Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:15
Mijn S7 Edge blijft maar vastlopen, wat ik ook probeer.
Ik gebruik al jaren custom roms, en zo ook nu wilde ik mijn CivZ Oreo Rom updaten naar de december update. Tijdens dat proces, moet ie ergens zijn vastgelopen (had hem weggelegd).
Sindsdien is er bijna niks meer mee te beginnen. Hij reageerde nergens meer op. Hij was nog wel warm, dus er gebeurde wat. Maar een battery-disconnect werkte niet (PWR + VOL-)

Uiteindelijk gewacht tot ie helemaal leeg was en daarna weer aan de lader, tot ongeveer 50%.

Vervolgens TWRP weer opgestart. Nieuwe poging gedaan. Maar hij blijft nu vastlopen. Op de SDcard stond ook nog een een Lineage ROM. Die geprobeerd. Die was ook iets sneller klaar en die startte wel op. Maar vervolgens liep die tijdens het eerste setup proces vast.

Daarna nog een paar keer gereboot, maar nu komt ie niet meer verder dan de Lineage boot animatie en blijft ie ook na 10 seconden hangen.

Net ook nog een keer opnieuw geflashed en de SDcard er uit gehaald (suggestie van iemand online, omdat de microSD misschien corrupt kon zijn). Geen oplossing.

Ik kom er niet meer uit. Kan het een hardware issue zijn? Is repareren nog zinvol (geen garantie meer).

Of toch maar overstappen naar een S8 of S9.

(NB: net na 2,5 jaar wachten mijn Superbook gisteren ontvangen, alleen nog niet kunnen proberen vanwege kapotte S7 - bad karma |:( )

Master FX wijzigde deze reactie 22-12-2018 09:14 (3%)

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

Beste antwoord (via Master FX op 22-12-2018 10:19)

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-05 17:45
Master FX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:18:
Alle partities al gewiped, en ook opnieuw geformatteerd. De TWRP is sinds de laatste ROM (nov update) niet aangepast. En is de zelfde. Kernel is ook de standaard Kernel (nooit problemen gehad met of die van Civato, of LineageOS)
Zal de ODIN optie nog even proberen. Probleem is nu dat ie met ~40% lading, dus nergens meer op reageert ook niet op een 'battery disconnect'. Moet dus even geduld hebben.
Indien/zodra je het via ODIN kan proberen, even opletten of die fout gaat op NAND Write Start, indien dit zo is is je nand (flash) chip kaduc. Deze kan (hoeft niet, maar komt het vaakst voor) stuk gaan wanneer je een toestel gaat flashen met een fake of defecte kabel = exit telefoon.

Zelf denk ik niet dat je accu stuk is, normaal gesproken wanneer dit gebeurt is het een gevolg van software/firmware ellende, het ontkoppelen (wat jij vermoed ik niet kan) van de accu is meestal al de oplossing. De truc om je toestel ''hardwarematig'' uit te schakelen (dus niet battery disconnect, dat doe je door de kabel uit je moederbord te klikken, niet met je volume toets) werkt alleen wanneer je toestel AAN staat. Dankzij deze 2 knoppen schakel jij je toestel uit.

In dit geval dien je dus of de accu te ontkoppelen of geduld te hebben, meestal wanneer je gewoon even wacht en het daarna nogmaals probeert schakelt die wel in (en dan direct via ODIN proberen).

Indien je geduld op is en je je toestel niet ingeschakeld krijgt maar je toch wel een beetje tweaker bent, binnen 2 minuten heb je je achterkant eraf, accu ontkoppelt en je achterkantje weer erop (gebruik hiervoor een verf föhn (heetluchtpistool + youtube, zo gepiept)).

Wat er bij jou gebeurt kan de volgende oorzaken hebben:
1. simpelweg een ruk kabel
2. nand chip defect
3. accu slecht, ook een slechte accu kan voor boot(hang) problemen zorgen (komt weinig voor, maar het kan).

De volgorde is ook wat het vaakst in de praktijk gebeurt dus ga dit rijtje af met testen nav mijn geschreven reactie :)

LopendeVogel wijzigde deze reactie 22-12-2018 09:45 (17%)

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Heb je in TWRP al factory reset & system cache leeggemaakt.
Eventueel kan het ook zijn dat je TWRP of kernel niet de juiste zijn ( aangezien custom roms nogal eens voorkeuren hebben )

Ten leste kan je natuurlijk altijd via sammobile ( of diegene die het tegenwoordig verzorgd ) een 'originele' rom terugzetten via ODIN

https://updato.com/firmware-archive-select-model

FreshMaker wijzigde deze reactie 22-12-2018 09:16 (7%)

https://qfire.nl

• Master FX
Alle partities al gewiped, en ook opnieuw geformatteerd. De TWRP is sinds de laatste ROM (nov update) niet aangepast. En is de zelfde. Kernel is ook de standaard Kernel (nooit problemen gehad met of die van Civato, of LineageOS)
Zal de ODIN optie nog even proberen. Probleem is nu dat ie met ~40% lading, dus nergens meer op reageert ook niet op een 'battery disconnect'. Moet dus even geduld hebben.

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat de accu overleden is

( op een werkend toestel valt dan de telefoon gewoon in een paar seconden van 30 -> 1% )
Ik denk dat je met een dubbel 'probleem' zit ;)

Toestel even volledig opladen, ODIN met laatste Android ( naar wens ) erop, en accu vervangen bij die vriendelijke telefoonmeneer op de hoek.

( andersom zou ik niet doen, want je kan dan de accu niet echt uitproberen )

https://qfire.nl

• Master FX
Misschien ook nog een optie. Maar kan de batterij van het ene op het andere moment zo slecht zijn, stuk zegmaar? Kon er tot gisteren nog prima 1,5 dag mee uit de voeten. En als hij dan echt zo slecht is, zou die dan niet moeten uitvallen in plaats van vastlopen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• LopendeVogel
Master FX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:18:
Indien/zodra je het via ODIN kan proberen, even opletten of die fout gaat op NAND Write Start, indien dit zo is is je nand (flash) chip kaduc. Deze kan (hoeft niet, maar komt het vaakst voor) stuk gaan wanneer je een toestel gaat flashen met een fake of defecte kabel = exit telefoon.

Zelf denk ik niet dat je accu stuk is, normaal gesproken wanneer dit gebeurt is het een gevolg van software/firmware ellende, het ontkoppelen (wat jij vermoed ik niet kan) van de accu is meestal al de oplossing. De truc om je toestel ''hardwarematig'' uit te schakelen (dus niet battery disconnect, dat doe je door de kabel uit je moederbord te klikken, niet met je volume toets) werkt alleen wanneer je toestel AAN staat. Dankzij deze 2 knoppen schakel jij je toestel uit.

In dit geval dien je dus of de accu te ontkoppelen of geduld te hebben, meestal wanneer je gewoon even wacht en het daarna nogmaals probeert schakelt die wel in (en dan direct via ODIN proberen).

Indien je geduld op is en je je toestel niet ingeschakeld krijgt maar je toch wel een beetje tweaker bent, binnen 2 minuten heb je je achterkant eraf, accu ontkoppelt en je achterkantje weer erop (gebruik hiervoor een verf föhn (heetluchtpistool + youtube, zo gepiept)).

Wat er bij jou gebeurt kan de volgende oorzaken hebben:
1. simpelweg een ruk kabel
2. nand chip defect
3. accu slecht, ook een slechte accu kan voor boot(hang) problemen zorgen (komt weinig voor, maar het kan).

De volgorde is ook wat het vaakst in de praktijk gebeurt dus ga dit rijtje af met testen nav mijn geschreven reactie :)

LopendeVogel wijzigde deze reactie 22-12-2018 09:45 (17%)

• Master FX
De kabel die ik heb gebruikt, is er een van een Nokia Lumia toestel. Niet fake (maar defect zou kunnen). Al is het wel dezelfde kabel waarmee ik eerdere flashes wel succesvol heb gedaan, voor het laatst dus half november. En verder kabel steeds gebruikt om op te laden.

• LopendeVogel
Master FX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:45:
De kabel die ik heb gebruikt, is er een van een Nokia Lumia toestel. Niet fake (maar defect zou kunnen). Al is het wel dezelfde kabel waarmee ik eerdere flashes wel succesvol heb gedaan, voor het laatst dus half november. En verder kabel steeds gebruikt om op te laden.
Ja zoals ik aangeef kan het verschillende oorzaken hebben, waaronder een slechte kabel. Dat het opladen goed werkt wilt niet zeggen dat je er ook fatsoenlijk mee kan flashen (elke kabel kan ieder moment stuk gaan dus dat die het een maand geleden deed zegt natuurlijk niks over nu).

Probeer even zover te komen dat je via ODIN kan flashen met een originele rom en niet die custom meuk en duimen dat die niet fout gaat op NAND.

• Master FX
Ga ik doen. Zal dan ook even op zoek gaan naar een originele kabel. Voorlopig is het nog even wachten op de battery drain.

• LopendeVogel
Master FX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:52:
Ga ik doen. Zal dan ook even op zoek gaan naar een originele kabel. Voorlopig is het nog even wachten op de battery drain.
En indien je genoeg hebt van het wachten, neem youtube erbij en haal dat achterkantje eraf, is appeltje eitje. Maar waarom battery drain, hij staat zga uit toch of hang je nog vast op het bootlogo? Indien hij ''uit'' staat kan je hem ieder moment gewoon weer inschakelen met de toetscombinatie om direct weer in ''odin'' modus te komen.

Over de originele kabel, zo'n nokia kabel moet ook gewoon goed zijn (zolang de kabel maar goed is), ik bedoel met fake kabels eerder zo'n action kabel of andere chinese meuk (deze kunnen problemen geven, hoeft niet, komt wel vaak voor).

Voordeel van even het achterkantje eraf halen:
- Je hoeft niet elke keer te ''klote'' met je toetscombinatie en vastlopers, je kan elke keer even snel de accu ontkoppelen.
- Stel de accu blijkt toch ruk te zijn dan kan je die eenvoudig bestellen en zelf plaatsen (scheelt je weer zo'n 30-40 euro indien je het zou laten doen)
- Stel je beschadigd je achterkant (dan ben je sowieso niet voorzichtig geweest haha) dan heb je voor een tientje een nieuwe achterkant.

Wees hier niet bang voor, een cpu+koeler vervangen vereist veel meer concentratie en kennis (hoewel een kleuter dit ook kan) dan het loshalen van een achterkantje. Indien je deze warm maakt dan haal je het zo eraf, hij zit niet vast met lijm maar met een plaklaagje dat is het.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 22-12-2018 10:11 (9%)

• Master FX
Nog even over die kabel. Die heb ik eigenlijk alleen gebruikt om de rom naar de microsd te kopiëren. Vervolgens is het installeren van de rom gewoon van microSD naar interne opslag /system. Als de kabel stuk is, zou die nieuwe file misschien corrupt geraakt kunnen zijn. Maar de Lineage rom die nog op het SDkaartje stond, had ik al wel eens succesvol geflashed.

Weet niet of dat nog een ander licht schijnt op de zaak.

• LopendeVogel
Master FX schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:00:
Nog even over die kabel. Die heb ik eigenlijk alleen gebruikt om de rom naar de microsd te kopiëren. Vervolgens is het installeren van de rom gewoon van microSD naar interne opslag /system. Als de kabel stuk is, zou die nieuwe file misschien corrupt geraakt kunnen zijn. Maar de Lineage rom die nog op het SDkaartje stond, had ik al wel eens succesvol geflashed.

Weet niet of dat nog een ander licht schijnt op de zaak.
Ahjaaa :D Wat je nu omschrijft zou kunnen, leuke hiervan is is dat je nog altijd je toestel op een totaal andere manier kan flashen (via je pc-odin).
Persoonlijk zou ik het zodra het lukt via je pc-odin doen, dit doordat odin mooi laat zien waar het fout gaat (als het fout gaat).
Volgens mij indien je via SD flashed (nooit gedaan bij Samsungs, bij HTC was dit wel de standaard manier) laat die niet netjes zien waar het fout gaat als het fout gaat.

Maar goed indien je het op de SD manier wilt houden dan kan je file inderdaad corrupt zijn geraakt tijdens het verplaatsen OF je sd kaart is een beetje lam.
Mja nogmaals: mijn voorkeur is PC-ODIN in combinatie met een originele ROM.. https://www.sammobile.com/firmwares/

• Master FX
Hij lijkt steeds minder sjoege te geven. Opladen lukt nu ook niet meer. Heb em bij ons naar het mannetje op de hoek gebracht. No cure no pay. Dus we gaan het zien.

• Master FX
Nou hij is bij de Mobielfabriq geweest. Nieuwe batterij, en hij deed het weer. Nu is er alleen een ander dingetje bij gekomen. Mijn microSD 128GB Toshiba kaart wordt niet meer herkend. In zoverre, toestel denkt dat ie leeg is. Ik had hem tijdelijk in andere gestopt, maar mogelijk kon dat toestel (een oude HTC) er niet mee overweg. Misschien dat ie niet goed ontkoppeld is. Het duurde heel lang, en toen heb ik hem er toch maar uitgehaald (stom????)

Ik hoop dat het er nog wel op staat, maar iemand suggesties om dat te zien en hoe nog even veilig te stellen. Net kaartje met ElementaryOS bekeken, ziet nog de twee partities, maar kan hem ze mounten.

Misschien een nieuw topic openen :D. Foto's zijn gesynched met OneDrive. Er stond alleen een NAND backup op van voor alle ellende begon.

@LopendeVogel Thanks voor al je tips en suggesties!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True