Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NUON Waardeerboodschap, AVG issue?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nuon heeft blijkbaar een actie op waardeerkaart.nuon.nl (151.101.xxx.xxx Fastly in de USA)

In de voorwaarden staat:
De ingesproken boodschap en de geadresseerde worden niet openbaar gemaakt.
Wel vreemd aangezien iedereen de fragmenten kan beluisteren, zoals deze test variant die ik heb gemaakt:
audio fragment

De data staat dus publiekelijk op https:// storage.googleapis.com/nuon-waardeerkaart.appspot.com en in de voorwaarden wordt nergens vermeld waar de audio wordt opgeslagen (bij Google dus).

Is dit nou wel of niet een AVG issue?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 10:19 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De opnames zijn niet in 1 overzicht te bekijken, Access denied. Varianten van https://storage.googleapi...b56-9705-c03632bf46e8.mp3 lijken me niet te raden.

https://www.nuon.nl/service/contact/privacy/#block6938 lijkt ook helder. Ik zie het probleem ook niet.

offtopic:
Verwerken gebeurt niet via de AVG, hooguit conform de AVG. En het gaat hier niet om mailadres als persoonsgegeven, maar om de opname.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2018 13:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJMaze
  • Niet online
De links zijn idd erg random en niet makkelijk te raden.
Dat zit dus wel goed.

Opslag is vast ook in EU want je weet nooit of mensen persoonlijke gegevens, ziektes, etc. inspreken.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:55
Opslag mag ik hópen dat dat in de eurozone gebeurd, anders zou je wel eens gelijk kunnen hebben met een AVG overtreding...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Opslag mag -vooralsnog- prima buiten de EER, zolang er aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

(Anders had bijv. niemand in Europa meer een Hotmail- of Netflix-account meer kunnen hebben).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 17:16

kodak

FP ProMod
Ik zou op zijn minst directe verwijzingen naar de voorwaarden en privacyregels verwachten die duidelijk betrekking op deze actie hebben. Ik denk dat de site daarmee ook niet aan de eisen van Nuon voldoet. Want hoe weet iemand nu welke voorwaarden op deze actie van toepassing zijn?

Zelfs al zou je de algemene privacyverklaring van Nuon erbij pakken mis ik hoe Nuon of haar dienstverlener in de USA de gegevens van derden denken te mogen of kunnen verwerken. Iemand spreekt een persoonlijke boodschap in, al dan niet met persoonlijke details over derden, vult persoonsgegevens van derden in zonder dat duidelijk is of die gebruikt moeten kunnen worden en Nuon faciliteert dit op welke grond? Nuon lijkt me geen bedrijf dat iets te maken heeft met persoonsgegevens die niet van hun klanten zijn en dient die dan ook niet te (laten)verwerken.

• DiedX
F_J_K schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:12:
Opslag mag -vooralsnog- prima buiten de EER, zolang er aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

(Anders had bijv. niemand in Europa meer een Hotmail- of Netflix-account meer kunnen hebben).
https://www.autoriteitper...te-binnen-en-buiten-de-eu

De VS wordt niet gezien als een land met passende beschermingsmaatregelen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

@DiedX je wilt een klein stukje verder lezen. -Onder voorwaarden- kan het wel. Denk Hier aan US-EU PS en model clauses. Artikels 45, 46, 47 AVG.

Je mag inderdaad wel verwachten dat men voldoende geïnformeerd wordt. Of dat zo is heb ik behalve 5 seconden checken niet gedaan. Suggestie: mail de Nuon FG met de vraag waar eea. helder is beschreven.

Kodak’s laatste zin kan ik niet volgen, het zijn immers ‘klanten’ van deze dienst.

• DiedX
F_J_K schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:53:
@DiedX je wilt een klein stukje verder lezen. -Onder voorwaarden- kan het wel. Denk Hier aan US-EU PS en model clauses. Artikels 45, 46, 47 AVG.

Je mag inderdaad wel verwachten dat men voldoende geïnformeerd wordt. Of dat zo is heb ik behalve 5 seconden checken niet gedaan. Suggestie: mail de Nuon FG met de vraag waar eea. helder is beschreven.

Kodak’s laatste zin kan ik niet volgen, het zijn immers ‘klanten’ van deze dienst.
Sure, met de juiste contracten is veel mogelijk, ik heb alleen niet het idee dat enige vorm van consent wordt gevraagd.

In deze casus wordt het nog lastiger: volgens mij wordt spraak gezien als biometrie, en dan heb je echt de poppen aan het dansen.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

De vraag die hier (ook) geld is: is de aanbieding open en transparant gedaan en is er ongedwongen gehandeld.
Ofwel had je voordat je dit deed inzicht gekregen hoe de vork in de steel zat door heldere uitleg voordat je begon? Bijvoorbeeld bewust voorwaarden accepteren door aan te vinken en niet klikken op "accoord" en dat de voorwaarden vooraf aangevinkt staan.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De vraag die je je vooral moet stellen, zijn we hier niet aan het doorslaan. We hebben het hier over een berichtje aan iemand anders, zonder verdere verplichtingen etc. Ik neem aan dat jullie op straat ook geen bekenden aanspreken of groeten want anderen kunnen meeluisteren. Sorry maar dit is lekker doorschieten, het gevolg is dat ieder creatief of oorspronkelijk idee in de kiem gesmoord wordt. Zo jammer.
Als je nu onderzoek doet naar eventueel verder gebruik van de Email adressen dan heb je een punt, maar verder niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DiedX
Nee, de vraag wás: is dit een AVG issue. En dat is het wel degelijk. Dat Jan met de pet het zal jeuken, net zoals de AP, laten we in het midden.

• DJMaze
  • Niet online
@Frogmen als je op straat tegen iemand vertelt dat je AIDS hebt opgelopen, dan doe je dat bewust want je weet wie er nog meer bij staan, dat zie je namelijk.
Op internet zie je dat dus niet en vind ik daarom de vergelijking niet opgaan.

• DiedX
DJMaze schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:43:
@Frogmen als je op straat tegen iemand vertelt dat je AIDS hebt opgelopen, dan doe je dat bewust want je weet wie er nog meer bij staan, dat zie je namelijk.
Op internet zie je dat dus niet en vind ik daarom de vergelijking niet opgaan.
Dit. Overigens vind ik de reden dat "elk creatief proces" de nek omgedraaid wordt maar een drogreden. Denk éérst eens goed na over welke data je waar verzameld.

Overigens gaan we volgens mij flink office topic ;) dus: fijne kerst!

Pagina: 1