[Win10] Melding server is bezet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasafaja
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-12-2018
Wie kan mij helpen. Sinds kort heb ik problemen met mijn Acer laptop.

Zodra hij opgestart is hoor je dat hij bezig is en hij stopt niet...hierdoor is hij heel traag en krijg ik regelmatig de melding "server is bezig"

Ook zegt hij ineens dat hij geen batterij kan vinden

En als klap op de vuurpijl krijg ik al een maand geen mail binnen in mijn windows 10 mailapp (wel gewoon op mijn telefoon)

Geen idee of de problemen met elkaar te maken hebben maar het is heel erg vervelend. De laptop gebruik ik alleen voor administratieve doeleinde voor een vereniging.

Wie weet de oplossing tot mijn problemen?!

Mvg Natasja

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"server is bezig" betekent nog niet dat het over een Wikipedia: Server (computing) gaat. Dit lijkt me beter passen in Client Software Algemeen en verplaats daarom vanuit Serversoftware en Windows Servers die kant op.

Verder: je benoemt diverse symptomen maar geeft amper tot geen informatie die (anders dan inderdaad zoeken op Google maar dat kan je zelf ook) kan helpen bij oplossen.

Kan je daarom concretere informatie geven, op basis van eigen troubleshoot-pogingen? Zoals, zie ook hierboven, welke programma's en services automatisch starten maar niet lekker lopen. En wat er aan mogelijk relevante boodschappen in het event log worden gegeven.

Mail lijkt me niet gerelateerd. Ook daar: je wilt meer concrete info geven. Zoals de instellingen (POP, IMAP, anders?) en foutmeldingen.

offtopic:
Je hebt bij openen van je topic vreemd genoeg aangeven dat je een discussie wilt starten ipv een vraag wilt stellen. Ik ben zo vrij geweest dat aan te passen. Ajb volgende keer zelf even op letten, net als op bovenstaande zoals ook beschreven op Het algemeen beleid #topicplaatsen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasafaja
@Brahiewahiewa die hit heb ik ook gezien en heeft mijn probleem niet opgelost..vandaar mijn post hier.

@F_J_K heeft u er wel eens aan gedacht voordat u de aanval opent dat niet iedereen meteen weet welke uitgebreide informatie er geplaatst dient te worden en daarom een summiere omschrijving geeft....niet iedereen is een pc wisskid...

Voor ik hier een topic open in wat ik dacht de juist rubriek heb ik al op diverse pagina's gekeken of ik zonder hulp eea uit kon sluiten.

Met de reactie over wat ik allemaal wel niet verkeerd gedaan heb/verzuimd heb te vermelden voel ik me ook echt welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nasafaja schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:13:

@F_J_K heeft u er wel eens aan gedacht voordat u de aanval opent dat niet iedereen meteen weet welke uitgebreide informatie er geplaatst dient te worden en daarom een summiere omschrijving geeft....niet iedereen is een pc wisskid...
Eens maar niet iedereen heeft "een Acer laptop". Ongetwijfeld, maar aanname, heb jij een typenummer, eventueel een aankoopbon of Device Manager, en zou je allicht kunnen aangeven (iets duidelijker) of dat ding misschien 3 dagen oud is of al 9 jaar oud. Dat kan namelijk misschien ook een aanleiding zijn voor de batterij-meldingen (waar ik niet duidelijk van heb "waar" die melding wordt gegeven en dus mogelijk wel/niet aan Windows of aan iets anders ligt).

Dat je mail niet werkt; vervelend maar gelukkig is Windows dusdanig slim dat er foutmeldingen worden gegeven, eventlogs gevuld maar ook dat je een andere mailclient kan installeren zoals Thunderbird of eM Client. Sowieso, maar dat is mijn mening, Windows Mail is een zeer uitgekleed en miniem pakket waardoor je ook nog eens extra werk moet verzetten als je uitgebreidere taken wil doen voor de club. En aangezien op jouw telefoon geen Windows 10 staat, is dat ook niet helemaal een eerlijke manier van troubleshooten waarom je op de laptop dus geen mail krijgt.

Allicht, maar wederom een aanname; als je geen whizzkid bent en misschien niet volledig in staat bent om (basale) zaken / fouten te troubleshooten, is het misschien sneller (maar duurder) om met de laptop even een technisch neefje te bezoeken of desnoods een PC-winkel om de hoek. Hopelijk heb je dan sneller resultaat / duidelijkheid over de zaken die jij op beeld ziet (en wij niet kunnen meekijken) en is er ook sneller een oplossing voor de issues waar je mee zit.

Misschien nog een optie; aangezien er nu van alles toch al "niet werkt"; had je al een System Restore Point teruggezet van voordat de mail niet meer werkte? Of heb je misschien al getest om Windows opnieuw te installeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasafaja
@MAX3400

Ik kan mij normaal aardig redden op een pc..maar sommige dingen gaan helaas boven mijn pet. Desondanks weet ik met een beetje hulp vaak wel dingen te vinden/fixen.
Vandaar dat ik het op dit forum probeer.

Afijn over de laptop. Het is een Acer Aspire E17 (e5-722-89ek). Gekocht in 2015 of 2016. Zelden gebruikt en dus bij het weer in gebruik nemen is hij wel even bezig geweest met updaten.

Ik ben door google al op de "abDocsDIILoader" gewezen en deze is uitgeschakeld helaas zonder resultaat.

Helaas functioneert er nagenoeg niets..hij doet bij alles extreem lang om het te openen. Ik krijg dan bijv de melding zoals ik al aangaf dat de server bezet is maar ook als ik een internetverbinding wil maken zie ik linksonder dat hij bezig is een beveiligde verbinding te maken en vervolgens dat de site niet bereikbaar is omdat het te lang duurt en een err_timed_out.

Ik hoop dat dit een stukje info is waar u op doelt want het klopt dat er in mijn openingstekst vrij weinig info staat en dat is een gevolg van in het verleden een heel verhaal te schrijven waar men alsnog geen relevante informatie uit kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasafaja
Ps: via google ben ik er ook achter dat het voor 99% een Acer mankement is vandaar dat ik (aanname van mijn kant) dacht dat er wel meteen een belletje zou kunnen gaan rinkelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

nasafaja schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:13:
Met de reactie over wat ik allemaal wel niet verkeerd gedaan heb/verzuimd heb te vermelden voel ik me ook echt welkom
FWIW: dat was niet zo bedoeld. Maar: zonder concrete info kan er geen concrete hulp worden geboden. Vandaar. Het had al een boel geholpen als je bovenstaande had genoemd in de topicstart. :) Iets als een event logboek checken zal toch ook nodig zijn, veel meldingen worden nu eenmaal daar gegeven. Niets aanziens des persoons.

Is het niet verstandig en makkelijker om gewoon een schone installatie te doen? Na eerst een backup te hebben gemaakt en die backup te hebben getest op een andere machine, natuurlijk. Een goede backup hebben van alle gegevens wachtwoorden, etc. is sowieso altijd nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasafaja
@F_J_K bedankt fijn om te horen.

Ja dat zou op zich kunnen mijn bestanden staan in dropbox en het ledenbestand is ook online.

Kan ik dan het beste kiezen voor een fabrieksherstel of via Windows Defender kiezen voor een nieuwe start.
Pagina: 1