Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• swdick
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-05 15:27
Graag advies voor het volgende:
Mijn huidige HTPC (Asrock ION 3D) werkt onder Linux Mint 32 bit. Het ding is helaas te traag voor Netflix en NPO Start Plus. Ik heb al van alles geprobeerd (diverse andere OS-en, hardware versnelling, etc.) maar alles zonder succes. Netflix speelt wel maar niet erg vloeiend, NPO Start ronduit schokkend.
Van de NAS speelt KODI wel vloeiend.

Ik zoek dus een snellere HTPC. ik heb begrepen dat een Rapsberry Pi niet geschikt is voor Netflix. Ik wil echter geen honderden Euro's uitgeven. Wat is een geschikte HTPC die uitsluitend voor video weergave wordt gebruikt?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, als je iets over resoluties wil zeggen van je source materiaal maar ook je aangesloten apparaten, dan heeft het nut om misschien een antwoord te bedenken.

Allicht is een vaster budget handig om te weten en welk OS je wel / niet wil hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heb je al eens gekeken naar zoiets:
pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Vast nog betere varianten van maar relatief betaalbaar en het zou 4K moeten kunnen afspelen...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• swdick
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn TV is HD ready: 720p maar kan ook 1080p weergeven. Dat laatste is voor mij voldoende. 4K hoeft niet zo nodig.
Ik stuitte zo juist op dit apparaat: MINIX NEO Z83-4 Fanless Mini PC. Lijkt wel geschikt en goedkoop maar is het snel genoeg voor een vloeiende weergave?

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-11 13:14
swdick schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:59:
Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn TV is HD ready: 720p maar kan ook 1080p weergeven. Dat laatste is voor mij voldoende. 4K hoeft niet zo nodig.
Ik stuitte zo juist op dit apparaat: MINIX NEO Z83-4 Fanless Mini PC. Lijkt wel geschikt en goedkoop maar is het snel genoeg voor een vloeiende weergave?
Als je TV HD-Ready is kan hij toch geen 1080p weergeven of zie ik dat verkeerd?

• swdick
Bedankt Unezra, Netflix is voor zover ik weet een probleem in Kodi of het moet recentelijk mogelijk zijn een werkende addon te installeren. Is mij in elk geval nooit gelukt. Het werkt het beste om een volledig OS als Ubuntu te installeren en Kodi als een programma ipv bv Kodibuntu. Je kunt dan onder Firefox de Netflix streams afspelen.

• swdick
Hij kan 1080p aan, maar geeft het weer als 720p

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

swdick schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:05:
Hij kan 1080p aan, maar geeft het weer als 720p
Dat komt omdat Netflix op "non supported configurations" inderdaad niet veel hoger komt. Ook een Vero 4K+ (sterk genoeg voor bijna alles), doet geen Netflix op hoge resoluties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• swdick
Kan dat Eminent-apparaat via Firefox Netflix spelen?
Pagina: 1