Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Mijn vraag
Ik heb een Philips TV met HDR functie. Niet een bijzonder luxe variant, maar dus wel met HDR. En die is niet mindblowing, dus voegt mi niet zo heel veel toe. Ik gebruik de TV als monitor voor mijn PC en hou ook van retrogames. GOG levert games met afgezet tegen de huidige games vrij lage resoluties. En met DOS emulatie software. En ik weet het niet zeker, maar ik denk dat mijn TV daar niet mee kan omgaan. Wanneer ik een game start komt het HDR logo van de TV in beeld en is alles groen. Ik zou graag de HDR uitzetten om te zien of dat helpt, maar kan in de settings geen optie vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PC met 6700K en Nvidia 1070 videokaart op HDMI

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google, gebruiksaanwijzing, Youtube. Sommigen geven aan een green screen te hebben. Ik heb dat niet. Het is zwart, met monochrome groene graphics. De games werken op de kleur na prima.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:41
IK zou voor eerst eens een nieuwe betere HDMI kabel proberen in plaats van je HDR uit te schakelen.
Wat voor type Philips heb je overigens?
HDR kun je normaliter in het beeld menu uitzetten, ook bij de HDMI instellingen trouwens dacht ik.
Schiet me nu net binnen: heb je bij de HDMI instellingen de stand: UHD op 4.2.0 of 4.2.2 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Check ook even https://answers.microsoft...da-427c-a99d-c7249e470098

HDR zit op verschillende plekken / manieren geimplementeerd. Vind het sowieso al vreemd dat die retro games de HDR-functie togglen; dus het zal ergens anders uit te zetten zijn.

@dinandus volgens de topictitel is het een 49PUS6401 van Philips.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 22-12-2018 22:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof