Ik werk zelden met excel, maar ben toch een poging aan het doen om mijn eigen (soort van) zorgvergelijker te maken. Nu loop ik tegen iets praktisch aan. Ik probeer een drop down lijst afhankelijk te maken van de waarde in een cel, zodat die dropdownlijst niet oneindig lang wordt, maar enkel de relevante dingen toont.

A2 = drop down lijst met "namen" die komen uit tabel1
In de cel B2 wil ik het volgende:
B2 = drop down lijst die bestaat uit het resultaat van het volgende:
Dus als in het eerste plaatje A2 = "CZ"
Dan B2 in het eerste plaatje = drop down lijst met enkel "CZ Zorgbewust; CZ Zorg-op-maat; CZ Zorgkeuze"
Ik heb al de halve middag zitten googlen en vond o.a. links met dependent drop down list, vlookup, match, index forumules, maar dit lijkt niet hetgeen te doen wat ik wil. Veelal wordt er gewerkt met aparte lijstjes waarna dependent drop down lijsten worden gemaakt, maar ik kom nergens hetgeen tegen dat ik probeer te bereiken (werkend vanuit een tabel met twee kolommen, zoeken en matchen in de eerste kolom en vervolgens als resultaat de bijbehorende cel uit de tweede kolom). Iemand die de gouden tip heeft?

A2 = drop down lijst met "namen" die komen uit tabel1
In de cel B2 wil ik het volgende:
B2 = drop down lijst die bestaat uit het resultaat van het volgende:
- de naam van A1 wordt gezocht in tabel2, kolom1(zie hieronder)
- bij een match (veelal meerdere, zie ook plaatje hieronder) komt de cel in die rij in kolom2 (dus tabel2, kolom2) in het drop down lijstje te staan.

Dus als in het eerste plaatje A2 = "CZ"
Dan B2 in het eerste plaatje = drop down lijst met enkel "CZ Zorgbewust; CZ Zorg-op-maat; CZ Zorgkeuze"
Ik heb al de halve middag zitten googlen en vond o.a. links met dependent drop down list, vlookup, match, index forumules, maar dit lijkt niet hetgeen te doen wat ik wil. Veelal wordt er gewerkt met aparte lijstjes waarna dependent drop down lijsten worden gemaakt, maar ik kom nergens hetgeen tegen dat ik probeer te bereiken (werkend vanuit een tabel met twee kolommen, zoeken en matchen in de eerste kolom en vervolgens als resultaat de bijbehorende cel uit de tweede kolom). Iemand die de gouden tip heeft?