Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NUC voor muziekspeler

Pagina: 1
Acties:

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Ik ben op zoek naar de ideale minicomputer. Een NUC. Deze zal enkel en alleen dienen als muziekspeler.
Ik zoek er eentje waar je oftewel 1 grote harde schijf kan in steken (zon desktop schijf) of 2 laptop harde schijfjes. Met een hdmi poort, optische poort voor speakers aan te sluiten & LAN poort en of wifi & uiteraard een aantal USB poorten.
Ik had eerst deze in gedachte : Intel NUC Compleet | Intel Celeron J3455 | 8 GB DDR3 | 240 GB SSD | Windows 10 Pro. Maar de interne schijf is niet makkelijk vervangbaar & is klein van capaciteit + dan vervalt de garantie misschien. Dus vraag ik me af of er geen beter modelletje bestaat & vraag ik hier dus advies.

Alvast bedankt.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51
Koop een raspberry pi, en een NAS.
raspi kun je verschillende software op draaien zoals bijv. Kodi. Om muziek af te spelen.

De nas dus je zo groot maken als je zelf wilt en zet je ergens neer met een netwerk aansluiting.

Denk dat dit aan al je wensen voldoet, en het makkelijkste te realiseren is

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In principe kan elke Intel NUC dat wel. En ook de disk is geen probleem, in de nieuwste uitvoeringen kan je zowel een M2 als Sata SSD kwijt. Een HDD kan je niet installeren (te groot). Dus als het SSD is, kan je wel tot 1TB ofzo, echter is 1TB SSD nogal kostbaar voor jouw doel. Dan is een kleine NAS wellicht een beter idee, daar kan je inderdaad gewone HDD's in proppen en overal benaderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:46

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik neem aan dat je actieve speakers hebt (of een versterker met optical in) ? Omdat je het hebt over een optische poort om de speakers op aan te sluiten. Dan zou ik ook voor nas en pi gaan. Voor de pi heb je dan nog een hat nodig voor die optical out, bijv hifiberry digi+.

[ Voor 7% gewijzigd door Dwarlorf op 21-12-2018 21:03 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Cyberdemon
MaD_co schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:50:
Koop een raspberry pi, en een NAS.
raspi kun je verschillende software op draaien zoals bijv. Kodi. Om muziek af te spelen.

De nas dus je zo groot maken als je zelf wilt en zet je ergens neer met een netwerk aansluiting.

Denk dat dit aan al je wensen voldoet, en het makkelijkste te realiseren is
Ik zal er eens naar kijken.
Maar ik twijfel, omdat je zegt dat het via netwerk werkt. Dus word de muziek gestreamt ofzo? Ik wil het graag offline houden. Tenzij het over een privenetwerk gaat ofzoiets of lokaal en dus niet met het open internet verbonden is. Is ook niet nodig. Ik vind Dopamine ook leuk werken. Zal dadelijk eens kijken naar kodi.

• Cyberdemon
Dwarlorf schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:02:
Ik neem aan dat je actieve speakers hebt (of een versterker met optical in) ? Omdat je het hebt over een optische poort om de speakers op aan te sluiten. Dan zou ik ook voor nas en pi gaan. Voor de pi heb je dan nog een hat nodig voor die optical out, bijv hifiberry digi+.
Ik zou willen gaan voor een trust Tytan. Is simpel maar heeft een krachtige Bass en gaat niet té hard. Ik heb nog maar net zon NUC ontdekt dus het is allemaal een beetje uitzoeken wat, wat is.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:18
Als je naar een Raspberry PI gaat kijken, kijk dan eens naar: http://www.pimusicbox.com/
En wil je een optische uitgang heb je iets als een hifi-berry (of kloon) nodig: https://www.sossolutions.nl/hifiberry-digi-transformer-plus

Ik heb zelf ook een RPI met een hifiberry als speler en dat bevalt me prima. Via HDMI CEC te bedienen met je TV afstandsbediening voor even "snel" anders een bluetooth toetsenbordje en muis. Streaming vanaf mobiel (spotify etc).

//EDIT: Ik had het topic iets te lang open voordat ik op versturen klikte, ik zie dat @Dwarlorf me voor was.

[ Voor 11% gewijzigd door BernardV op 21-12-2018 21:16 ]

• Cyberdemon
Kodi ziet er veelbelovend uit. Ik heb een smart TV dus dat moet wel lukken. Ik ga dit verder onderzoeken. Als 't zo leuk of mss nog leuker werkt als dopamine wil ik dit zeker wel in huis.

• BernardV
Het voordeel van een RPI is ook HDMI-CEC wat ik net al noemde, de Intel NUC's ondersteunen dat niet, tenminste voor zover ik weet niet.

//EDIT: Ik gebruik trouwens ook Kodi ipv die Musicbox. Kodi is een algemene mediaspeler die beter overweg kan met Video dan met muziek. Daarvoor in de interface lastiger als je heel veel hebt.
Musicbox is juist gemaakt om dat te ondervangen.

[ Voor 47% gewijzigd door BernardV op 21-12-2018 21:20 ]

• MaD_co
Cyberdemon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:03:
[...]

Ik zal er eens naar kijken.
Maar ik twijfel, omdat je zegt dat het via netwerk werkt. Dus word de muziek gestreamt ofzo? Ik wil het graag offline houden. Tenzij het over een privenetwerk gaat ofzoiets of lokaal en dus niet met het open internet verbonden is. Is ook niet nodig. Ik vind Dopamine ook leuk werken. Zal dadelijk eens kijken naar kodi.
Ja je streamt vanaf je eigen NAS.
even stom gezegd, je HDD is dan niet met usb, maar met lan kabel verbonden.

Nas kun je instellen dat deze alleen via interne netwerk te benaderen is, en dus niet via internet.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Cyberdemon
Ik ben op dit gebied technisch nog niet zo op de hoogte van de mogelijkheden. Ik heb altijd mijn muziek afgespeeld op een ps3. Werkt prima maar ik erger me er aan dat je maar aan 1 snelheid kan doorspoelen. Ik zoek iets beter. Met uitbreidbaar geheugen en een fijnwerkende mediaspeler. Dopamine vind ik bv zoals eerder gezegt heel fijn werken.

• BernardV
Om Kodi te testen zou je het gewoon kunnen downloaden op je PC. Dan weet je voordat je iets koopt of dat wat voor je is.

• Cyberdemon
MaD_co schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:19:
[...]

Ja je streamt vanaf je eigen NAS.
even stom gezegd, je HDD is dan niet met usb, maar met lan kabel verbonden.

Nas kun je instellen dat deze alleen via interne netwerk te benaderen is, en dus niet via internet.
Heb eens snel naar een NAS gezocht en op coolblue kost er 1tje 1200€ voor 28tb. 250€ voor 4tb. Op bol vind je een externe schijf van 5tb. Mmmmm..

Edit: Van 5tb voor 110€

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 13:58
r-pi met uitbreidingskaartje hifiberry voor de optische konnectie naar de stereo, Volumio er op waardoor je headless (zonder tv) kan afspelen. bediening via een website op de R-Pi. dus met telefoon of pc, door alle leden van het gezin.

De muziek kun je op een nas zetten (daarmee kun je natuurlijk nog veel meer mee) of direct via een usb HD/ SD-kaartje

[ Voor 20% gewijzigd door rdoorn op 21-12-2018 21:30 ]

Ronald van Doorn

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 22:47
Rpi3 met een goede voedingsadapter kan prima een flinke HDD van stroom voorzien. Voor de bediening heb je niet alleen de remlte van je tv maar ook de Yatse app.
De Yatse app is ook een heel goede Music player trouwens, die heel netjes je muziek (van Kodi) weergeeft en kan afspelen. Met Bubbleupnpserver op de RPi3 geïnstalleerd en de cliënt op je telefoon kan je zelfs buitenshuis van je muziek en andere media genieten alsof je thuis bent.

Maar Kodi is niet specifiek voor muziek bedoeld, al werkt dat wel heel goed.

Andere oplossingen die ook op de RPi3 werken en specifiek voor muziek zijn:
Pi Musicbox
Volumio
Rune

Met de RPi3 en een Hifiberry module voor de audio uitgang heb je in elk geval de meest passende hardware (de NUC zal je 99% niet benutten).

• Cyberdemon
Ik heb dit gevonden: https://www.coolblue.be/n...94570/synology-ds218.html
Al een stuk betaalbaarder

• BernardV
@rdoorn Volumio! Top advies, ik was al aan het zoeken, maar kon deze niet vinden.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Daar moeten nog wel hdds bijgekocht.

Ik vraag me af of zo'n grote investering het je wel waard is voor het trust setje dat je wilt kopen. Ik gok dat je deze op het oog hebt: pricewatch: Trust GXT 668 Tytan
Een pi met digiberry en een externe hdd aangesloten is een stuk goedkoper dan een nas (of een nuc).

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Cyberdemon
Dat had ik niet gezien. Nee dit heb ik er idd niet voor over. Het mag een 100 tal€ kosten maar 1000€ is wel heel veel. Misschien toch maar bij de NUC blijven? Of wat is nog een mogelijkheid?

• Cyberdemon
Een pi met digiberry en een externe hdd aangesloten is een stuk goedkoper dan een nas . Even opzoeken. Die raspberry pi heb ik geen idee wat ik daar moet mee doen. Dit ziet eruit als een geluidskaart ofzo

• Cyberdemon
Ik denk dat ik morgen best eens met een pc winkel bel en jullie voorstellen voorleg aan hun. En hun ook mijn vraag uitleg. Dit lijkt mij het beste.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Cyberdemon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:52:
Een pi met digiberry en een externe hdd aangesloten is een stuk goedkoper dan een nas . Even opzoeken. Die raspberry pi heb ik geen idee wat ik daar moet mee doen. Dit ziet eruit als een geluidskaart ofzo
De raspberry is gewoon een mini computer. Als je alleen muziek wil afspelen is 4/500 euro voor een Nuc eigenlijk ook zonde van je geld.

• MaD_co
Hoeveel muziek heb je, en hoe heb je het nu opgeslagen?

Je hebt het over optische aansluiting, waar speel je de muziek op af dat je dit wilt gebruiken i.p.v. HDMI?

Ben je "audiofiel" , of ik het gewoon voor de leuk, en heb je geen ider van mp3/flac en hoor je dus amper verschillen in kwaliteit?

• Cyberdemon
De Raspberry pi 3 lees ik over dat het een minicomputer is vooral voor programmeurs en een digiberry een high end audio streamer. Hoeveel muziek ik heb, Ik gok iets van een 5tb.

• Cyberdemon
Ik ben een audiofiel. Ik heb een ipod met een hele goede equalizer, een fiio Q1 Mark 2 & audiophile elite earbuds.

Edit: Voor thuis moet het gewoon goed genoeg spelen. Als ik wil genieten ga ik wel naar mijn auto. Daar heb ik wel geïnvesteerd in hoogwaardige audio

Edit: Ik heb eens een fiio X7 mark 2 willen aanschaffen om FLAC te kunnen af spelen maar ik betwijfel of in dezelfde bass ga kunnen evenaren als met de equalizer die enkel beschikbaar is voor ios.

[ Voor 67% gewijzigd door Cyberdemon op 21-12-2018 22:49 ]

• BernardV
Met alle respect, als je de IOS equalizer goed vindt dan is een HIFIBerry prima :)
Kijk eens op de site: https://www.hifiberry.com/ en zoek op reviews. Er zijn trouwens verschillende versies te krijgen van DAC's op de RPI, sommigen hebben een eigen timing waardoor volgens de audiofielen het geluid beter is dan een timing die van de RPI komt.

Als het je puur om bas gaat is eigenlijk elke HIFIBerry prima, immers zitten de finesses in de hoge tonen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik kan ook genieten van een goede bas. Maar dat is niet direct hifi, ik zie hifi als een geheel en daar horen zeker de hoge tonen bij. Het kan ook zijn dat ik je verkeerd heb begrepen, dan hoor ik graag wat je bedoeld.

• Cyberdemon
Waar koop ik zon digiberry? Ik vind er zo goed als niets over op Google.

• Cyberdemon
bernardV schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:58:
Met alle respect, als je de IOS equalizer goed vindt dan is een HIFIBerry prima :)
Kijk eens op de site: https://www.hifiberry.com/ en zoek op reviews. Er zijn trouwens verschillende versies te krijgen van DAC's op de RPI, sommigen hebben een eigen timing waardoor volgens de audiofielen het geluid beter is dan een timing die van de RPI komt.

Als het je puur om bas gaat is eigenlijk elke HIFIBerry prima, immers zitten de finesses in de hoge tonen.

Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik kan ook genieten van een goede bas. Maar dat is niet direct hifi, ik zie hifi als een geheel en daar horen zeker de hoge tonen bij. Het kan ook zijn dat ik je verkeerd heb begrepen, dan hoor ik graag wat je bedoeld.
Ik heb het niet over de standaard equalizer van ios hoor. Maar wel deze: https://itunes.apple.com/app/equalizer/id321267949
Dus die digiberry noemt hifiberry? Even zoeken dan. Ik wil liever investeren in de manier van muziek spelen (thuis dan) dan kwaliteit. Ik mag misschien een audiofiel zijn maar thuis speel ik zoveel muziek niet. Omdat ik nog thuiswonend ben en mijn ouder houd niet zo van mijn muzieksmaak. Daarom heb ik wel een goede set earbuds en een relatief goede speler.

• Cyberdemon
Ik vond dit:
https://m.reichelt.com/be...NEAQYASABEgKRKfD_BwE&&r=1

Of moet ik die andere bundel nemen?

Edit: Ik vond ook dit:
https://www.sossolutions....spberry-pi-3b-plus-setjes

Ze hebben veel verschillende producten die hifiberry & raspberry heten. Dus weet niet welke ik moet nemen

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberdemon op 21-12-2018 23:29 ]

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hifiberry is de merknaam. Digi+ het type product.

Als je voor die Trust Tytan met optische ingang gaat dan heb je naast een pi 3, een sd kaart en voeding één van onderstaande versies van de hifiberry digi+ nodig:

https://www.sossolutions....igi-transformer-plus-4164

https://www.sossolutions.nl/hifiberry-digi-transformer-plus

https://www.sossolutions....t-spacers-voor-de-b-en-2b

En dan zou ik deze stalen case erbij nemen, ik heb hem zelf ook. Degelijk ding:
https://www.sossolutions....ifiberry-digi-board-zwart

En verder heb je dan nog nodig:
-een externe harde schijf
-eventueel een optische kabel als deze niet bij
die trust zit.
-volumio of een andere media/muziekspeler voor de pi geïnstalleerd op de sd kaart.

Volgens mij is dat alles

• Cyberdemon
Bedankt voor je reply.
Welke van de 3 neem ik dan best? Of maakt dit niet uit in mijn geval met de trust speakers? In de toekomst ben ik wel van plan betere speakers te kopen. Voorlopig tot ik thuis woon doe ik het wel met de trust. Tenzij er voor niet veel meer betere speakers zijn met de subwoofer die uitblinkt. Ik lees wel veel goeds over de trust Tytan maar waarschijnlijk zijn die mensen niets gewoon.

https://www.sossolutions....-behuizing-incl-behuizing

Die dus?

Ik zou willen gaan voor Dopamine. Om te beginnen. Later kan ik nog veranderen mocht dit nodig zijn. Deze heeft een portable version dus ik veronderstel dat ik die nodig heb?

En muis en toetsenbord is gewoon plug & play?

• Cyberdemon
Misschien dat ik toch overweeg om deftige speakers er bij te nemen. De componenten zijn niet zo duur dus kan ik wel wat meer spenderen aan de speakers.

Ik had graag de klipsch 2.1 THX speakers gehad maar die zijn nergens anders te koop dan op Amazon.com. En daar is het over de 200€ verzendkosten.

Edit: en op de Duitse website hebben ze zelfs niet.

Deze lijken me ook erg goed: Logitech Z-2300

Deze : Logitech Z623 zou de betere en nieuwere versie zijn van de bovenstaande. Misschien moet ik die maar nemen. Kosten iets meer maar zijn waarschijnlijk veel beter.

[ Voor 78% gewijzigd door Cyberdemon op 22-12-2018 03:16 ]

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb het even opgezocht maar volgens mij is dopamine een Windows app. Dat gaat niet werken met de pi.

Je hebt voor de pi speciale stand alone software zoals het eerder genoemde Volumio. Dit installeer je op de sd kaart voor de pi 3. Besturing gaat dan meestal via je smartphone, tablet of pc. In de eerste 2 gevallen heb je dus geen toetsenbord en muis nodig. En in het laatste geval zitten ze al bij je pc. ;)

Die Logitech Z623 heeft geen optische ingang maar RCA (tulp) ingang. Als je voor die gaat dan heb je een ander hifiberry hat nodig. Dan heb je 1 van de hifiberry Dac+ hats nodig (dus niet een digi+). 1 van onderstaande dus:
https://www.sossolutions....acers-voor-de-b-en-2b-936

Welke versie je het beste kan kopen (dit geldt ook voor de digi+) vind ik wat lastig om te zeggen. In de productomschrijving wordt gesteld dat de duurdere versies betere geluidskwaliteit bieden. Ik durf niet te zeggen of dit in de praktijk ook het geval is.

Die klipsch heeft volgens mij een 3.5 mm. audio jack in. (heb je een link?) daarvoor heb je ook een dac+ nodig en een kabel van 2 tulp stekkers naar audio jack.

Verder heb ik getwijfeld of ik onderstaande moest posten want het maakt het nog wat ingewikkelder maar dan heb je wel de meest voor de hand liggende mogelijkheden mbt Pi audio op een rijtje:

Er is ook een amp hat van hifiberry voor de pi.
https://www.sossolutions.nl/hifiberry-amp-plus
Dat is een versterker voor de pi. Hier kan je dan passieve luidsprekers op aansluiten. Bijvoorbeeld iets als dit: https://www.hificorner.nl/qacoustics-3020i.html
Maar dan heb je geen subwoofer.

• Cyberdemon
Dwarlorf schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 08:21:
Ik heb het even opgezocht maar volgens mij is dopamine een Windows app. Dat gaat niet werken met de pi.

Je hebt voor de pi speciale stand alone software zoals het eerder genoemde Volumio. Dit installeer je op de sd kaart voor de pi 3. Besturing gaat dan meestal via je smartphone, tablet of pc. In de eerste 2 gevallen heb je dus geen toetsenbord en muis nodig. En in het laatste geval zitten ze al bij je pc. ;)

Die Logitech Z623 heeft geen optische ingang maar RCA (tulp) ingang. Als je voor die gaat dan heb je een ander hifiberry hat nodig. Dan heb je 1 van de hifiberry Dac+ hats nodig (dus niet een digi+). 1 van onderstaande dus:
https://www.sossolutions....acers-voor-de-b-en-2b-936

Welke versie je het beste kan kopen (dit geldt ook voor de digi+) vind ik wat lastig om te zeggen. In de productomschrijving wordt gesteld dat de duurdere versies betere geluidskwaliteit bieden. Ik durf niet te zeggen of dit in de praktijk ook het geval is.

Die klipsch heeft volgens mij een 3.5 mm. audio jack in. (heb je een link?) daarvoor heb je ook een dac+ nodig en een kabel van 2 tulp stekkers naar audio jack.

Verder heb ik getwijfeld of ik onderstaande moest posten want het maakt het nog wat ingewikkelder maar dan heb je wel de meest voor de hand liggende mogelijkheden mbt Pi audio op een rijtje:

Er is ook een amp hat van hifiberry voor de pi.
https://www.sossolutions.nl/hifiberry-amp-plus
Dat is een versterker voor de pi. Hier kan je dan passieve luidsprekers op aansluiten. Bijvoorbeeld iets als dit: https://www.hificorner.nl/qacoustics-3020i.html
Maar dan heb je geen subwoofer.
Bedankt voor je reply.
Oei ik dacht dat er ook windows programma's op zo'n raspberry pi kon draaien. Aangezien ik erover lees dat het een minicomputer is.
Ik heb intussen ook runeaudio ontdekt.

Ja ik vind het allemaal wel een beetje ingewikkeld eerlijk gezegd. Maar ik ga gewoon sossolutions erbij betrekken en een samenvatting doorgeven van jou laatste bericht. Zij zullen me op zen minst even goed kunnen helpen als jij.

Ik had gewoon ingetikt op Google: best speakers 2.1. En daar kwam de klipsch promedia op de 1ste plaats. Maar die is enkel op de Amerikaanse Amazon verkrijgbaar met 240€ verzendkosten die erbij komen. Dus das geen optie. Linkje: https://www.klipsch.com/p...uetooth-computer-speakers

Edit: correctie, de klipsch. De klipsch kan ook met een jack aangesloten worden .
De Logitech z623 zijn de opvolger van relatief goede speakers. Die gewoon doen wat ze moeten doen maar ook niet meer dan dat. Misschien moet ik inderdaad gaan voor die passieve speakers die je stuurt en een goede subwoofer erbij nemen. Eerst eens kijken of het dan niet allemaal té duur word.

• Cyberdemon
Ik zou eerder voor deze durven gaan: Edifier S730D

Ze zien er robuust uit en de subwoofer heeft een vermogen van 120w rms.

Die passieve speakers dat je stuurde kosten 300€. En dan heb ik nog geen subwoofer. Dan gaat het wat te duur worden als je alles samen rekent. Ik wil goed geluid voor thuis maar het hoeft ook niet high end te zijn. Zoals eerder gezegd wil ik liever meer investeren in de manier van afspelen. Een fijne en vlotte manier van navigeren door mijn collectie is het belangrijkste.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Als je een vergelijkbaar setje als de klipsch kan vinden dat ook bluetooth heeft dan zou een pi 3 alleen ook al voldoende kunnen zijn. Die heeft standaard bluetooth ingebouwd. Dan hangt het er vooral van af of volumio of runeaudio bluetooth ondersteunt.
Cyberdemon schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:53:
Ja ik vind het allemaal wel een beetje ingewikkeld eerlijk gezegd. Maar ik ga gewoon sossolutions erbij betrekken en een samenvatting doorgeven van jou laatste bericht. Zij zullen me op zen minst even goed kunnen helpen als jij.
Dat is wellicht het verstandigst als het je allemaal wat complex vindt.
Cyberdemon schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:53:
Misschien moet ik inderdaad gaan voor die passieve speakers die je stuurt en een goede subwoofer erbij nemen. Eerst eens kijken of het dan niet allemaal té duur word.
Dan kom je waarschijnlijk in een situatie waar je een conventionele versterker nodig hebt.

• Cyberdemon
Ik vond de Edifier S730D. Deze hebben ook een analoge en digitale ingang dus ga ik er vanuit dat deze zeker compatibel zal zijn met de Raspberry. Wel geen Bluetooth zo ver ik heb gezien maar ik ben er van overtuigd dat ik hier meer dan tevreden zal over zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Cyberdemon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:55:
Ik denk dat ik morgen best eens met een pc winkel bel en jullie voorstellen voorleg aan hun. En hun ook mijn vraag uitleg. Dit lijkt mij het beste.
En, hoe was het bij de winkel? Goed advies gekregen? Zaken in het advies waar je nog over twijfelt? Zo ja, welke?

Ik vraag dit omdat je topic, voor zover ik het begrijpelijk kan lezen, nogal voorzien is van heel veel vragen en aannames maar toch niet echt een omlijnd idee wat je nu precies wil (ja, audio sneller doorspoelen en mogelijk FLAC afspelen); dat is best een vreemde manier van informatie zoeken als je stelt audiofiel te zijn. We schieten van een NUC naar een NAS naar een RPi naar een speakersetje; ongetwijfeld is het een logische(re) manier van denken voor jou maar ik zou het toch iets anders aanvliegen.
  1. Zorg voor een goede audioset, het liefst voorzien van SPDIF en HDMI als inputs
  2. Bedenk / bekijk dat veel integrated geluidskaarten nooit zo optimaal decoderen als dedicated geluidskaarten
  3. Neem een keuze over de geluidskaart en zoek daar een "computer" bij; hoe dat ding er dan ook uit mag of moet zien
  4. Zorg voor een audioplayer die op die PC werkt en al jouw muziek-bestanden ziet, snapt en kan afspelen
  5. Oh ja, en het liefst met een goed / duidelijk budget; als ik de hoogste en laagste prijs van je posts optel, kom ik tussen de 450 en 1400 Euro al uit. Dat is wel een zeer groot "interval" waarbinnen we kunnen schieten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02
Wat een hoop gedoe om af en toe een muziekje af te spelen, wat niet te hard mag gaan, en niet perfect hoeft te klinken want dat zit in je auto. Koop gewoon een beetje knappe bluetooth speaker, klaar.

Roomba E5 te koop

• Dwarlorf

Dwarlorf

sig69 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:16:
Wat een hoop gedoe om af en toe een muziekje af te spelen, wat niet te hard mag gaan, en niet perfect hoeft te klinken want dat zit in je auto. Koop gewoon een beetje knappe bluetooth speaker, klaar.
Heb je een link naar een bluetooth speaker met ingebouwde harde schijf om muziek van af te spelen?

• Cyberdemon
Iemand zei me hier dat een NUC een beetje geldverspilling is. Dan kwam er al snel iemand met raspberry & hifiberry. Dan was het een kwestie van een geschikt 2.1 setje te vinden die compatibel is met de Raspberry en zo kwam ik eerst op de Logitech en uiteindelijk op de Edifier.
Ik heb duidelijk mijn vraag voorgesteld: een hardware apparaat dat goed kan gebruikt worden als muziekstation. Ik wil mijn collectie mooi kunnen uitstallen en er makkelijk en fijn door navigeren. Op album sorteren, artiest, genre... Heb ik duidelijk aangegeven hoor. Ik heb nooit gezegd dat ik high end speakers wou voor thuis. Gewoon een setje, wel beter dan die trust maar niet het beste van het beste.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Cyberdemon schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:57:
Ik vond de Edifier S730D. Deze hebben ook een analoge en digitale ingang dus ga ik er vanuit dat deze zeker compatibel zal zijn met de Raspberry. Wel geen Bluetooth zo ver ik heb gezien maar ik ben er van overtuigd dat ik hier meer dan tevreden zal over zijn.
Dan zou ik persoonlijk voor 1 van de digi+ opties gaan. Je zou nog ff kunnen kijken naar screenshots of youtube filmpjes (als die er zijn) hoe de volumio of rune audio interfaces er uit zien om te kijken welke je het meest bevalt.

• Cyberdemon
Dwarlorf schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:44:
[...]

Dan zou ik persoonlijk voor 1 van de digi+ opties gaan. Je zou nog ff kunnen kijken naar screenshots of youtube filmpjes (als die er zijn) hoe de volumio of rune audio interfaces er uit zien om te kijken welke je het meest bevalt.
Bedankt voor je reply.
Ok. In heb al een filmpje gezien van volumio & ziet er wel ok uit. Runeaudio heb ik nog niets van gezien. Maar kon ik ook voor kodi gaan? Ik dacht gelezen te hebben hier in dit topic dat kodi ook kan draaien op raspberry.
Stel dat ik later ook videos en foto's wil weergeven via de Raspberry... Want dit doe ik momenteel ook met de ps3 en dat werkt wel fijn. Maar als 't nog fijner kan, waarom niet? Als alles onder 1 dak gebracht kan worden. Is wel handig.
En die speakers. Zijn die hun geld een beetje waard? Ik hoorde dat vooral de subwoofer mindblowing is. Maar dat las ik ook over de trust Tytan. Maarja, die is maar 40w ofzoiets. Die van Edifier is 120w. Maar wil nu ook geen gasboetes :P

• Dwarlorf

Dwarlorf

Daar kan ik eerlijk gezegd niet echt een goed antwoord op geven.

Ik heb in een ver verleden kodi uitgeprobeerd, was er zelf niet weg van, dus ik weet daar verder weinig van af. Volgens mij is het als volledige mediaspeler wel geschikt (het is vrij populair) maar iemand anders met ervaring met kodi kan daar veel beter iets over zeggen.

Over die speakers kan ik verder ook vrij weinig zeggen. Ik heb er geen ervaring mee. Als je het echt wil weten zou je ze moeten beluisteren. Sowieso speelt bij speakers (en headphones) persoonlijke voorkeur qua geluid de grootste rol. Persoonlijk acht ik de kans dat ik ze zelf zou kopen niet groot. Ik heb (liever) een versterker met passieve luidsprekers.

[ Voor 5% gewijzigd door Dwarlorf op 22-12-2018 17:48 ]

• Cyberdemon
Dwarlorf schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 17:47:
Daar kan ik eerlijk gezegd niet echt een goed antwoord op geven.

Ik heb in een ver verleden kodi uitgeprobeerd, was er zelf niet weg van, dus ik weet daar verder weinig van af. Volgens mij is het als volledige mediaspeler wel geschikt (het is vrij populair) maar iemand anders met ervaring met kodi kan daar veel beter iets over zeggen.

Over die speakers kan ik verder ook vrij weinig zeggen. Ik heb er geen ervaring mee. Als je het echt wil weten zou je ze moeten beluisteren. Sowieso speelt bij speakers (en headphones) persoonlijke voorkeur qua geluid de grootste rol. Persoonlijk acht ik de kans dat ik ze zelf zou kopen niet groot. Ik heb (liever) een versterker met passieve luidsprekers.
Ik kijk wel wat ik erop installeer. Ik ga ook eens met sossolutions mailen. Wat betreft de speakers, Ik ben er nog niet uit. We zien wel. In ieder geval, bedankt voor je replys en je uitleg!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Het algemeen beleid
Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

[...]

Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Graag ophouden met meerdere keren achter elkaar posten. Het is storend en minder sociaal naar andere gebruikers toe.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1