Ik probeer te begrijpen of ik in het pak genaaid wordt of dat er niets aan de hand is. Casus: Ik heb een baan aangeboden gekregen via een detacheer bureau, contractduur 7 maanden. In het contract staat dat het salaris inclusief ADV compensatie is. Het was mijzelf niet opgevallen maar iemand anders wees mij erop dat dat erin staat en dat het raar is (aangezien die persoon ADV dagen bovenop het salaris krijgt danwel vrije dagen). Toen ben ik wat gaan Googlen en werd het alleen maar vager, zeker in combinatie met detacheren. Het uitzendbureau hanteert de ABU-CAO, maar nu zou het bedrijf waar ik om te werken mogelijk in de werkingssfeer van de Bouw&Infra CAO kunnen vallen, en dat maakt het weer vager omdat daar naar wordt verwezen in de ABU-CAO (ik zou UTA personeel zijn, maar wellicht ook weer als 'nieuwkomer' geclassificeerd kunnen worden).
Een definitie die ik vaak tegenkom op de interwebs is dat ADV dagen compensatie zijn voor werk dat je meer hebt gedaan dan de afgesproken arbeidsduur. Dan vraag ik me af hoe dat dan in je loon kan zitten, het contract zegt 40 uur in de week en er wordt ook verwacht dat ik er 40 uur zal zijn, wat ben je dan nog aan het compenseren?
De vraag is dus of 'loon inclusief ADV compensatie' raar is of normale gang van zaken. De hoogte van het salaris is ok als ik om mij heen kijk. Als ik kijk naar de statistieken (UWV, loonwijzer.nl, nog wat random websites) is het iets onder het gemiddelde. Ik heb alleen geen idee of dat ook 'inclusief ADV' constructies zijn of dat ik effectief harde euro's ga missen tov de rest van vergelijkbare werknemers.
Een definitie die ik vaak tegenkom op de interwebs is dat ADV dagen compensatie zijn voor werk dat je meer hebt gedaan dan de afgesproken arbeidsduur. Dan vraag ik me af hoe dat dan in je loon kan zitten, het contract zegt 40 uur in de week en er wordt ook verwacht dat ik er 40 uur zal zijn, wat ben je dan nog aan het compenseren?
De vraag is dus of 'loon inclusief ADV compensatie' raar is of normale gang van zaken. De hoogte van het salaris is ok als ik om mij heen kijk. Als ik kijk naar de statistieken (UWV, loonwijzer.nl, nog wat random websites) is het iets onder het gemiddelde. Ik heb alleen geen idee of dat ook 'inclusief ADV' constructies zijn of dat ik effectief harde euro's ga missen tov de rest van vergelijkbare werknemers.