Huawei Watch GT koppelt niet met HTC telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Gisteren een Huawei Watch GT gekocht die ik uiteindelijk wilde pairen met mijn HTC 10 (Android 8.0).
Als je de handleiding van Huawei hierbij volgt, gaat het bij het scannen van het QR-code op het daarvoor opgestarte horloge gelijk al mis. Niet voor een gat gevangen dan maar op eigen kracht naar de Play Store en de Huawei Health App (Gezondheid) gedownload.

Met deze App moet je je aanmelden bij Huawei met behulp van een Huawei ID en wachtwoord. Ik beschikte nog niet over een Huawei ID zodat ik me eerst heb laten registreren.
Wat ik ook heb gedaan het lukt mij niet op via de App mijn telefoon te pairen. Op Internet rond gekeken en er werd geadviseerd om het op een andere smartphone uit te proberen. Dat gedaan hebbende ging het pairen en updaten van het de watch uiteindelijk van een leien dakje.

Mijn vraag is echter moet ik me er bij neer leggen dat mijn HTC 10 telefoon absoluut ongeschikt is om deze met de watch van Huawei te koppelen.

Ik heb de App inmiddels al een keer of 10 opnieuw geïnstalleerd, maar niks wil lukken.

Kortom het horloge is prima in orde alleen de weerbarstige App ziet een connectie met mijn HTC smartphone niet zitten. Afscheid nemen van het horloge, of afwachten dat Huawei met een update komen?

Update.

Ik heb mijn telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet en hierdoor kon ik via de App me wel aanmelden bij Huawei. Kortom via een omweg is het uiteindelijk gelukt. Heel bijzonder, maar misschien zijn er vele anderen - die problemen met het connecten hebben - die ik op een goed idee heb gebracht.

[ Voor 11% gewijzigd door playon1955 op 26-12-2018 17:38 ]