TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn ideeën; ik heb jammer genoeg geen Twitter anders had ik het daar inderdaad opgegooid.

Onder de categorie kerstmirakels lijkt een topic op Tweakers ook voldoende om hun aandacht te trekken blijkbaar - tussen het weekend van 15/12 en kerstdag (toen ik dezelfde wagen had geleend) werd de claxon miraculeus gefikst :D

Pagina: 1