Samsung HW-N950, "sneeuw" als 4K HDR aangezet wordt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Mijn vraag
Ik heb sinds gister de Samsung HW-N950 soundbar van Samsung in gebruik. Deze heb ik via de meegeleverde kabel verbonden met de ARC HDMI poort van mijn Samsung TV (Op de soundbar uiteraard de kabel ook in de ARC poort gedaan). Als ik een PS4 Pro, Apple TV 4K of een computer aansluit op 1 van de 2 normale HDMI poorten van de soundbar krijg ik in het beginsel gewoon beeld echter als ik op de drie apparaten 4K HDR aanzet heb ik maar ongeveer 1 minuut beeld daarna veranderd het beeld naar grijzig sneeuw ( wat je "vroeger" ook had met TV zenders). Als ik van hdmi kanaal verander en dan weer terug heb ik weer voor 1 minuut beeld om daarna weer terug te gaan naar het sneeuw. Als het beeld raar is hoor ik het geluid nog wel van het apparaat wat aangesloten is.

Als ik de 4K HDR weer uitzet (op de PS4 bijvoorbeeld de optie "YUV 420 ipv RGB) is het beeld weer normaal. Als ik de apparaten direct op de TV aansluit werkt HDR weer normaal zoals het hoort.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Samsung UE55KS8000 (TV)
Samsung HW-N950 (soundbar)
Playstation 4 Pro 1st Gen
Apple TV 4K

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Alle instellingen nagelopen echter valt er op de soundbar weinig in te stellen qua video. Alles gebeurt via de videosettings van de TV waar niks aan veranderd is en het werkt gewoon wel als ik de apparaten direct op de TV aansluit.

Ik twijfelde of de HDMI kabels nog wel goed waren dus ik heb voor de apparaten nieuwe HDMI kabels gekocht die beter zouden moeten zijn (https://www.coolblue.nl/p...k-hdmi-kabel-1-meter.html)

hebben jullie nog een idee wat het zou kunnen zijn ?

Beste antwoord (via ProVine op 11-07-2020 10:02)

• SCHWEPPES
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 10:17
rolandb schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:33:
Heb je dit wellicht nog opgelost ooit? Lijk hetzelfde issue te hebben.
Ik vermoed vrijwel zeker dat het ligt aan de hdmi kabel die hij gebruikt heeft. Voor 4k en hdr heb je minimaal hdmi 2.0a of b nodig.
Voor dolby atmos zelfs een hdmi 2.1 anders werkt het niet.

Heb jij 't ooit opgelost gekregen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09-2024

rolandb

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SCHWEPPES
rolandb schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:33:
Ik vermoed vrijwel zeker dat het ligt aan de hdmi kabel die hij gebruikt heeft. Voor 4k en hdr heb je minimaal hdmi 2.0a of b nodig.
Voor dolby atmos zelfs een hdmi 2.1 anders werkt het niet.

Heb jij 't ooit opgelost gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Ik heb toen het probleem opgelost met een nieuwere (betere) kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCHWEPPES
Top 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
@SCHWEPPES ik heb dit zelf zo nu en dan ook met verschillende apparaten.
Heb bij Amazon.nl een aantal 8k hdmi kabels gekocht. Niet al te duur en schijnen wel goed te zijn volgens het Nvidia shield topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCHWEPPES
Arunia schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:52:
@SCHWEPPES ik heb dit zelf zo nu en dan ook met verschillende apparaten.
Heb bij Amazon.nl een aantal 8k hdmi kabels gekocht. Niet al te duur en schijnen wel goed te zijn volgens het Nvidia shield topic.
Hey, ja ik heb dit probleem zelf niet, ik heb hier geprobeerd verduidelijking te bieden voor het probleem.
Ik gebruik zelf alleen maar hdmi 2.1 kabels om dit probleem altijd uit te sluiten 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
@SCHWEPPES haha, verkeerd gelezen.
Maar inderdaad. Gewoon goede kabels lost het probleem op. Brakke kabels en vooral brakke connectoren is vaak waar het mis gaat.
Pagina: 1