Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste community,

Met mijn 'gaming laptop' MSI GL62M 7RD zou ik het spel PUBG moeten kunnen spelen. Maar het spel gaat te traag. Ik ben geen expert. Dus ik heb via Twitch om advies gevraagd. Een streamer adviseerde om een XML profile te maken.

Hoe ik het begrijp. Kan ik met dat XML profiel het aantal MHz verhogen om zo een hogere FPS te krijgen. Laptops en computers schijnen standaard de MHz lager in te stellen dan mee geadverteerd wordt. Ik begrijp dat je de snelheid ook niet te hoog moet zetten ivm oververhitting. Dus ik wil de MHz verhogen, zonder het té hoog te zetten. Maar wat is het ideale getal? Ik heb een Intel(R) Core(TM) i5-7300HQ CPU @ 2.50 GHz met Cooler Boost 4.

Dit moet kunnen in mijn BIOS. Maar ik kan de XML profiles nergens vinden. Hier onder het advanced menu in mijn BIOS. (Aptio Setup Utility, 2017 American Megatrends). Waar kan ik die profielen aanmaken?

BIOS Advanced

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Zoals wel vaker hebben streamers eigenlijk bar weinig verstand van computers maar doen wel een hoop claims. De term die waarschijnlijk bedoeld werd is XMP, echter ben ik nog geen laptop tegengekomen die je toestaat in de bios XMP aan te zetten, meestal zijn deze bios'en vrij beperkt.

Mijn advies, luister niet naar de onzin die Jan en alleman uitkramen op Twitch.

Wat kunnen we wel aan je probleem met pubg doen, eens kijken. Kijk bijvoorbeeld eens of je tijdens het spelen hoge temperaturen krijgt, is dat het geval dan kun je kijken naar zo'n laptop cooling tray. Loop je niet hoog in de temperaturen, dan kun je wellicht proberen of je je GPU kan overklokken met MSI Afterburner

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Kan je wellicht wat meer vertellen welke issues je ondervind? Wat bedoel je precies met 'traag'
heb je weinig frames? ondervind je stutters? Het is nogal vaag.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
De GTX 1050 van die laptop heeft ook niet echt de power om PUBG lekker te laten draaien. Mijn zoontje had ook een GTX 1050 in zijn desktop met krachtigere (+flinke overclock op zijn) CPU maar PUBG liep niet fijn. Ben bang dat de GPU een beetje de bottleneck is hier.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

@P-Nut @JohnnyV76 Een topic van 8 maanden oud zonder tegenreactie van de TS... denken jullie dat er na 8 maanden ineens wel een reactie komt? Wellicht de waarschuwing bij het posten lezen?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
millman schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:11:
@P-Nut @JohnnyV76 Een topic van 8 maanden oud zonder tegenreactie van de TS... denken jullie dat er na 8 maanden ineens wel een reactie komt? Wellicht de waarschuwing bij het posten lezen?
Haha mijn excuses, ik was iets anders aan het zoeken en zag dit topic en dacht met meer info te kunnen helpen. In mijn enthousiasme de datum over het hoofd gezien.
Pagina: 1