Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JairSterre
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-06 10:07
Mijn vraag
Waarom werken mijn Powerline-adapters niet meer?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TP-Link Powerline adapters

Wat het probleem exact is
twee van mijn vier Powerline-adapters werken nietmeer. ze ontvangen wel stroom en ze herkennen dat ze aangesloten zijn op een apparaat, maar ze verbinden niet meer met de router.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de powerline adapters in andere electriciteitsnet groepen te steken, ik heb al geprobeerd de adapters stuk voor stuk direct op de router aan te sluiten, en ik heb al geprobeerd ze te resetten. Ik heb twee 200mb/s en twee 500mb/s blokken, waarvan een 500mb/s en een 200mb/s niet meer werken. Een van de werkende blokken is aangesloten op de router en de andere op een laptop boven. Die die wel werken werken ook gelijk overal.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen? :?

Beste antwoord (via JairSterre op 22-12-2018 23:36)

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:20
Vallen ze nog onder garantie? Maak er dan vooral TP-Link's probleem van. Mijn ervaringen zijn ook wisselend, het troubleshooten van problemen met die dingen is zowat onmogelijk. Zo viel o.a. het internet weg als iemand aan het strijken was...

Hoe lang speelt dit probleem al? Het kan zijn dat je probleem spontaan na een paar dagen weer verdwijnt. Overigens zullen powerline-adapters zichzelf nooit aanmelden bij de router, dat doet het apparaat wat je aansluit op de powerline adapter.

Een goede, maar prijzige, oplossing is het gebruik van MoCa adapters. Vereiste is dan wel dat er een coax-aansluiting moet zijn op de plek waar je internet wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door beste-spellen op 22-12-2018 22:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welkom in de hel van powerlines of ze zijn overleden of de buren hebben er ook een of je hebt een ander nieuw apparaat of lader of..
Zo zijn er heel veel ofs.. daarom doe jezelf en je familie een plezier zoek een route voor een kabel want dit blijft je achtervolgen. Succes

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 16:30
Is meestal niet op te lossen.
Powerline zijn ondingen die ongedefinieerd er mee op kunnen houden doordat er storing op het spanningsnet is gekomen.
Wat die storing is en waar die vandaan komt is meestal niet te achterhalen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JairSterre
Wat kan ik dan doen? Mijn ouders willen geen kabel door het huis, mijn kamer is op de eerste verdieping en de router staat beneden in de meterkast...

Iemand ideeën?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Je zou het met wifi kunnen proberen.

Van de meterkast een kabel recht naar boven trekken en daar een accespoint ophangen zou al veel schelen. minimale kabels trekken.

Anders debuggen. Is er onlangs nieuwe elektrische apparatuur in huis gekomen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
Vallen ze nog onder garantie? Maak er dan vooral TP-Link's probleem van. Mijn ervaringen zijn ook wisselend, het troubleshooten van problemen met die dingen is zowat onmogelijk. Zo viel o.a. het internet weg als iemand aan het strijken was...

Hoe lang speelt dit probleem al? Het kan zijn dat je probleem spontaan na een paar dagen weer verdwijnt. Overigens zullen powerline-adapters zichzelf nooit aanmelden bij de router, dat doet het apparaat wat je aansluit op de powerline adapter.

Een goede, maar prijzige, oplossing is het gebruik van MoCa adapters. Vereiste is dan wel dat er een coax-aansluiting moet zijn op de plek waar je internet wilt hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door beste-spellen op 22-12-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Illusion

(the art of)

Misschien zijn ze gewoon niet meer gekoppeld door een corrupte key.

Dus begin eens met het installeren van de tp-link powerline utility.

Geeft deze foutmeldingen?
Probeer de apparaten eens opnieuw te koppelen met deze utility? Lukt dat?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JairSterre
Okay, bedankt voor alle hulpzame reacties! Ik ga eerst kijken of ik het kan oplossen met de TP-link utility, en als dat niet lukt zal ik(Hoogstwaarschijnlijk met erg veel moeite om Coax in mijn pc met enkel PCIe te krijgen) MoCA proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beste-spellen
Je hoeft geen coax je PC in te krijgen ;) er komt een kastje tussen de coax-aansluiting en je pc. Laatste stukje kabel is gewoon Ethernet.
Pagina: 1