Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• RemcoC
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:31
Mijn vraag
Beste forum leden

Ik heb net 3 google home mini's aangeschaft. Erg leuk speelgoed, maar heb nog wat vragen. Misschien kunnen jullie me op weg helpen.

* tijdens installatie vroeg GHM om stem herkenning. De mijne is actief, maar kan ik ook mijn vriendin haar stem toevoegen? En zo ja, hoe moet dit.

* na installatie van de 3 GHM, heb meteen mijn philips hue met 3 lampen uitgebreidt. Ik heb slaapkamer aangemaakt in de Hue app en dit werkt goed, alleen nu wil ik deze 3 lampen toevoegen aan GHM slaapkamer en daar kan ik ze niet terug vinden. Enige wat ik zie is de GHM box. Hoe kan ik de lampen toevoegen aan google home zodat ik ze stemgestuurd kan inschakelen....en weer uit natuurlijk.

* mijn sonos kan nog niet aangestuurd worden, maar begreep dat ik via een andere app toch via GHM mijn muziek van de NAS kan afspelen op de Sonos. Nu hoorde ik over Plex, maar krijg daar geen verbinding met de NAS mee, is er een goede oplossing voor (tijdelijk totdat Sonos GHM proof is). De NAS is een WD My Cloud 3TB.

* en de laatste vraag, bestaat er een lijst met Nederlandstalige commando's voor GHM met philips Hue, Nest, KPN glasvezel in combi met Samsung Curved 4K en Logitech. Of een complete lijst met merk gebonden commando's.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt. In elk geval alles up to date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google chrome is redelijk uitgebreid maar zeer algemeen. En bij merkgebonden commando's wordt ik niet echt wijzer.

Hoor graag van jullie.

Remco

Alle reacties

• wilnis99
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 21:02
Voor vraag twee zal het waarschijnlijk voldoende te zijn om tegen de GHM "synchroniseer mijn lampen" te zeggen. Er vanuit gaan dat je ook bent ingelogd op HUE. Kan ook lichten zijn ipv lampen....

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:47
RemcoC schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:23:

* tijdens installatie vroeg GHM om stem herkenning. De mijne is actief, maar kan ik ook mijn vriendin haar stem toevoegen? En zo ja, hoe moet dit.
Even checken voor de zekerheid, dit heeft je vriendin geprobeerd op haar eigen telefoon met haar eigen Home app?

• RemcoC
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:31
Na hoop gegoogle en chat met de helpdesk, bleek een update op de telefoon van het vrouwtje het probleem van voice match op te lossen. Dus die is check en klaar.

Nu de rest nog

• JeroentjeT
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13-01 08:33
Zojuist met de Google support gebeld omdat het koppelen van mijn iPhone met mijn Google mini niet wil lukken. Ik krijg voortdurend het antwoord op mijn vraag hey google vind mijn telefoon dat er twee Android toestellen verbonden zijn :( . Ik heb die helemaal niet en apparaat is brand new. Uiteindelijk kreeg ik te horen vanuit support dat het nog niet mogelijk is om de mini te laten bellen in Nederland. Dit is nu nog alleen in de US, Uk en Canada mogelijk. Nog even wachten dus tot ea beschikbaar komt in Nederland, maar wel vervelend dat de instructie hoe het gekoppeld moet worden wel gewoon beschikbaar is. Je bent dus even voor niets bezig. Verder is het nu nog een echte gadget zonder veel toegevoegde waarde. Lichten aanzetten en Sonos starten (mbv hulppakket Yonomi ) werkt wel. Ook de AH assistent laat nog wel wat ontwikkeling gebruiken. Maar verder leuk dig voor die prijs.

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JeroentjeT schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:57:
Uiteindelijk kreeg ik te horen vanuit support dat het nog niet mogelijk is om de mini te laten bellen in Nederland. Dit is nu nog alleen in de US, Uk en Canada mogelijk. Nog even wachten dus tot ea beschikbaar komt in Nederland, maar wel vervelend dat de instructie hoe het gekoppeld moet worden wel gewoon beschikbaar is. Je bent dus even voor niets bezig.
Huh? Je bent helemaal niet voor niets bezig. Ik kan keurig zeggen Hey Google waar is mijn telefoon en dan krijg ik de vraag of ik hem echt op vol volume wil laten overgaan. Als ik ja zeg gaat hij over. Zelfs als hij op stil staat.
Maar ik heb een Android telefoon. Daar werkt het prima bij. Ook bij die van mijn vrouw.
Ik denk dat je iPhone het probleem is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-02 21:47
Hier werkt telefoon af laten gaan voor Android ook prima.

Sinds mijn hue gisteren een update heeft gekregen kan ik de lampen van 1 kamer niet meer allemaal dimmen. Voor de eetkamer heb ik 2 schakelaars. Deze staan allebei op licht aan. Echter ziet Google home mini alleen 2 E27 lampen. De spotjes worden niet meer gedimd. Geef ik aan dat alle lampen uit moet dan is er geen probleem en worden 7 lampen uitgeschakeld.. ook inschakelen 7. Dimmen 2..... Via de hue app geen problemen. Binnen Google home staat de ruimte met 7 lampen toegewezen. Hue hub al opnieuw gestart. Ruimte opnieuw aangemaakt. Probleem blijft. Rara..

Meivogeltje wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:25 (6%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True