Toon posts:

Uitbreiden met aparte videokaart zinvol voor 4k?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dplatteel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 16:52
Bij het afspelen van een 4k video op mijn PC is het beeld niet vloeiend. Processor gebruik meestal 100%. Zou het beeld wel vloeiend zijn met een GT 1030 videokaart?

Ik zoek een?
Avies mbt uitbreiding met GT 1030

Wat is je budget?
Ander moederbord/proc/mem (nu) geen optie.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asrock FM2 A75 Pro4-M
AMD A8 5600K
4GB DDR3

Beste antwoord (via dplatteel op 21-12-2018 20:25)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:25
Neem wel een GT 1030 met GDDR5 en een DP + HDMI uitgang, bijvoorbeeld pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK
En prik nog 4GB geheugen in je systeem. Je huidige 4GB is erg weinig.

[Voor 16% gewijzigd door Uszka op 21-12-2018 18:16]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarmee speel je af?
Als je player geen videoacceleratie doet, dan kun je er de dikste GPU inproppen die je kunt vinden, maar dat gaat waarschijnlijk niet zoveel helpen.

De IGP van de A8 is niet per se heel slecht, durf alleen niet te zeggen of die voldoende is voor 4K playback.

• dplatteel
Mediaplayer classic geeft redelijk beeld, maar duurt even voor eea start en beeld heeft kleine schokjes. VLC hapert meer.

• Frrik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-01 16:46
Hier zit je bottleneck dan :).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die AMD heeft geen H265 decoding; bijna alle 4K content maakt daar gebruik van.

Een 1030 zou ik niet inzetten; als het budget het toelaat, zou ik een 1050 (of hoger) met minstens 3GB VRAM aanschaffen. Of, een 960 met 4GB of beter.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dplatteel
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk en dub er nog over.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:58:
Die AMD heeft geen H265 decoding; bijna alle 4K content maakt daar gebruik van.

Een 1030 zou ik niet inzetten; als het budget het toelaat, zou ik een 1050 (of hoger) met minstens 3GB VRAM aanschaffen. Of, een 960 met 4GB of beter.
GT1030 werkt perfect. Alles wat ik dat ding hier voer slikt ie als zoete koek. Kaart word niet voor niets aangeraden voor in een htpc.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 17:56:
[...]

GT1030 werkt perfect. Alles wat ik dat ding hier voer slikt ie als zoete koek. Kaart word niet voor niets aangeraden voor in een htpc.
Oh... Als je Netflix UHD wil kijken, is er een kans dat de 1030 het niet doet. Puur op basis van de requirements die zowel Nvidia als Netflix hiervoor afgeven.

Maar ja, jij en ik kijken mogelijk geen Netflix UHD :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ah, ja. Klopt, ik heb geen Netflix. Dus dat zou zomaar kunnen. :)

• dplatteel
Wordt de 1030, bedankt voor alle adviezen:))

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:25
Neem wel een GT 1030 met GDDR5 en een DP + HDMI uitgang, bijvoorbeeld pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK
En prik nog 4GB geheugen in je systeem. Je huidige 4GB is erg weinig.

[Voor 16% gewijzigd door Uszka op 21-12-2018 18:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee