Poorten openen voor Fifa 2019

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik moet volgens EA een aantal poorten openstellen:

(UDP) 3659, 9565, 9570, 9000 - 9999
en
(TCP) 3569, 9946, 9988, 10000 - 20000, 42124

NU heb ik in mijn TP Link de virtual servers toegevoegd zoals boven beschreven. Wanneer ik dan van buitenaf de poorten probeer te benaderen, (via http://www.canyouseeme.org/) dan krijg ik bij elke poort te zien dat deze niet benaderbaar is.

Op de PC waarnaar in de Virtual Server setting verwezen staat staat de firewall uit (windows 10)
Op de TP link heb ik het geprobeerd met de firewall uit,
Ik heb de PC gedefinieerd als DMZ, nadat ik eerst die virtual servers heb weggegooid,
Router herstart, PC herstart, IP Adres geverifieerd steeds.
Mijn setup verder: Ziggo Ubee (in Bridge) -> TP Link WR1034ND -> PC. Alles bekabeld aangesloten.

Ik heb op dezelfde manier ook poorten in de 8X en 8XX opengezet en die zijn wel van buitenaf te benaderen.

Volgens de helpdesk van EA moet ik mijn ISP (Ziggo) vragen om deze poorten open te zetten maar dat lijkt me erg sterk.

Iemand nog wat tips? We kwamen op deze tips omdat het spel niet stabiel liep (crashte na de pre-match bijvoorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
Post eens een printscreen van je router poortforwarts (waarom tplink dat virtual server noemt... :?)

Wat voor issues heb hè met FIFA dat je dit blik aan poorten moet openen? Als je de test doet heb je FIFA dan ook opgestart of test je zonder? Het zou namelijk alleen moeten werken als FIFA is opgestart anders luistert er niks op die poort.

[ Voor 59% gewijzigd door HKLM_ op 22-12-2018 20:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VAnTurenhout
HKLM_ schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:04:
Post eens een printscreen van je router poortforwarts (waarom tplink dat virtual server noemt... :?)

Wat voor issues heb hè met FIFA dat je dit blik aan poorten moet openen? Als je de test doet heb je FIFA dan ook opgestart of test je zonder? Het zou namelijk alleen moeten werken als FIFA is opgestart anders luistert er niks op die poort.
https://drive.google.com/...glAo3A9p/view?usp=sharing

(even snel, zal vast niet de beste manier zijn om een image te posten)

Hij (mijn zoontje) probeert Squad Battle te spelen maar die stopt direct na het opstarten van die game mode.

Ik heb het zojuist getest met het spel opgestart en ook dan krijg ik de melding dat de poorten niet open staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23
VAnTurenhout schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:36:
[...]

https://drive.google.com/...glAo3A9p/view?usp=sharing

(even snel, zal vast niet de beste manier zijn om een image te posten)

Hij (mijn zoontje) probeert Squad Battle te spelen maar die stopt direct na het opstarten van die game mode.

Ik heb het zojuist getest met het spel opgestart en ook dan krijg ik de melding dat de poorten niet open staan.
En als je het protocol i.p.v. udp eens op all zet? En 192.168.1.151 is wel het ip van de pc? :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kweenie maar je zet alleen UDP open nu. Alle TCP poorten (die over het algemeen benodigd zijn voor uberhaupt initiele communicatie) zitten niet in je screenshot.

Zoals @HKLM_ aangeeft; weet je 100% zeker dat je de forwards naar de goede IP's stuurt? Zo ja, zijn dat dan ook static IP's in je DHCP-scope of kunnen ze over 2 dagen veranderen als je een PC herstart?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
HKLM_ schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:39:
[...]

En als je het protocol i.p.v. udp eens op all zet? En 192.168.1.151 is wel het ip van de pc? :P
151 is het IP, en dat is statisch. Op de volgende pagina van de router staan de TCP instellingen:

https://drive.google.com/...pHdWcOs8/view?usp=sharing

Als dat niet goed is, dan zal ik alles eens op ALL zetten. Maar verder hoef ik toch de "Port Triggering" niet ook op deze poorten te activeren? NAT staat gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
VAnTurenhout schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:10:
[...]

151 is het IP, en dat is statisch. Op de volgende pagina van de router staan de TCP instellingen:

https://drive.google.com/...pHdWcOs8/view?usp=sharing

Als dat niet goed is, dan zal ik alles eens op ALL zetten. Maar verder hoef ik toch de "Port Triggering" niet ook op deze poorten te activeren? NAT staat gewoon aan.
Zojuist alles ipv UDP op ALL gezet. Firewall en VPN uitgezet in router, spel gestart en tijdens een 'normaal' spel de port-check gedaan maar nog steeds een melding dat die port niet open zou staan...

Wordt er gek van.
Pagina: 1