Samsung TV vanaf andere locatie bedienen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Mijn moeder van 73 jaar heeft een nieuwe Samsung smart TV gekocht. Deze is aangesloten op het internet. Ze wil graag op Youtube soms wat oude beelden bekijken van haar geboorteland. Ze kan niet goed overweg met de afstandbediening waardoor haar acties vaak mislukken. Ik woon zelf 30 kilometer van haar vandaan. Is er een app of programma waarmee ik vanaf mijn PC of telefoon haar TV zou kunnen bedienen. Wie weet hier een oplossing voor?

Groeten,
Niels

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-hub Misschien?
En dan heb je nog een camera oid nodig om mee te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Ik weet niet of het voor je moeder makkelijker is om met een toetsenbord te werken?
Maar dat lijkt me al een stuk handiger voor bv zoek opdrachten voor youtube op tv.

https://www.samsung.com/n...ireless-keyboard-kbd1000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Opzoeken op de telefoon en dan casten naar de TV? Is dat handiger voor je moeder?

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 22-12-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Webgaming, dat klinkt wel interessant maar welke programma heb ik hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:15:
Dag Webgaming, dat klinkt wel interessant maar welke programma heb ik hiervoor nodig?
Chromecast kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:15:
*dubbel*

[ Voor 3% gewijzigd door Xtince op 22-12-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay Chromecast heb ik, maar dat moet mijn moeder zelf op de telefoon de uitzending opzoeken,begrijp ik dat goed? Ik zou graag van mijn woning af iets voor willen opzoeken en klaarzetten zodat ze het kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Als het goed is heb je daar helemaal niets voor nodig, kan gewoon in de youtube app, en anders moet je deze stappen even volgen:
https://www.samsung.com/uk/support/smart-view/
Die app heeft misschien wel meer handige dingen, zoals zo te zien, een toetsenbord. :)

Ja, dat zal je moeder dan zelf moeten doen inderdaad. Het is even de vraag of het opzoeken met de telefoon, of misschien een tablet? Makkelijker voor haar is.

Ik denk dat wat jij wil best ingewikkeld gaat worden. Daar is voor zo ver ik weet in ieder geval geen kant en klare oplossing voor.

En anders is een eventueel toetsenbord oid toch ook gewoon handiger? Dan kan ze het (hopelijk) gewoon zelf.

[ Voor 59% gewijzigd door WEBGAMING op 22-12-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou een tablet thuis specifiek daarvoor kunnen inrichten met VPN naar het huis van je moeder. Met wat mazzel ziet je tablet (of telefoon, kan ook) de tv via de VPN en kan je zo wat opzoeken voor haar en aanzetten. Je kan alleen dan niet de tablet verder gebruiken (hooguit de volgende video opzoeken).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
(met hierboven) ;)
Heeft je moeder een PC? Dan zou je via een remote desktop verbinding kunnen maken en van daaruit casten.
Of is een Google Home iets? Dan kan ze met spraak besturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 22-12-2018 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal! Mijn moeder heeft geen PC en ze is ook niet erg handig met haar telefoon. "Hero of Time" waar kan ik meer info vinden over het opzetten van een VPN verbinding? Ik heb een extra tablet die ik hier specifiek voor kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgensmij zijn er ook wel apps waarmee je haar telefoon kunt bedienen op afstand. Teamviewer misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Misschien een oud desktopje op de kop tikken die je gewoon via logmein of teamviewer kan bedienen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 17:03
Ik denk toch dat het een betere oplossing is om wat tijd vrij te maken om haar te "trainen" in het gebruik van de apparaten die ze nu al gewend is.
De wens om het voor haar vanop afstand over te nemen lijkt me ook verre van ideaal. Op deze manier kan ze enkel filmpjes kijken wanneer jij er tijd voor hebt om ze klaar te zetten
Leeftijd is geen beperkende factor om nieuwe technologie te leren gebruiken, het vergt enkel wat meer geduld en liefde dan bij jongere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je een YT account maakt waar zowel zij via haar TV op ingelogd is en jij thuis ook kun jij dan niet gewoon thuis een playlist/favorieten maken die zij dan bij haar kan afspelen? Haar leren om uit die favorieten/playlists te kiezen zou wel eens overkomelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor suggesties. Ik heb een handleiding gemaakt zodat ze het zelf kan. Maar soms komt ze er niet meer uit. Of soms zet ze de ziggo ontvanger uit waardoor ze geen tv kan kijken. Tot nu toe lukt het mij nog om het telefonisch op te lossen. Maar omdat ze bang is dat het weer fout gaat durft ze zelf niet meer. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief. Ik had gehoopt dat iemand een alternatief had voor bijvoorbeeld teamviewer of een andere app waarmee ik meer op afstand zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:39:
Bedankt voor de reacties allemaal! Mijn moeder heeft geen PC en ze is ook niet erg handig met haar telefoon. "Hero of Time" waar kan ik meer info vinden over het opzetten van een VPN verbinding? Ik heb een extra tablet die ik hier specifiek voor kan gebruiken.
Met wat mazzel kan het modem/router hiervoor dienen. Anders zal je een apart apparaat in haar netwerk moeten zetten die dienst doet als VPN server. Een Pi 3 zou al kunnen bijvoorbeeld. Maar of het ook de netwerkbehoefte aan kan durf ik niet te zeggen.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:47:
Ik had gehoopt dat iemand een alternatief had voor bijvoorbeeld teamviewer of een andere app waarmee ik meer op afstand zou kunnen.
Die optie is gegeven. Met Teamviewer kan je ook een tablet of telefoon overnemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coby tweakers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
het probleem wat wordt geschetst, namelijk " mn moeder kan niet meer met tv, telefoon tablet overweg, is er een mogelijkheid dat ik op haar tv, bij haar thuis een leuk programmakan kiezen" ,daar worstel ik ook mee tegenwoordig.

ik heb de discussie gelezen, maar eigenlijk is het me niet duidelijk wat de oplossing is/was. Bovendien zijn we nu 2 jaar verder. Is er soms eits veranderd/verbeterd? wat is de oplossing?

en sorry, mn moeder is halverwege de 90. ik ben al vele jaren bezig geweest haar te trainen om met een tablet om te gaan, dat is tot nog toe niet gelukt., dus dat zal ook niet gebeuren, dat is een gepasseerd station.
dus graag dat soort oplossingen, ideeen niet vermelden. hoe goed bedoeld, en hoe graag ik het ook zou willen.

ik ben al heel blij dat ze nog kan bellen en dat ze de tv nog aan en uit kan zetten.

met de jaarlijks veranderende menustructuren van onze providers, wordt het voor onze ouderen elke keer lastiger die overstap naar een nieuwe menu aanpak te begrijpen en te onthouden. ik begrijp de wens om iets te vergemakkelijken, maar soms betekend een dergelijke verandering net het verschil tussen nog wel of niet tv kunnen kijken en je eigen programma kunnen kiezen.. kortom, wat zijn anno 2020 de mogelijkheden?

groet, suzanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:27
Ik zou haast zeggen de nieuwe Chromecast tv.
Met die afstandbediening zet je de tv aan, selecteer je YouTube waar je met die afstandbediening doorheen fietst.
Abonneer haar op die kanalen waar haar favoriete filmpjes staan en ze kan vooruit.
Het is aan jouw/jullie om dat natuurlijk wat in te stellen maar ook dat stelt vrijwel niets voor.
Tip: maak een zeer beknopte duidelijke (eventueel met afbeeldingen) handleiding op een A4 die je eventueel geplastificeerd.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coby tweakers
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
hoi,

ik wil niet you tube, ik wil de gewone tv uitzendingen op afstand kunnen regelen.

maar chromecast is wel een idee, voor you tube dat is waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onhandige
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik zit met hetzelfde probleem. Demente ouders. Ze kunnen niet meer zelf de tv bedienen. zitten in een kamertje van 5x5 meter waarin gelukkig wel een tv staat. Bedienen is onmogelijk. Eigenlijk zouden tv makers een oplossing moeten kunnen aanbieden, zodat ik als zoon programma’s kan selecteren waarvan ik weet dat ze daarin geïnteresseerd zijn.
Nog mooier zou het zijn dat ik kan inbellen en pa en moe (89) mijn gezicht zien en we een gesprek kunnen hebben. Nu bel ik via facetime (verstopte telefoon) en lukken gesprek slecht omdat de tv aanstaat en ze begrijpelijk niet kunnen multi tasken.
Wie heeft goede raad? Ouders wonen ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna Mariah
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-02-2022
2022 inmiddels en ik zit met hetzelfde probleem. Mijn moeder van 85 verblijft in zorgcentrum, is bedlegerig en slechtziende, begrijpt niets van de afstandsbediening van haar philips the one smart tv. Frustratie alom. Ik wil graag steeds als ze opbelt haar tv kunnen bedienen vanuit mijn eigen huis een paar kilometer verderop. TV aan/uit, andere zender, harder/zachter, Ziggo mediabox next...bestaat er iets waarmee ík haar apparatuur kan bedienen? Ik heb afspeellijsten gemaakt voor haar op youtube maar ze kan de apparaten zelf niet bedienen en de zorg heeft daarvoor geen tijd. Ik kan niet steeds op en neer blijven rijden en uitleg via telefoon wordt niet begrepen en ze ziet de knopjes niet goed op de afstandsbediening. HELP... iemand al iets uitgevonden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou denken aan een universele afstandbediening voor senioren met grote en voelbare knoppen.
Ze moet ook zelf, of met hulp van mensen uit haar omgeving, de boel kunnen bedienen. Jij zal denk ik ook niet altijd de tijd hebben* om haar op afstand te helpen, hoewel ik technisch ook geen mogelijkheden zie om een SmartTV te bedienen op afstand via een TeamViewer achtig programma. Die TV's zijn vaak behoorlijk dichtgetimmerd.

* = Jij wilt misschien ook wel eens op vakantie, en bent op je werk, of bij een vriend(in) o.i.d.?

[ Voor 74% gewijzigd door AW_Bos op 09-01-2022 20:58 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:21
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:10:
https://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-hub Misschien?
En dan heb je nog een camera oid nodig om mee te kijken.
Ik moet aan de allereerste quote denken. Ik heb zelf ook een Harmony hub, en kan deze bedienen via de bijbehorende app binnen de LAN. Maar extern lukt het ook via VPN. Het lastige is wel dat je niet ziet wat het effect van de knoppen is. Een webcam zou dit kunnen oplossen. Het blijft wat omslachtig, maar het is mogelijk.

Een ander probleem is dat dit product niet meer wordt geleverd. Ook geen idee wat de beschikbaarheid nog is. Misschien tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna Mariah
AW_Bos schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:53:
Ik zou denken aan een universele afstandbediening voor senioren met grote en voelbare knoppen.
Ze moet ook zelf, of met hulp van mensen uit haar omgeving, de boel kunnen bedienen. Jij zal denk ik ook niet altijd de tijd hebben* om haar op afstand te helpen, hoewel ik technisch ook geen mogelijkheden zie om een SmartTV te bedienen op afstand via een TeamViewer achtig programma. Die TV's zijn vaak behoorlijk dichtgetimmerd.

* = Jij wilt misschien ook wel eens op vakantie, en bent op je werk, of bij een vriend(in) o.i.d.?
Ik ben voor meer dan 90% in de gelegenheid om vanuit mijn eigen woning haar tv te bedienen (als dat zou kunnen). Een afstandsbediening voor senioren met slechts enkele toetsen werkt ook niet, ze kan het niet bedienen met haar handen. Het zou zo handig zijn als ik haar tv op afstand harder/zachter en op een andere zender kon zetten. Ik dacht vandaag dat via spraak het wel mogelijk is voor haar om de zender te verzetten, harder en zachter is dan nog wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 20:53
Ligt een beetje aan de TV. Ik weet dat Samsung wel een app heeft waarmee je veel kan doen. Je ziet dan nog steeds niet wat je doet, dus dat kan wel lastig zijn. Om de app te bedienen zijn er meerdere mogelijkheden zoals VPN of Teamviewer naar een lokale (oude) smartphone waar het programma op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

StarC schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:36:
Ligt een beetje aan de TV. Ik weet dat Samsung wel een app heeft waarmee je veel kan doen. Je ziet dan nog steeds niet wat je doet, dus dat kan wel lastig zijn. Om de app te bedienen zijn er meerdere mogelijkheden zoals VPN of Teamviewer naar een lokale (oude) smartphone waar het programma op draait.
Een VPN zou inderdaad kunnen, maar dan zit je wel met het punt dat het niet haar eigen huis is met een eigen meterkast en eigen router. Maar een verzorgingshuis met een netwerk die via een externe partij beheerd wordt. En voor Teamviewer moet je wel constant toestemming geven.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 10-01-2022 14:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Ik heb mijn smart tv gekoppeld aan een Google Nest HubV2 en kan de belangrijkste functies van de tv nu stemgestuurd doen. Dat is misschien al een optie. Maar ik heb mijn zoon als gebruiker toegevoegd op die Nest Hub, en als hij niet thuis is vindt hij het grappig om mij te pesten door van afstand mijn tv uit te zetten of van kanaal te veranderen via de Google Home app op zijn telefoon. Die functie kun je dus ook nuttig gebruiken... ;)

Als de smart tv van je moeder/ouders geen ingebouwde chromecast heeft, moet je er wel nog een chromecast dongle aan hangen, die gebruikt de Nest Hub om de tv aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna Mariah
Dank voor jullie reacties/meedenken.
Inmiddels heb ik bedacht dat mijn moeder via de ziggo afstandsbediening Mediabox Next gebruik kan maken van de spraakbesturing. Hiermee kan ze dan in ieder geval zelf zenders verzetten. Daarmee komen we voorlopig al een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thotcatcher
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05-2023
stax schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:37:
Ik heb mijn smart tv gekoppeld aan een Google Nest HubV2 en kan de belangrijkste functies van de tv nu stemgestuurd doen. Dat is misschien al een optie. Maar ik heb mijn zoon als gebruiker toegevoegd op die Nest Hub, en als hij niet thuis is vindt hij het grappig om mij te pesten door van afstand mijn tv uit te zetten of van kanaal te veranderen via de Google Home app op zijn telefoon. Die functie kun je dus ook nuttig gebruiken... ;)

Als de smart tv van je moeder/ouders geen ingebouwde chromecast heeft, moet je er wel nog een chromecast dongle aan hangen, die gebruikt de Nest Hub om de tv aan te sturen.
Kan dat ook via voice commands of alleen via knoppen in de Google Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wpschol
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-01-2023
Abonnement bij ziggo nemen. Dan moet je de ziggo next box nemen. Deze aansluiten op internet. Dan de app op je telefoon installeren. Inloggen op het account van je moeder. Je kan dan vanuit de hele wereld haar box bedienen en kanalen switchen. Zelf een film
Starten uit de movie gedeelte. Werkt onwijs top. Scheelt ons 10 keer per avond rijden om
Van zender te wisselen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schon
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-02-2024
Vandaag knoop doorgehakt, mijn schoonvader 80 jaar begint dementerend moet geholpen worden met z'n tv en kpn kastje ,ik ga mijn homblie account bedienen met een ir zender de bedoeling is dat het zendertje bij mijn schoonvader komt en dan kan ik met mijn telefoon de tv bij hem bedienen ,het werkt je kan alle knoppen programeren die je wilt en de tv van opa werkt via een app van hombli

Groetjes john

[ Voor 12% gewijzigd door schon op 24-01-2023 16:42 ]

Pagina: 1