meestal 2 maar soms 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
het doel: dagelijks 2 schermen en voor games soms 3 schermen. relatief makkelijk omschakelen .. dus het 3de scherm bv als extra scherm voor de pc ernaast (wife) ik dacht een hdmi switch hiervoor in te zetten (als het kan)

Ik heb nu 2 hdmi schermen, Daarnaast is de oboard intel gpu ook niet echt geschikt voor de games die ik wil spelen, dus ik zit te denken om een andere (amd?) gpu te kopen .. (volgens mij had AMD de surround
view die iets prettiger is dan de nividea optie .. of visa versa)
Voor 90% is de intel GPU ook meer dan voldoende alleen wegens de gebrekkige firmware/hardware van de Intel GPU die ik via google gevonden heb is dus de wens om een andere GPU kaart te gaan kopen.
Hoewel ik dus het niet erg vind wat minder kwaliteit, HAAT ik incompatibiliteit.

ik ben niet echt een gamer, en een goeie 3 schermen GPU kaart voor bv 100, zou prettig zijn (passief gekoeld bij voorkeur) games die ik speel zijn ETS2, half life, blue mesa(al issues met de intel gpu)

De reden dat ik het vraag omdat ik 2 jaar geleden voor het laatst in GPU's gedoken ben en toen al moeite had met active/passive display poort geneuzel voor 3 schermen. en ik zou geholpen zijn als ik weet welke kaart + eventuele adapters ik zou moeten aanschaffen.

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:08
Misschien dat als je je specs van je pc post we iets gerichter kunnen helpen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Bakkertje_01 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:31:
Misschien dat als je je specs van je pc post we iets gerichter kunnen helpen. 👍
Tja bij mijn weten is een vrij PCIe slot 16x meer dan genoeg of mis ik wat ? teminste ik zou niet weten wat een intel i5,16gb ram en m2 ssd toevoegt (win 10)

ps de exacte spec's weet ik gewoon niet maar systeem is zoiezo 1 jaar + oud .. vandaar dat een losse gpu insteken naar mijn idee genoeg info is .. systeem presteert verder goed genoeg.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 12:03
vso schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:49:
[...]

Tja bij mijn weten is een vrij PCIe slot 16x meer dan genoeg of mis ik wat ? teminste ik zou niet weten wat een intel i5,16gb ram en m2 ssd toevoegt (win 10)

ps de exacte spec's weet ik gewoon niet maar systeem is zoiezo 1 jaar + oud .. vandaar dat een losse gpu insteken naar mijn idee genoeg info is .. systeem presteert verder goed genoeg.
Dat voegt alles toe, zonder die info is er geen zinnig woord over te zeggen.
Gegevens over je voeding is ook erg handig.

Welke kaarten heb je zelf al gevonden?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 21-12-2018 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dus je zoekt een videokaart met minstens 3 aansluitingen voor een beeldscherm, thats it?
Veel meer kan ik er niet uithalen.

In dat geval is hier een overzicht van budget videokaarten met 3 HDMI aansluitingen. Om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen.

[ Voor 55% gewijzigd door MadMarky op 21-12-2018 14:30 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 15:44
Hij zoekt een goedkope graka met 3 hmdi aansluitingen die passief gekoeld is voor onder de 100 euro en dan een hdmi switch erbij zodat de 2 inputs van het derde scherm kan wisselen.

deze kaart heeft 3 hdmi outputs en is het goedkoopste in PW, helaas niet passief gekoelt.
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Windforce OC 2G

en hier de goedkoopste 2 x hdmi input naar 1 hdmi output
pricewatch: König HDMI Schakelaar 2x HDMI-Ingang - HDMI-Uitgang

[ Voor 62% gewijzigd door darkevilapie op 21-12-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:11
Waarom zou je die hdmi schakelaar gebruiken. Meeste monitoren hebben naast HDMI ook display port oid. Die kun je dan toch op de andere pc aansluiten? Je kunt dan met de source instelling op de monitor kiezen welke input je wilt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Artbij schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:57:
Waarom zou je die hdmi schakelaar gebruiken. Meeste monitoren hebben naast HDMI ook display port oid. Die kun je dan toch op de andere pc aansluiten? Je kunt dan met de source instelling op de monitor kiezen welke input je wilt.
ja dat kan, hdmi switch werkt ook :)
Arjant2 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:18:
[...]

Dat voegt alles toe, zonder die info is er geen zinnig woord over te zeggen.
Gegevens over je voeding is ook erg handig.

Welke kaarten heb je zelf al gevonden?
voeding is 850 watt ofzo maar draai me hand niet om voor het vervangen.

Kaart ik dacht zelf aan een passief gekoelde AMD, 2gb of 4gb
MadMarky schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:27:
Dus je zoekt een videokaart met minstens 3 aansluitingen voor een beeldscherm, thats it?
Veel meer kan ik er niet uithalen.

In dat geval is hier een overzicht van budget videokaarten met 3 HDMI aansluitingen. Om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen.
neuh 3 hdmi hoeft niet perse (monitor heeft alleen hdmi) maar volgens mij een display naar hdmi converter er tussen is toch ook een optie of juist niet ?

De intel kaart die er nu in zit is brak, ik mis bepaalde features waardoor in games niet alles correct werkt, ik speel geen games waar ik naar mijn idee een high end kaart voor nodig heb daarom is mijn budget ongeveer 150,- (gegokt) daar moet ik naar mijn idee wel een redelijke kaart voor kunnen krijgen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 12:03
@vso Je hebt een 850W voeding zitten in een basis systeempje zonder dedicated videokaart?
Waarom? Heb je dat systeem zelf samengesteld?

De hierboven genoemde 1050 is wel een mooie optie, weliswaar niet passief gekoeld.

Maar gebruik de pricewatch filter zelf eens en kom met wat opties.
Dan kunnen wij wel zeggen of het iets is.
Pagina: 1