We zijn alweer 4,5 jaar verder sinds mijn laatst build.. en dit betekent dat ik een nieuwe pc heb verdiend.
Ik heb al iets samengesteld in het lijstje hieronder. Ik heb nu 2 beeldschermen van 60hz. Eentje gaat dus weg en de andere blijft want die is meer voor simpele taken. Mijn vorige build liet het niet toe om te overclocken maar deze mogelijkheid wil ik nu wel hebben. Ook heb ik in mijn hudiige build maar 1 enkele ram stick en dit wil ik dus minimaal verdubbele voor de dual channel.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil voornamelijk gamen. De rest van de programmas die ik nodig heb en gebruik vragen veel minder en dat maakt dus niet uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de 1800 euro inclusief beeldscherm maar minder mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu nog een Corsair CX750M voeding die ik eventueel mee kan nemen. Maar ik kan ook een nieuwe voeding kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind RGB wel heel tof en daarom wil ik dit ook hebben in de PC. De rest maakt mij niet heel veel uit qua merk of iets. Ik heb wel een corsair muis en ga binnenkort een corsair toetsenbord kopen, vandaar dat ik de behuizing ook van corsair heb gedaan. Ik twijfelde eerst tussen die en de NZXT H700
Ga je overklokken?
Ik wil de optie hebben, wil kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de Best Buy Guide uiteraard bekeken alleen zag ik dat ze hier alleen AMD hadden staan en in de comments en op internet las ik hier gemixte ervaringen mee. Mijn vraag daarom is, is dit een fatsoenlijke build voor de prijs, kan ik er meer uithalen. Ik twijfelde ook tussen 2070 en 2080 maar volgens mij is de 2070 qua prijs prestatie meer bang voor buck (toch?). Ik lees ook dat deze m.2 niet veel beter is dan een normale ssd.. Dan kan ik beter een normale SSD erin doen toch en de m.2 slot vrijhouden
Bedankt
PS. om de huidige situatie aan te geven, de lijst hieronder is mijn hudige build.
Ik heb al iets samengesteld in het lijstje hieronder. Ik heb nu 2 beeldschermen van 60hz. Eentje gaat dus weg en de andere blijft want die is meer voor simpele taken. Mijn vorige build liet het niet toe om te overclocken maar deze mogelijkheid wil ik nu wel hebben. Ook heb ik in mijn hudiige build maar 1 enkele ram stick en dit wil ik dus minimaal verdubbele voor de dual channel.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 441,05 | € 441,05 |
1 | Gigabyte Z390 Aorus Pro WiFi | € 205,50 | € 205,50 |
1 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 531,05 | € 531,05 |
1 | Corsair Crystal 460X RGB Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Acer KG271C Zwart | € 229,96 | € 229,96 |
1 | Noctua NH-U14S | € 64,95 | € 64,95 |
1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15 | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 74,- | € 74,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.816,31 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het systeem wil voornamelijk gamen. De rest van de programmas die ik nodig heb en gebruik vragen veel minder en dat maakt dus niet uit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de 1800 euro inclusief beeldscherm maar minder mag altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu nog een Corsair CX750M voeding die ik eventueel mee kan nemen. Maar ik kan ook een nieuwe voeding kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind RGB wel heel tof en daarom wil ik dit ook hebben in de PC. De rest maakt mij niet heel veel uit qua merk of iets. Ik heb wel een corsair muis en ga binnenkort een corsair toetsenbord kopen, vandaar dat ik de behuizing ook van corsair heb gedaan. Ik twijfelde eerst tussen die en de NZXT H700
Ga je overklokken?
Ik wil de optie hebben, wil kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de Best Buy Guide uiteraard bekeken alleen zag ik dat ze hier alleen AMD hadden staan en in de comments en op internet las ik hier gemixte ervaringen mee. Mijn vraag daarom is, is dit een fatsoenlijke build voor de prijs, kan ik er meer uithalen. Ik twijfelde ook tussen 2070 en 2080 maar volgens mij is de 2070 qua prijs prestatie meer bang voor buck (toch?). Ik lees ook dat deze m.2 niet veel beter is dan een normale ssd.. Dan kan ik beter een normale SSD erin doen toch en de m.2 slot vrijhouden
Bedankt
PS. om de huidige situatie aan te geven, de lijst hieronder is mijn hudige build.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4570 Boxed | € 293,99 | € 293,99 |
1 | MSI B85-G43 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 87,50 | € 87,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair CX750M | € 91,95 | € 91,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 473,44 |
[ Voor 23% gewijzigd door OptiBenz1 op 22-12-2018 10:29 ]