Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi DHCP macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met de Wifi verbinding met mijn Macbook. De Wifi verbinding met mijn telefoon en de televisie is prima, dus daar ligt het niet aan.

Ik ben er, denk ik, wel uit waar het probleem ligt. Hij pakt namelijk de DHCP gegevens niet automatisch. De Wifi geeft dan aan geen IP adres te hebben. Ook als ik alles handmatig invul doet hij het nog niet.
De Wifi op mijn laptop doet het op andere locaties wel continu, maar thuis dus niet. DNS server staat nu op de algemene van Google, 8.8.8.8.

Wie kan mij helpen met dit probleem? Mis ik iets, zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor hardware hebben we het over?

Sommige MacBooks zijn nogal kieskeurig als het op AP's aankomt. Hier op kantoor werkte het voor geen meter op Cisco spul. Nadat ik alles heb vervangen door Ubiquity's geen enkele klacht meer gehad.

Dat je andere apparaten het wel doen zegt dus nog niet alles. Zeker omdat je notebook het op andere plekken wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de MacBook Pro (Retina, 15-inch, eind 2013)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En wat voor netwerkapparatuur?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je qua modem? Wij hebben de V10 modem van KPN + een draadloze verbindingsset, omdat de modem in de meterkast hangt.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:49
Wat voor setje precies :)?

Want als ik het zo lees heeft het weinig met DHCP of DNS te maken, maar kan je Macbook gewoon geen (correcte) draadloze verbinding opzetten. Dan lijkt me zo'n verbindingsset wel de eerste verdachte.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:08:
Bedoel je qua modem? Wij hebben de V10 modem van KPN + een draadloze verbindingsset, omdat de modem in de meterkast hangt.
gewoon ALLE netwerkapparatuur. Modem, switches, AP, wifichip in je notebook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helaas nu niet thuis, dus ik kan niet zien welk soort verbindingsset het is. Als ik op internet kijk, lijken deze er het meest op: https://apparatuurvoorthu...-1200-2-adapters/?pos=454
Wij gebruiken er maar 1 van.

Ik heb er niet heel veel verstand van hoor....maar als het aan de verbindingsset ligt, hoe kan het dan dat wij wel televisie hebben en wifi op onze telefoons? Als ik kijk naar de instellingen van de wifi nu op de andere locatie, pakt hij de DHCP gegevens gelijk, maar thuis dus niet.

@TERW_DAN heb je hier wat aan?:
Wi-Fi:

Type: AirPort
Hardware: AirPort
BSD-apparaatnaam: en0

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:24:
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor....maar als het aan de verbindingsset ligt, hoe kan het dan dat wij wel televisie hebben en wifi op onze telefoons? Als ik kijk naar de instellingen van de wifi nu op de andere locatie, pakt hij de DHCP gegevens gelijk, maar thuis dus niet.
Wat ik in m'n eerste post al zei: compatibiliteit.
Pagina: 1