Ter verduidelijking heb ik nog een (voorlaatste) alinea toegevoegd om hopelijk iets meer context/duidelijkheid te scheppen. Uiteindelijk moet ik het echter in deze ook doen met de informatie die beschikbaar is. Die leek me overigens nog wel duidelijk en relevant genoeg; ik zou dit geen 'gebakken lucht' willen noemen. De nieuw toevoegde links (die berichten stonden overigens ook al onderaan het nieuwsbericht) wijzen al op de zorgen over het feit dat de overheid steeds vaker algoritmen hanteert die direct invloed kunnen hebben op personen of hoe de overheid met hen omgaat. Dat zal alleen nog maar verder gaan toenemen in de toekomst en dit onderzoek is in ieder geval een eerste poging om het e.e.a. in kaart te brengen, waarbij het kabinet de zorgen dus ook serieus lijkt te nemen. Maar op basis van het onderzoek valt er ook nog genoeg kritiek te leveren. Dit alles lijkt me wel degelijk relevant om te brengen. De uitkomsten zijn niet heel gedetailleerd en duidelijk gepresenteerd, maar goed, dit was - zoals vermeld- ook nog geen mega-grondig onderzoek. Overigens, over de SyRI-algoritmen wordt in de brief en in een eerdere aanverwante brief met geen woord gerept. Maar dat neemt niet weg dat ik dat voor de context wellicht wel even had moeten noemen in de tekst. Vooruit, bij deze alsnog
[
Voor 6% gewijzigd door
Koekiemonsterr op 21-12-2018 21:09
]