Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor mijn opleiding 'Applicatie&Media ontwikkeling'

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
[b] De minimale specs die de laptop sowieso moet hebben [b]
Processor: Intel Core i5 (6e generatie of later) of gelijkwaardige AMD processor
 Geheugen: 8GB (16GB wordt aanbevolen)
 Harde schijf: Harddisk eis minimaal 512GB waarvan 256 GB als SSD (mag hybride of externe
USB harddisk van 256 GB)
 Grafische kaart: Onboard (geïntegreerde) graphics
 Netwerk draadloos: 802.11ac, 802.11a, 802.11g, 802.11n
 Beeldscherm formaat: Minimaal 15 inch
 Resolutie beeldscherm: 1920 x 1080
 Connectiviteit: minimaal 2 USB poorten USB 3.x / USB-c | HDMI uitgang
 Accuduur: minimaal 4 uur

Wat ga je met je laptop doen?

Ik ga volgend jaar beginnen aan de opleiding 'Applicatie en Media ontwikkelaar' niveau 4. Op dit moment heb ik een Macbook uit 2013, hier heb ik niks meer aan volgend jaar aangezien ik een windows besturingssysteem moet hebben. Ik heb al een tijdje rondgekeken voor een goede gaming laptop maar kan zelf niet tot een goed besluit komen, vandaar dit forum.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik moet Applicaties gaan maken dus ik neem aan dat veel werkgeheugen wel een must is. Verder hoop ik er een beetje op te kunnen gamen. ( Fortnite op 60 FPS, low settings)

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil er rond de 1000,- aan uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ik neem de laptop mee naar school, dit houd dus in. Mee op de scooter, dan met de trein en dan nog een klein stukje fietsen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het merk maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar een windows besturingssysteem heeft.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-12-2018 18:36)

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik denk dat je in de war bent met virtualisatie. Dat is twee besturingssystemen naast elkaar draaien.
Waar ik op doelde is BootCamp: https://support.apple.com/nl-nl/boot-camp
Hier is geen betaalde / gratis variant van, maar alleen die van Apple zelf.

Alle reacties

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Waarom installeer je niet Windows op je Macbook? De Macbooks zijn vrij stevig om elke dag mee te nemen. Mijn suggestie is blijf je Macbook gebruiken, en als tijdens de opleiding blijkt dat hij toch niet sterk genoeg is (bijvoorbeeld te weinig geheugen), dan kun je ervoor kiezen om over te stappen op een nieuwe laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Alexxxxxxxxxx schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:20:
Waarom installeer je niet Windows op je Macbook? De Macbooks zijn vrij stevig om elke dag mee te nemen. Mijn suggestie is blijf je Macbook gebruiken, en als tijdens de opleiding blijkt dat hij toch niet sterk genoeg is (bijvoorbeeld te weinig geheugen), dan kun je ervoor kiezen om over te stappen op een nieuwe laptop.
Had ik inderdaad ook al nagekeken maar de "gratis" varianten waren niet zo goed, bleven vaak vasthangen en was niet zo'n mooi beeld.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:23:
[...]

Had ik inderdaad ook al nagekeken maar de "gratis" varianten waren niet zo goed, bleven vaak vasthangen en was niet zo'n mooi beeld.
Dan koop je een "betaalde" variant. ;)

Acties:
  • Beste antwoord

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Ik denk dat je in de war bent met virtualisatie. Dat is twee besturingssystemen naast elkaar draaien.
Waar ik op doelde is BootCamp: https://support.apple.com/nl-nl/boot-camp
Hier is geen betaalde / gratis variant van, maar alleen die van Apple zelf.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd stel hier je eisen/wensen in categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk vanuit je opleiding geen ondersteuning gaat krijgen met je Apple als je tegen eventuele problemen aanloopt met bijvoorbeeld Bootcamp en Vmware.

Mema

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

@Mema waarom zou je vanuit de opleiding geen ondersteuning krijgen? Als je Windows installeert via Bootcamp, dus native, dan is er geen verschilt met een ander merk. De hardware in die Apple toestellen is uiteindelijk dezelfde als die in andere toestellen.

Als het huidige toestel van de TS enigzins mee kan op vlak van hardware eisen zou ik toch ook even proberen met Bootcamp ipv meteen geld door ramen en deuren buiten te smijten.

Ik zou zelfs durven gaan voor virtualisatie. Specifieke windows zaken doe je dan in de VM. Ik weet niet wat voor software je allemaal moet schrijven tijdens de opleiding, maar tegenwoordig zie je veel platform afhankelijke talen zoals Node.JS etc. Schrijf die zaken gewoon op het toestel en het OS waar je jezelf thuis voelt. Je "developer performance" gaat er op vooruit gaan. ;-)

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Ik doe op het moment deze opleiding! Ik zelf heb gekozen voor de pricewatch: Asus Zenbook UX430UA-GV360T deze voldoet tot nu toe ruim! Een gaming laptop raad ik zelf af vanwege de accu duur, geluid en het gewicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Puddi Puddin op 25-12-2018 15:54 ]

Pagina: 1