Boomschijf met gegraveerd logo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Twee weken geleden heb ik een boomschijf besteld met een gegraveerd logo erin. Gisteren is deze afgeleverd en helaas is deze bijna tot de helft ingescheurd. De foto is van de achterkant, maar de scheur zit compleet door het logo heen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YEE0F49.jpg

Uiteraard heb ik contact opgenomen met de desbetreffende webshop en aangegeven dat ik alle begrip heb op een niet perfecte boomschijf aangezien het een natuurproduct is. Maar een scheur tot de helft lijkt mij iets teveel van het goede, want het doet afbreuk aan het logo.

De webshop gaf aan dat ze geen boomschijven zonder scheuren op voorraad hebben en deze over 2-3 weken weer op voorraad zijn. Daarbij heb ik het voorstel gekregen dat ik kosteloos een nieuwe gegraveerde boomschijf kan ontvangen als ik alleen de verzendkosten betaal.

En daar wringt het een beetje voor mij. Aan de ene kant heb ik zoiets dan betaal ik de verzendkosten en dan is het afgehandeld. Maar aan de andere kant is de webshop bewust van de scheuren in de boomschijven en besluit deze alsnog uit te leveren aan klanten.

De boomschijf heeft geen werking behalve ter decoratie, maar in mijn ogen is het product ondeugdelijk door de enorme scheur erin. Kan ik de webshop een tegenvoorstel doen om de nieuwe boomschijf kosteloos te laten versturen?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Beste antwoord (via Hari-Bo op 21-12-2018 13:21)

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:42
Als je op de fotos van de webshop alleen maar boomstammen ziet die heel zijn of minimale schade hebben, dan kan je er vanuit gaan dat je een boomstam koopt waar geen halve barst in zit. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt.
Als ik bij een dealer een motor bestel, en op de fotos is die zwart. Dan hoef ik niet te verwachten dat die grijs is bij aflevering.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:42
Als je op de fotos van de webshop alleen maar boomstammen ziet die heel zijn of minimale schade hebben, dan kan je er vanuit gaan dat je een boomstam koopt waar geen halve barst in zit. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt.
Als ik bij een dealer een motor bestel, en op de fotos is die zwart. Dan hoef ik niet te verwachten dat die grijs is bij aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

KDL

Weet niet waar TS heeft besteld, maar bijvoorbeeld bij https://www.3opmaat.nl/boomschijf.html
Staat een beschrijving met:
"Een boomschijf is een natuurproduct, elke boomschijf is anders van vorm. Hout kan gaan werken, en daardoor kunnen er scheuren ontstaan in het hout. Hier kunnen wij helaas niet aan doen. We hebben verschillende boomschijven op voorraad, enkele hiervan zijn al gespleten, maar deze zullen niet verder splijten als je ze binnen legt. De bast van een boomschijf kan door het drogen er ook afvallen."

Hoe was de beschrijving bij jouw bestelling en site?

Je weet dat je een natuurproduct bestelt, dus dit soort dingen horen erbij. Afhankelijk van hoe je woont, kan dit bij een perfecte schijf ook gebeuren na een tijdje.

Je kunt een tegenvoorstel doen, waarom niet?
Ik zou gewoon blij zijn met de coulance en de verzendkosten alvast overmaken (max 6,95).

[ Voor 2% gewijzigd door KDL op 21-12-2018 18:10 . Reden: Voorbeeld, niet de site van TS waarschijnlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
7Sins schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:50:
Op de site staan deze inderdaad zonder scheuren. En het klopt dat deze erin kunnen komen, maar dat is wat anders als tijdens afleveren. Voorstel gedaan en kosteloos ontvang ik nu een nieuwe.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:28
Gaat het om een bedrijfs aankoop of consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
loki504 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:25:
Gaat het om een bedrijfs aankoop of consument?
Consument aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hari-Bo schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:22:
[...]

Op de site staan deze inderdaad zonder scheuren. En het klopt dat deze erin kunnen komen, maar dat is wat anders als tijdens afleveren. Voorstel gedaan en kosteloos ontvang ik nu een nieuwe.
Op de site zie ik drie voorbeelden met scheuren. Dus ik snap het probleem niet. Je hebt gekregen wat je vroeg, en voor die prijs zou ik gewoon in gaan op het aanbod. Voor € 7,95 waar waarschijnlijk nagenoeg geen marge zit.....

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Genoemde site is niet door TS genoemd, en mogelijk niet dezelfde.
Ook geeft TS al aan dat zijn tegenvoorstel is geaccepteerd en hij gratis een nieuw exemplaar ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wim-Bart schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:33:
[...]

Op de site zie ik drie voorbeelden met scheuren. Dus ik snap het probleem niet. Je hebt gekregen wat je vroeg, en voor die prijs zou ik gewoon in gaan op het aanbod. Voor € 7,95 waar waarschijnlijk nagenoeg geen marge zit.....
Dat vind ik heel erg knap aangezien ik de winkel niet heb benoemd, en de prijs die ik ervoor heb betaald was een stuk hoger. En op deze site staan foto's zonder scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hari-Bo schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:44:
[...]

Dat vind ik heel erg knap aangezien ik de winkel niet heb benoemd, en de prijs die ik ervoor heb betaald was een stuk hoger. En op deze site staan foto's zonder scheuren.
Ik zie dat iemand anders https://www.3opmaat.nl/boomschijf.html dit als referentie gegeven had, en daar staan ze wel met scheuren. Dus vandaar dat ik dat als referentie gebruikte :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Hari-Bo schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:22:
[...]

Netjes opgelost. Had netter geweest als ze dit meteen zelf zo voorgesteld hadden, maar uiteindelijk toch goedgekomen. :)
Pagina: 1