Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is voornamelijk voor huis- tuin- en keukensurfen en -mailen, maar daarnaast voor wat licht fotobewerkings taken. Hij moet wel graag minstens 5 jaar mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is €700 (inclusief de monitor die ook nog gekocht moest worden), en het liefst blijf ik daar zo ver mogelijk onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De enige componenten of randapparatuur die mee gaan zijn een toetsenbord, muis en boxjes.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk gebaseerd op de laatste BBG's heb ik nu dit samengesteld. Dit is voornamelijk een mix van de budget-game PC met het moederbord van het basisgamesysteem daar uit, omdat die onder andere wat meer en recentere (USB) aansluitingen heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet bepaalde merkvoorkeuren. Ik ben op zoek naar de beste prijs-prestatie verhouding. Wat overigens met de (prijs/beschikbaarheids-) ontwikkelingen van de laatste paar jaar romdom CPU's, GPU's en Memory sowieso al niet per se eenduidig is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen enorme toren, en ook geen lawaaimaker.
Ga je overklokken?
Standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
De PC is voornamelijk voor huis- tuin- en keukensurfen en -mailen, maar daarnaast voor wat licht fotobewerkings taken. Hij moet wel graag minstens 5 jaar mee gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs is €700 (inclusief de monitor die ook nog gekocht moest worden), en het liefst blijf ik daar zo ver mogelijk onder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De enige componenten of randapparatuur die mee gaan zijn een toetsenbord, muis en boxjes.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk gebaseerd op de laatste BBG's heb ik nu dit samengesteld. Dit is voornamelijk een mix van de budget-game PC met het moederbord van het basisgamesysteem daar uit, omdat die onder andere wat meer en recentere (USB) aansluitingen heeft.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed | € 71,95 | € 71,95 |
1 | ASRock B450M Pro4 | € 73,95 | € 73,95 |
1 | Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G | € 79,54 | € 79,54 |
1 | BitFenix NOVA Zwart | € 35,- | € 35,- |
1 | Philips 240V5QDAB Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 60,50 | € 60,50 |
1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 50,99 | € 50,99 |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 73,11 | € 73,11 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 544,04 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet bepaalde merkvoorkeuren. Ik ben op zoek naar de beste prijs-prestatie verhouding. Wat overigens met de (prijs/beschikbaarheids-) ontwikkelingen van de laatste paar jaar romdom CPU's, GPU's en Memory sowieso al niet per se eenduidig is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil geen enorme toren, en ook geen lawaaimaker.
Ga je overklokken?
Standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
- Het belangrijkste waarvoor ik dit topic open is dat ik als sanity check graag advies krijg of de gekozen componenten allemaal compatible zijn met elkaar en geen andere rariteiten zijn. (Misschien speelt de GPU niet netjes samen met de CPU of Moederbord, ofzo).
- Daarnaast verwelkom ik eventuele andere feedback over componentenkeuze.
[ Voor 3% gewijzigd door paoper op 22-12-2018 15:01 . Reden: Link naar BBG toegevoegd ]