Toon posts:

Poorten vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mensen die vanaf internet iets op mijn pc willen benaderen. Zo werkt mijn FTP server sinds enkele tijd niet meer vanaf internet ( via lokaal netwerk wel te benaderen ) en is het niet mogelijk om games te hosten vanaf mijn pc.
Ik heb sinds enkele weken Win2k op mijn systeem geinstalleerd staan, en ben daar op zich zeer tevreden over. Kan het daarmee te maken hebben dat mijn pc niet te benaderen is? Dien ik ISS te downloaden of in te stellen? Of is het misschien veroorzaakt door mijn provider? Ze zijn namelijk de laatste tijd hier nogal aan het kloten ( @Home ) dus daar zou het ook wel door kunnen komen denk ik zelf :?

Heb zojuist bij www.grc.com ff mijn pc laten scannen door die site, en daar bleek dus dat mijn standaard ftp, telnet, SMTP, Finger, HTTP, POP3 en IDENT poorten allemaal Closed zijn.

Ik heb geen problemen met mijn internetconnectie zolang er niks vanaf mijn systeem gehost wordt. Ik draai geen firewall (verwijderd, dacht eerst dat het daardoor kwam) en zit direct op het kabelmodem aangesloten.

Heeft iemand enig idee :? Alvast bedankt ! :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft het hele setje servers onder W2K ooit gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarvoor heeft het wel gewerkt, daarom vind het ook zo vreemd... Ik heb ook geen flauw idee waar ik het zoeken moet. Ik heb wel winroute draaien voor mijn thuisnetwerkje, maar zelfs als ik dat afsluit blijft het zaakje dicht zitten...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
mischien heeft @home het afgesloten ?

is hier ook wel eens geweest met gelrevision
alles onder de 1024 dicht

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 18:44 schreef rrainman het volgende:
Ja daarvoor heeft het wel gewerkt, daarom vind het ook zo vreemd... Ik heb ook geen flauw idee waar ik het zoeken moet. Ik heb wel winroute draaien voor mijn thuisnetwerkje, maar zelfs als ik dat afsluit blijft het zaakje dicht zitten...
Ik neem aan dat je NAT gebruikt om je internetverbinding te delen? Heb je wel netjes een poortmapping gemaakt in winroute?

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al eerder zei, het systeem waar het om gaat zit direct aan de kabelverbinding aangesloten, gaat dus buiten winroute om ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op welke poort draait die FTP server??
Het kan zijn dat Winroute alle poort onder de 1024 gesloten houdt voor de server.
Probeer em eens te uninstallen, restart en dan nog es kijken of het werkt. Anders daarna nog even alle netwerk protocollen weggooien en opnieuw TCP/IP installeren.

edit:

Hier iemand met dezelfde problemen:
[topic=190061]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
het lag idd aan Winroute die op de lokale pc alles dicht zette onder de 1024.. heb dat andere topic er ook over gelezen, lijkt er idd verdacht veel op hehe :)

Maar het is opgelost nu, heb alles van protocollen en dergelijke gepleurd en opnieuw installed, dat vond die wel ff lekker ;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

cool..!
Kan ik in de komende topics weer mensen hierheen verwijzen :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1