Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 15:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo allemaal.

Vandaag ben ik in het bezit van een Harman Kardon SB20 geluidbar + sub.

pricewatch: Harman Kardon HK SB20

Het is aangesloten via HDMI op mijn tv. Hiervoor had ik een Sony versterker.

Mijn tv: pricewatch: Sony Bravia KDL-49WD750 Zwart

Sinds ik de SB20 heb aangesloten valt bij reclame het geluid voor 1 seconden weg. Er lijkt een silent detector in te zitten die wel heel erg strak is afgesteld.

Ik ben dit probleem ook al bij Harman Kardon zelf gezien, maar nergens een oplossing gevonden. Ook de chat heeft geen oplossing. In de handleiding staat niks, er is geen app om hem te configureren en de afstandsbediening heeft ook geen knop oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HuIS8rMpb4atX4BTgftQsUnT/thumb.jpg

Dit lijkt me geen defect, maar het is wel bijzonder hinderlijk. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Luchtbakker op 21-12-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:59
kun je hem niet zo instellen dat de hele reclame wegvalt? ;)

Misschien even stilte bij het veranderen van bv Dolby Digital naar surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Marcel Br schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:50:
kun je hem niet zo instellen dat de hele reclame wegvalt? ;)

Misschien even stilte bij het veranderen van bv Dolby Digital naar surround.
Haha, dat zou mooi zijn hè? ;)

Ik heb beide modussen geprobeerd, maar helaas zit die 1 seconden silent er nog steeds in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Switchen tussen 2 modi geeft meestal een onderbreking. Wat je kan doen is je TV zo instellen dat de audio uitgang vast staat op 1 modus. Ik heb de mijne op stereo staan (heb ook een stereo installatie) en heb geen last van onderbrekingen.

Daarnaast kan mijn TV ook vast stereo uitzenden.

Als dat alles niet werkt, zou je moeten kijken of je er een kastje of DSP tussen kan zetten die een vaste output heeft of een DAC gebruiken die sneller schakelt, maar dat alles kan best kostbaar zijn, dat moet 't allemaal maar waard zijn om de reclame tot op de laatste seconde mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Fairy schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:46:
Switchen tussen 2 modi geeft meestal een onderbreking. Wat je kan doen is je TV zo instellen dat de audio uitgang vast staat op 1 modus. Ik heb de mijne op stereo staan (heb ook een stereo installatie) en heb geen last van onderbrekingen.

Daarnaast kan mijn TV ook vast stereo uitzenden.

Als dat alles niet werkt, zou je moeten kijken of je er een kastje of DSP tussen kan zetten die een vaste output heeft of een DAC gebruiken die sneller schakelt, maar dat alles kan best kostbaar zijn, dat moet 't allemaal maar waard zijn om de reclame tot op de laatste seconde mee te krijgen.
Ik denk dat het niet helemaal goed begrepen wordt. Er wordt niet geswitcht tussen modi's. Hij staat standaard surround HDMI en krijgt een continue signaal van de tv. Alleen tijdens een programma onderbreking waarop het een halve seconden stil is, schiet de silent detector actief, en die heeft natuurlijk een vertraging van een xx aantal ms voor het inschakelen.

Ik wil dat uitgeschakeld hebben, of een mogelijkheid die ms te verhogen zodat hij niet uitvalt.

Edit; mijn tv staat standaard op stereo en output naar versterker. Maar dat maakt geen verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 21-12-2018 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Luchtbakker schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:50:
[...]

Ik denk dat het niet helemaal goed begrepen wordt. Er wordt niet geswitcht tussen modi's. Hij staat standaard surround HDMI en krijgt een continue signaal van de tv. Alleen tijdens een programma onderbreking waarop het een halve seconden stil is, schiet de silent detector actief, en die heeft natuurlijk een vertraging van een xx aantal ms voor het inschakelen.

Ik wil dat uitgeschakeld hebben, of een mogelijkheid die ms te verhogen zodat hij niet uitvalt.

Edit; mijn tv staat standaard op stereo en output naar versterker. Maar dat maakt geen verschil.
Als dat ding zo strak staat afgesteld en je kan het niet veranderen zou ik hem fijn terugbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Dit gaat je op termijn een hoop ergernis bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Fairy schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:23:
[...]

Als dat ding zo strak staat afgesteld en je kan het niet veranderen zou ik hem fijn terugbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Dit gaat je op termijn een hoop ergernis bezorgen.
Ik kan mij dus niet voorstellen dat dit zo hoort. Dan zouden er meerdere mensen last moeten hebben toch?

Vandaar de topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Je zal dat vast op orde hebben maar ik vraag het toch maar even..

Je hdmi kabel is er een die versie 1.4 of hoger ondersteunt? (Arc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1165822

Is hier inmiddels een oplossing voor gevonden ?
Heb 2 dagen geleden ook een gekocht en ben dr nu al klaar mee

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maan10
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-02-2022
Same here. Valt me nu pas op na de soundbar sinds vrijdag in huis te hebben. Best heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1171936

Dit is een bekend probleem met de SB20. Op je zwarte afstandsbediening zit een knopje met de tekst 'Harman Volume'.

Dit is kortgezegd een functie van Harman die ertoe bij zou moeten dragen dat bij reclames het volume telkens wordt bijgesteld.

Heb je echter een decoder op de televisie van bijv. Kpn, Ziggo et cetera dan werkt dit niet lekker omdat er een extra vertraging lijkt te ontstaan. De makkelijkste optie is 'Harman volume' gewoon uitzetten zodat die niet meer het volume aanpast waardoor de stiltes c.q. soms als tikje merkbaar er niet meer zijn.

Check vervolgens in de tv instellingen of bij audio alles staat ingesteld op PCM en Dolby+ als je een nieuwere televisie hebt. Als je wel graag de optie Harman Volume wil gebruiken koppel dan rechtstreeks op de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maan10
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-02-2022
Hmmmm... ik heb de instellingen gecheckt en deze staan zoals je aangeeft/adviseert. Ik heb de SB trouwens rechtstreeks op de tv aangesloten en gebruik een adapter van Ziggo dus geen extern apparaat. Helaas hapert de SB onverstoorbaar door.
Pagina: 1