Steam In-home Stream in huis met meerdere routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvandoorn96
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-07 10:21
Hallo,

Ik zou graag gebruik willen maken van Steam In-Home stream, alleen kan ik de host niet vinden, omdat die in een ander netwerk zit. Mijn netwerk configuratie is als volgt:

Het komt binnen op een Ziggo modem (waarvan de wifi uitgeschakeld is omdat die bagger is). Daaruit gaat 1 kabel naar een router waarmee de Host verbonden is en 1 kabel gaat naar de router waarmee de client verbonden is. Dit is omdat de Host op de bovenverdieping staat omdat de wifi niet door de vloeren heen kan, dus is er een aparte router voor boven.

Mijn vraag is dus: is er iets mogelijk waardoor het hele zooitje toch allemaal in hetzelfde netwerk zit, zodat deze functie wel werkt?

Alvast bedankt voor de reacties en fijne feestdagen!
Groeten Sam.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je iets werkend wil krijgen, denk ik dat het handigste is dat je het niet beschrijft als "zooitje" maar dat je ons laat zien over welke infra we het hebben, inclusief IP-scopes, subnets, etc.

Pas dan zijn we het er mogelijk over eens dat @samvandoorn96 het absoluuuuut slecht heeft ingericht en kunnen we gaan nadenken naar een oplossing.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvandoorn96
MAX3400 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:45:
Als je iets werkend wil krijgen, denk ik dat het handigste is dat je het niet beschrijft als "zooitje" maar dat je ons laat zien over welke infra we het hebben, inclusief IP-scopes, subnets, etc.

Pas dan zijn we het er mogelijk over eens dat @samvandoorn96 het absoluuuuut slecht heeft ingericht en kunnen we gaan nadenken naar een oplossing.
Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je precies met welke infra en IP-scopes er zijn? Ik weet wel wat van netwerken maar ben verre van professional.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

samvandoorn96 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je precies met welke infra en IP-scopes er zijn? Ik weet wel wat van netwerken maar ben verre van professional.
Je hebt het over meerdere routers. En dat iets iets anders niet kan bereiken. Dan is het nodig:

- welke routers (naam, merk, type)?
- hoe staan ze ingesteld (wel/geen DHCP, etc)?
- wat heb je getroubleshoot en hoe en/of apparatuur van router omgeprikt?

Niet erg dat je geen professional bent maar dan moet je ook niet "zomaar klakkeloos" allerlei spul achter elkaar aansluiten en dan roepen "werkt niet!". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Je hebt geloof ik geen idee wat een router doet en toch sluit je er drie aan, waardoor je drie verschillende subnets krijgt.
Vind je het gek dat het niet werkt.

Als je vind dat de wifi van je Ziggo router niet voldoet (is meestal onzin), dan breid je de wifi capaciteit uit met accesspoints en niet met routers.
Je kunt de meeste routers met wifi gewoon als accesspoint schakelen.

Zorg er verder voor dat all die accesspoints dezelfde ssid hebben en allemaal op verschillende kanalen staan (en dus niet op auto).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ben(V) schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:54:

Zorg er verder voor dat all die accesspoints dezelfde ssid hebben en allemaal op verschillende kanalen staan (en dus niet op auto).
Want? Voor "semi roaming" is dat handig maar bij grote verstoringen in een huis, is het soms slimmer om aparte SSID's per ruimte/verdieping aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Mee eens eenzelfde SSID is niet noodzakelijk, maar wel handiger als het goed opgezet is.
Verschillende kanalen zijn wel noodzakelijk, anders storen ze elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Ben(V) op 22-12-2018 15:03 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvandoorn96
Ben(V) schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:54:
Je hebt geloof ik geen idee wat een router doet en toch sluit je er drie aan, waardoor je drie verschillende subnets krijgt.
Vind je het gek dat het niet werkt.

Als je vind dat de wifi van je Ziggo router niet voldoet (is meestal onzin), dan breid je de wifi capaciteit uit met accesspoints en niet met routers.
Je kunt de meeste routers met wifi gewoon als accesspoint schakelen.

Bedankt voor het afzeiken, ik snap wel waarom dat het niet werkt vanwege de verschillende routers en subnetten. Mijn vraag was gewoon of ik toch op een of andere manier ervoor kon zorgen dat de Steam client op mijn laptop de host kon vinden. Ik weet ook wel dat als ik de routers als accesspoints configureer dat het dan wel zou werken, maar was gewoon benieuwd of het op een andere manier ook kon. En ik snap wel dat het heel makkelijk is om iemand lekker af te zeiken omdat je zelf zo fantastisch bent, maar een beetje kinderachtig vind ik het wel. Ik zoek het zelf wel uit, want hier heb ik ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je een van de routers niet in switch danwel accesspoint stand zetten? Dat maakt het netwerk zoveel simpeler. Dan hoef je namelijk de portforwarding op 1 apparaat te doen in plaats van op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

samvandoorn96 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor het afzeiken, ik snap wel waarom dat het niet werkt vanwege de verschillende routers en subnetten. Mijn vraag was gewoon of ik toch op een of andere manier ervoor kon zorgen dat de Steam client op mijn laptop de host kon vinden. Ik weet ook wel dat als ik de routers als accesspoints configureer dat het dan wel zou werken, maar was gewoon benieuwd of het op een andere manier ook kon. En ik snap wel dat het heel makkelijk is om iemand lekker af te zeiken omdat je zelf zo fantastisch bent, maar een beetje kinderachtig vind ik het wel. Ik zoek het zelf wel uit, want hier heb ik ook geen zin in.
Een beetje rustig mag ook wel, jij komt immers met je vraag zonder enige uitleg of informatie.

Wat jij zoekt is routes van het ene netwerk naar het andere. Maar omdat wij nog steeds niet kunnen zien welke routes je hebt weten we ook niet hoe dat bij jouw zit, daarnaast is iedereen hier bezig jou te laten beseffen dat je het eigenlijk anders moet instellen, wat jij dan expliciet niet wilt.

Of je accepteert dat je inderdaad wat moet wijzigen en je netwerk moet aanpassen zoals het bedoelt is. Of je gaat bot door en krijgt van niemand een antwoord waar jij wat aan hebt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1