Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Beste lezers,

De 12e maand van het jaar is alweer in volle gang. Wat inhoudt dat onze werkgever een 13e maand realiseert op veel van onze bankrekeningen. Iedereen zal daar ongetwijfeld leuke dingen mee gaan doen.
Ik ben aan het oriënteren om een nieuwe televisie aan te schaffen. Dit zal een hele mooie 4k oled hdr/dolby tv van =>55" worden. Ik ben mij veel aan het inlezen, en de voorkeur begint te gaan naar de exemplaren van LG.
Echter is er voor mij nog enige onduidelijkheid. En dat is het verschil tussen hun TV's.
Er zijn verschillende series. Waaronder C7 C8 B7 B8 E8 W7. Kwa specs lijken ze (voor een tv-specs leek als ik) haast het zelfde. Maar als ik de prijsverschillen mag geloven, is dat alles behalve waar.
Nu heb ik enige tijd genomen om te googlen over de verschillen. Maar het enige wat ik tegenkom zijn reviews van een bepaald model, of een vergelijking tussen 2 modellen. Zonder echte duidelijkheid te krijgen wat nou het beste is en wat de verschillen er tussen zijn.
Ik vroeg mij af of jullie een pagina weten te vinden waarin dit goed uitgelegd wordt (het liefst zonder een lmgtfy redirect). Of het mij weten uit te leggen in dit topic.
Alvast bedankt!

Edit: Om nog een kleine vraag toe te voegen. Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten of naar zoeken in een TV? Of weten jullie mij een bepaald type tv aan te raden of juist af te raden?

[ Voor 7% gewijzigd door 7Sins op 21-12-2018 13:17 ]

Beste antwoord (via 7Sins op 21-12-2018 13:47)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
Panelen zijn allemaal identiek, en de beeldkwaliteit zal dus bijzonder weinig verschillen.

Het is het uiterlijk, geluid, dikte en dergelijke wat de prijs bepaalt.

Nickname does not reflect reality

Alle reacties

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:40
(Ik volg soms wat topics en nieuwsberichten, maar ben geen expert in al deze producten.)

Volgens mij is de TL;DR als volgt:

7 = 2017
8 = 2018

B = basic model (als ik het goed heb is de B8 met SoC van 2017)
C = standaard model
E = uitgebreider model, zoals beter geluid
W = luxe model, zoals speciale wandbevestiging en losse cpu box voor schilderij-like ophangen

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Ah dus het is een rangschikking. Duidelijk. Er is ook nog de G series zag ik, die zal ook wel ergens tussenin zitten. Is er een pagina waarop ik duidelijk alle verschillen per serie kan zien? Of weet iemand mij dat hier uit te leggen?

Acties:
  • Beste antwoord

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
Panelen zijn allemaal identiek, en de beeldkwaliteit zal dus bijzonder weinig verschillen.

Het is het uiterlijk, geluid, dikte en dergelijke wat de prijs bepaalt.

Nickname does not reflect reality

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Verschil tussen de B8 en de rest van de 2018 serie is de imageprocessor, paneel is hetzelfde.
Verschil tussen C8, E8 en W8 is uiterlijk en speakers, qua beeld zijn ze identiek.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:26
7Sins schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:31:
Ah dus het is een rangschikking. Duidelijk. Er is ook nog de G series zag ik, die zal ook wel ergens tussenin zitten. Is er een pagina waarop ik duidelijk alle verschillen per serie kan zien? Of weet iemand mij dat hier uit te leggen?
De G-serie zit tussen de E- en de W-serie in. De elektronica en luidsprekers zitten in een separate behuizing, verbonden met het scherm door een flatcable.
Edit: Oja, de B8 heeft de SoC van de 7-serie (Alpha7) en de rest van de serie heeft de Alpha9 SoC.

[ Voor 8% gewijzigd door Vulcan750 op 23-12-2018 15:12 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is juist vrij simpel bij LG:

B: Basismodel
C: Iets mooiere voet
E: Paneel is voorzien van een glasplaat (Picture on glass)
W: Electronica van tv zit in een aparte box. Scherm is hierdoor geheel plat en met magneten aan de muur te bevestigen. Één platte kabel loopt dan naar de box waar alle aansluitingen op zitten.

7 of 8 geeft aan in welk jaar deze uit is gekomen. Volgend jaar krijgen we inderdaad de 9 serie.

Over het paneel: Dit is op elk model van dat jaar hetzelfde. Het verschil zit m dus voornamelijk in het uiterlijk.
De panelen verschillen natuurlijk wel per jaar.

Houdt er rekening mee dat in andere landen soms net even andere typenummers worden gebruikt. Soms is een model daar ook niet beschikbaar. Maar het zijn allemaal dezelfde tv's.

[ Voor 13% gewijzigd door Nyarlathotep op 23-12-2018 16:49 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1