Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teleurstellende Aankoop laptop-op zoek naar alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dimitri11
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06-2024
Hallo,

Net een nieuwe laptop aangekocht. Ben op de HP 15 CW 0096nb gevallen. Op papier leek me dit de beste keuze voor mijn budget. Dit zijn de voornaamste specs:
256GB SSD/IPS/AMD RYZEN 5 2500U, 12GB RAM/Quadcore/ 2GHZ (klokfreq basis) en 3.6 turboklokfreq. Aantal dingen die direct opvallen zijn; tegenvallende prestaties, krakend geluid, en luide fans (draaien constant sinds ze uit de box zijn, wat toch niet normaal is).

Dit waren de andere keuzemogelijkheden:
Lenovo Ideapad 320-15ABR (€699)
Lenovo Ideapad 330S-151KB (81F500P7MB)
Acer Travelmate TMP2510-M-576U (€771)
Acer Aspire 3 A315-41-R1TJ (€699)
Asus Vivobook X507UA-BQ333T-BE (€699)
Medion Akoya series (P6667-...)

Ik ben van plan om de laptop terug te brengen en te ruilen voor een ander model. Ik hoor graag uw suggesties. Om u een idee te geven naar wat ik op zoek ben:
budget: tss 500 en 700
prestaties: snelheid en kracht, geen gaming, noch echt zware prog's
beeld en geluid: moet wel in orde zijn (niet zoals deze laptop)

Alvast Bedankt!

Alle reacties

Verwijderd

Zonder uit de doeken te doen wat er nu precies tegenvalt is het lastig wat anders aan te bevelen.

En is dat ding niet gewoon bezig met zijn updates installeren? Vandaar dat de fans zo druk zijn?

• dimitri11
Fans die constant draaien, zelfs bij lage intensiteit gebruik. Updates zijn niet de oorzaak. Geluidskwaliteit die ook tegenvalt. Traag laden van programma's, online video's etc.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:07:
Zonder uit de doeken te doen wat er nu precies tegenvalt is het lastig wat anders aan te bevelen.

En is dat ding niet gewoon bezig met zijn updates installeren? Vandaar dat de fans zo druk zijn?

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:07
... tegenvallende prestaties ...
Wat is je referentie?

• dimitri11
Beste,

Wat bedoelt u precies?

Ik heb hier een link naar de resultaten van een benchmark test https://www.userbenchmark.com/UserRun/13102791

[ Voor 24% gewijzigd door dimitri11 op 21-12-2018 12:39 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Ook ik ervaar bij veel laptops constant goed hoorbare fans, zeker bij laptops met nVidia GeForce GTX 1050Ti of hoger (of AMD tegenhangers), vaak wordt er gewoon te warm worden hardware in te kleine een te kleine behuizing gedaan. Het is heel belangrijk om hier goed onderzoek naar te doen. Als je video bewerkt of games speelt is fan geluid niet meer dan logisch, maar je wilt het gewoon niet bij een beetje browsen, muziek luisteren of normale Office werkzaamheden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• dimitri11
Dit is het resultaat van de benchmark test via cpuid:
C:\Users\dimog\OneDrive\Bureaublad\LAPTOP-F6Q352G8.html
(Originele specs: AMD RYZEN 5 2500U, 12GB RAM/Quadcore/ 2GHZ (klokfreq basis) en 3.6 turboklokfreq.)

[ Voor 29% gewijzigd door dimitri11 op 21-12-2018 12:52 ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:02
Vreemd genoeg kunnen we niet op je C-schijf meekijken ;).

• dimitri11
LOL Ik hoop dat dit beter is : https://valid.x86.fr/tjb9ch

Ik zou gewoon eigenlijk willen weten of deze laptop waar is voor zijn geld, of er betere alternatieve zijn qua prijs kwaliteit verhouding. Ik wil ook niet in herhaling vallen maar die fans zijn echt wel storend. Misschien heeft hier iemand een oplossing voor?

Alvast Bedankt!

[ Voor 166% gewijzigd door dimitri11 op 21-12-2018 13:16 ]

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De Ryzen 5 2500U is vergelijkbaar met de Intel i5-8250U en dat is toch best een snelle laptop CPU die de standaard is in die prijsklasse. Het openen van programma's en online video bekijken moet geen enkele probleem zijn met deze processor. Aan de SSD kan het ook niet liggen want die heeft een goede score.

Staat er nog bloatware op die je verwijderen kunt? Zijn er bepaalde programma's/services actief die veel
CPU verbruik hebben?

In deze review van de buren klagen ze ook over de luidruchtige koeling:
https://nl.hardware.info/...n-laptop-met-achilleshiel

"De HP heeft wel stevige koeling nodig voor deze processor in deze dunne behuizing: de ventilator is duidelijk hoorbaar, ook gewoon op de Windows desktop. Iets om rekening mee te houden."

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Nuccie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:43:
De Ryzen 5 2500U is vergelijkbaar met de Intel i5-8250U en dat is toch best een snelle laptop CPU die de standaard is in die prijsklasse. Het openen van programma's en online video bekijken moet geen enkele probleem zijn met deze processor. Aan de SSD kan het ook niet liggen want die heeft een goede score.

Staat er nog bloatware op die je verwijderen kunt? Zijn er bepaalde programma's/services actief die veel
CPU verbruik hebben?

In deze review van de buren klagen ze ook over de luidruchtige koeling:
https://nl.hardware.info/...n-laptop-met-achilleshiel

"De HP heeft wel stevige koeling nodig voor deze processor in deze dunne behuizing: de ventilator is duidelijk hoorbaar, ook gewoon op de Windows desktop. Iets om rekening mee te houden."
Precies, ook al gaat de bloatware eraf, de koeling blijf je horen. Dus als je je er nu al aan irriteert dan kan je beter de laptop retour sturen en voor een andere gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:20
Jumpman schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:17:
[...]

Precies, ook al gaat de bloatware eraf, de koeling blijf je horen. Dus als je je er nu al aan irriteert dan kan je beter de laptop retour sturen en voor een andere gaan.
En dat was ook exact wat hij al ging doen?
Pagina: 1