Beste tweakers,
Ik heb deze week de onderdelen van mijn nieuwe game pc binnen gekregen. Deze zijn als volgt:
Corsair PSU RM1000x 1000W
Samsung SSD 970 EVO 1TB
VGA MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO (al heb ik deze helaas nog niet binnen)
Moederbord Intel MSI MEG Z390 ACE
Processor Intel Core i9 9900K
Corsair Hydro Series H115i RGB PLATINUM
CoolerMaster Case Cosmos C700P
Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200
Ik ben deze week het systeem beginnen in elkaar puzzelen. (was de eerste keer dat ik dit vanaf nul deed - maar ik ben wel verder ervaren met pcs, ik werk al jaren als ICT consultant) Ik heb vele videos gevolgd zoals LTT, GamersNexus, JayzTwoCents e.d. Ook de handleidingen van alle componenten heb ik goed gevolgd.
Stappen die ik grofweg genomen heb tijdens de installatie:
* CPU voorzichtig in de socket geplaatst en vastgezet.
* RAM in Dimm slots 2 & 4 gestoken
* M.2 NVME SSD in slot 3 gestoken met shield erop
* Stand-offs in case gevezen & moederbord erin
* cpu koeler klaargemaakt (fans op radiator gezet en in case gemonteerd) & backplate aangebracht
* cpu koeler voorzichtig vast gevezen op cpu
* koeler fans op pomp geconnecteerd
* pomp met de CPU fan header op mobo aangesloten (is 1 draadje (1 pin) dat aftakt van de sata kabel, in een 3 pins connector zit en op een 4 pins op het moederbord zit)
* psu kabels geconnecteerd (voor de volledigheid:
- 24 pins naar het moederbord
- 2x 8 pins cpu voeding
- Sata connector naar koeling pomp
- Sata connector naar case fans & rgb controller
Dat was het moment dat ik de voeding op heb gezet. Er ging een lichtje aan op de onboard powerknop van het mobo... daar heb ik dan ook op geduwd en...
Helemaal niets. Geen biep, geen fans tot leven, helemaal niets. Het lichtje blijft aan, maar dat is het dan ook.
Dus dan dacht ik, back to basics. Heb ik deze lijst helemaal gevolgd from start to finish: http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems
Momenteel ligt dus het moederbord uit de case, op zijn doos, zit er enkel nog de cpu en zijn koeler op, met hun power geconnecteerd (24 pins, 2x 8 pins en de sata connector voor de pomp). Nog steeds geen leven.
Ik heb van de zolder een ouwe psu gehaald van 550 watt en die geprobeerd. Ook weer ging het lichtje van de powerknop op het mobo aan maar verder nog steeds niets.
Ik heb ook de CMOS reset uitgevoerd, zowel met de jumpers als met de knop.
Dus, beste tweakers. Ik hoop dat één van jullie misschien nog een geniaal idee heeft... Anders ga ik ervanuit dat mijn mobo DOA is
Alvast bedankt
Jens
Ik heb deze week de onderdelen van mijn nieuwe game pc binnen gekregen. Deze zijn als volgt:
Corsair PSU RM1000x 1000W
Samsung SSD 970 EVO 1TB
VGA MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO (al heb ik deze helaas nog niet binnen)
Moederbord Intel MSI MEG Z390 ACE
Processor Intel Core i9 9900K
Corsair Hydro Series H115i RGB PLATINUM
CoolerMaster Case Cosmos C700P
Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200
Ik ben deze week het systeem beginnen in elkaar puzzelen. (was de eerste keer dat ik dit vanaf nul deed - maar ik ben wel verder ervaren met pcs, ik werk al jaren als ICT consultant) Ik heb vele videos gevolgd zoals LTT, GamersNexus, JayzTwoCents e.d. Ook de handleidingen van alle componenten heb ik goed gevolgd.
Stappen die ik grofweg genomen heb tijdens de installatie:
* CPU voorzichtig in de socket geplaatst en vastgezet.
* RAM in Dimm slots 2 & 4 gestoken
* M.2 NVME SSD in slot 3 gestoken met shield erop
* Stand-offs in case gevezen & moederbord erin
* cpu koeler klaargemaakt (fans op radiator gezet en in case gemonteerd) & backplate aangebracht
* cpu koeler voorzichtig vast gevezen op cpu
* koeler fans op pomp geconnecteerd
* pomp met de CPU fan header op mobo aangesloten (is 1 draadje (1 pin) dat aftakt van de sata kabel, in een 3 pins connector zit en op een 4 pins op het moederbord zit)
* psu kabels geconnecteerd (voor de volledigheid:
- 24 pins naar het moederbord
- 2x 8 pins cpu voeding
- Sata connector naar koeling pomp
- Sata connector naar case fans & rgb controller
Dat was het moment dat ik de voeding op heb gezet. Er ging een lichtje aan op de onboard powerknop van het mobo... daar heb ik dan ook op geduwd en...
Helemaal niets. Geen biep, geen fans tot leven, helemaal niets. Het lichtje blijft aan, maar dat is het dan ook.
Dus dan dacht ik, back to basics. Heb ik deze lijst helemaal gevolgd from start to finish: http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems
Momenteel ligt dus het moederbord uit de case, op zijn doos, zit er enkel nog de cpu en zijn koeler op, met hun power geconnecteerd (24 pins, 2x 8 pins en de sata connector voor de pomp). Nog steeds geen leven.
Ik heb van de zolder een ouwe psu gehaald van 550 watt en die geprobeerd. Ook weer ging het lichtje van de powerknop op het mobo aan maar verder nog steeds niets.
Ik heb ook de CMOS reset uitgevoerd, zowel met de jumpers als met de knop.
Dus, beste tweakers. Ik hoop dat één van jullie misschien nog een geniaal idee heeft... Anders ga ik ervanuit dat mijn mobo DOA is

Alvast bedankt
Jens