Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 17:31
Ik wil graag advies ivm het wel of niet vervangen van mijn CPU.
Op dit moment heb ik een systeem dat ik in 2011 heb samengesteld, dus er zijn wel een aantal componenten aan vervanging toe.
Op dit moment heb ik:
i5 3570K
8 GB Ram (denk 1867 mhz)
GTX 670

Wat ik in ieder geval al ga doen
De GTX gaat er uit, en na lang vergelijken heb ik besloten om voor een RTX 2070 te gaan. https://tweakers.net/pric...e-rtx-2070-gaming-oc.html
De meerprijs weegt wat mij betreft op tegen de ietwat betere prestaties dan een Vega.

Nu wilde ik aanvankelijk ook mijn CPU gaan vervangen voor een Ryzen 5 2600 maar is dit wel nodig
Aanvankelijk ging ik er vanuit (op basis van Benchmarks) dat een nieuwe CPU ook voor de gameprestaties een grote vooruitgang zou zijn, maar daarbij keek ik dan meestal puur naar de totale multicore/multithread prestaties.
Nu denk ik echter begrepen te hebben dat voor puur gaming vooral de singlethreadbenchmarks interessant zijn. En dan doen de 3570K en 2600 volgens mij weinig voor elkaar onder.

Uiteindelijk is dan ook de vraag, zal ik met een Ryzen 5 2600 veel prestatie-vooruitgang boeken ten opzichte van mijn 3570K tijdens het gamen?
De keuze voor een Ryzen is vooral vanwege het enorme huidige prijs prestatie verschil ten opzichte van een intel. Al zou je juist ivm met singlethread prestaties liever een i5 nemen..... Maar dat prijs verschil is op dit moment zo groot.

De problemen waar ik nu tijdens het gamen tegenaan loop zijn vooral bij multiplayer games haperen van het beeld.... (en uiteraard game ik nu veel met medium/low-settings)
Ook is het vaak een probleem als ik meerdere programma's tegelijk tijdens het game geopend heb. (internet, discord, etc)

Volgens mij in deze niet zo heel relevant, maar ik game op dit moment enkel 1080.
De keuze voor de 2070 is in deze ook gemaakt ivm mogelijke toekomst plannen met eventueel VR.

Al vast bedankt, voor jullie advies,

Michiel

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:57
Welke spellen speel je? Bij BF5 heb je wel een 6 core nodig. De meeste 4 core CPU's draaien dat niet goed ongeacht hoe hoog hun single core snelheid is.

Denk daar ook aan bij de keuze voor de toekomst. Mocht het ooit van 6 naar 8 nodig zijn dan zit je te balen met je 6 core zonder HT intel cpu omdat je toe je hem kocht per se die laatste 5% single core winst wilde halen.

maar een CPU upgrade gaat ook betekenen dat je een nieuw moederbord en RAM nodig gaat hebben dus het word een stuk duurder dan.

Ik zou zeggen test gewoon hoe goed je huidige CPU het doet in spellen die jij speelt en beslis daarna. zet de graphics eventueel wat hoger zodat de GPU weer de bottleneck word of daarbij in de buurt komt, lagere settings helpen namelijk niets als je CPU de bottleneck is dus kan je dan net zo goed zo mooi mogelijk maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 22:01
Sorry ik lees nu dat je op 1080p wilt blijven gamen. Dan is eigenlijk alles waar we het nu over hebben overkill, met een (2e hands) 1070 kun je prima uit de voeten, je cpu kun je ook houden. spaar je geld gewoon voor als dat vr echt komt.

[ Voor 99% gewijzigd door Timba- op 21-12-2018 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.C_N00B
Al vast bedankt voor de reacties.

Aanvankelijk was het idee om meteen alles te vervangen; CPU, Ram, MoBo, GPU.
Maar omdat ik toch begon te twijfelen hoeveel ik van de CPU zou gaan merken, denk ik nu aan eerst RTX en daarna wel weer verder zien.

Op dit moment speel ik vooral RaceRoom en ProjectCars 2.
Maar ik verander nogal eens, en dan ben ik weer een tijd helemaal in to shooters.
(hoewel multiplayer shooters niet echt mijn ding zijn....... hoewel +270 uur Red Orchestra 2)

Wat betreft GTX 1070, of RTX 2070, vind ik eigenlijk het prijsverschil te klein om dan voor een oudere chipset te gaan.... (normaal gesproken, kan je dan ook weer 2 jaar eerder vervangen, toch?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
P.C_N00B schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:53:
Al vast bedankt voor de reacties.

Aanvankelijk was het idee om meteen alles te vervangen; CPU, Ram, MoBo, GPU.
Maar omdat ik toch begon te twijfelen hoeveel ik van de CPU zou gaan merken, denk ik nu aan eerst RTX en daarna wel weer verder zien.

Op dit moment speel ik vooral RaceRoom en ProjectCars 2.
Maar ik verander nogal eens, en dan ben ik weer een tijd helemaal in to shooters.
(hoewel multiplayer shooters niet echt mijn ding zijn....... hoewel +270 uur Red Orchestra 2)

Wat betreft GTX 1070, of RTX 2070, vind ik eigenlijk het prijsverschil te klein om dan voor een oudere chipset te gaan.... (normaal gesproken, kan je dan ook weer 2 jaar eerder vervangen, toch?)
Als je nieuw wilt kopen dan zou je zeker voor de 2070 gaan ipv de 1070, maar 2e hands is natuurlijk ook goed te doen voor een systeem van 7 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.C_N00B
@Ernemmer
Planning was inderdaad wel nieuw.
En uiteindelijk wil ik het systeem ook dusdanig gaan upgraden dat het eigenlijk geen 7 jaar oud systeem meer is.
Nieuwe CPU gaat er uiteindelijk wel komen, maar als het voor het gamen niet echt direct een grote verbetering is, wacht ik daar nog even mee.
Maar op den duur komt er wel een nieuwe CPU, Mobo en Ram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Misschien een Ryzen 2600x is een goede optie alvast voor je proccesor upgrade, zie op https://cpu.userbenchmark...-Ryzen-5-2600X/1316vs3956, er is toch wat verschil tussen beide. Voordeel is wel dat je bij socket AM4 kunt upgraden de komende jaren naar de 3600X of dergelijke van AMD

[ Voor 19% gewijzigd door trainsim87 op 22-12-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
hmmmm..... t is altijd het zelfde hoe langer je er over na denkt, hoe meer je gaat twijfelen.
Op basis van eerdere reacties is een GTX1070 voor mij eigenlijk een betere optie....
Zeker gezien de huidige prijs van pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Het hangt er echt vanaf wat je speelt. Ik heb zelf net een upgrade gedaan van een 3570k naar een 2700x (ik had al een 1070), en in spellen als ac odyssey, battlefield v en monster hunter world scheelt het zo 15 tot 20 fps gemiddeld - en dat is op 1080p (ik heb een 144 hz monitor).

Maar die spellen maken goed gebruik van de extra cores. Ik zou als ik jou was eerst de gpu kopen, en dan kijken of je het daarmee volhoudt tot zen 2 volgend jaar uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
hoe zit dit alles dan met de refresh rate van je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
Ik heb als monitor nog een oud beestje (75 hz)
Logischer zou dan zijn de 2070 gewoon te laten zitten, voor 1070 te gaan, plus eventueel nieuw scherm...
En dan als ik weer tegen (voor mij storende) beperkingen aan kom, cpu, ram, mobo aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
response time valt nog mee 2ms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
P.C_N00B schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:25:
Ik heb als monitor nog een oud beestje (75 hz)
Logischer zou dan zijn de 2070 gewoon te laten zitten, voor 1070 te gaan, plus eventueel nieuw scherm...
En dan als ik weer tegen (voor mij storende) beperkingen aan kom, cpu, ram, mobo aan te passen...
Nee dat maakt niet uit die GTX 1070 of 2070. Even denken hoor hoor nou zat, er lopen vaak zoveel dingen door elkaar.

De videokaart is geen probleem om een sterke te kopen, dat is mijns inziens geen bottleneck indien je CPU niet hoog is (maar moet wel acceptabel zijn lijkt me, 8 ram is wel laag). Het monitor waar je het spel of speelt heeft een refresh rate die vaak niet compatibel is met een hoge FPS (75 herz vrees ik dat die nie compatibel is, wat er dan precies gebeurt weet ik niet, maar meestal gaat er blurring optreden, maar haperen zou me ook niet verbazen). Dan zou je in de toekomst gewoon een beter monitor moete kopen. Die hapering zou denk ik meer daar inzitten en de connectiviteit met het monitor.

GPU is vaak belangrijker dan CPU, ligt aan programma. Kan je opzoeken, bij gaming wordt de GPU meeste gebruikt volgens mij en niet de CPU. Je CPU en RAM computer aanpassen kan later prima.

[ Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 24-12-2018 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:31
Persoonlijk denk ik dat je dan beter nu een 2080 kan halen of gewoon van je 2070 moet gaan genieten en pas een overstap maken als een intel 8600k/9600k of hoger in je budget zit.

Hier een benchmark vergelijking met de intel 2600k (vergelijkbaar met jouw cpu)

YouTube: Intel i7-2600K in 2018: Benchmark vs. 9900K, 8700K, 2700, & More

persoonlijk vind ik de gains van de overstap naar de 2600 nogal magertjes voor de toch el minimaal 320 euro die je er aan kwijt ben en kan je beter 100 euro meer uit geven en echt serieuze gains in fps halen en heb je ook meteen een meer future proof systeem.
De cpu word vaak onderschat maar is juist erg belangrijk vor je fps. Vaak word er als argument gegeven dat je meer als de refresh rate van je monotor toch niet nodig heb maar word er vergeten dat nu een betere setup ook in de toekomst langer goede fps kan geven en op de lange termijn bespaart dat dus geld.
Dus als ik jou was tenzij het nu in je budget zit gewoon alleen een gpu halen en een goede cpu en ram/moederbord als er wat beters in je budget zit.
320 euro uitgeven voor iets dat je 25 tot 40% meer fps geeft of 420 voor een serup die je fps verdubbeld. de tweede keuze is veel meer waar voor je geld ook als je nu die fps nog niet nodig heb.

Wat betreft de 1070 het is een prima kaart en ik draai hem momenteel op een intel 3770k maar het is natuurlijk wel een generatie trager en dus meer vergelijkbaar met de nog uit te komen 2060. qua prijs kan je het dus niet helemaal vergelijken. dan zou je hem met een 1080 moeten vergelijken en die zizijn duurder als een 2070.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 24-12-2018 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
computerjunky schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:12:
Persoonlijk denk ik dat je dan beter nu een 2080 kan halen of gewoon van je 2070 moet gaan genieten en pas een overstap maken als een intel 8600k/9600k of hoger in je budget zit.

Hier een benchmark vergelijking met de intel 2600k (vergelijkbaar met jouw cpu)

YouTube: Intel i7-2600K in 2018: Benchmark vs. 9900K, 8700K, 2700, & More

persoonlijk vind ik de gains van de overstap naar de 2600 nogal magertjes voor de toch el minimaal 320 euro die je er aan kwijt ben en kan je beter 100 euro meer uit geven en echt serieuze gains in fps halen en heb je ook meteen een meer future proof systeem.
De cpu word vaak onderschat maar is juist erg belangrijk vor je fps. Vaak word er als argument gegeven dat je meer als de refresh rate van je monotor toch niet nodig heb maar word er vergeten dat nu een betere setup ook in de toekomst langer goede fps kan geven en op de lange termijn bespaart dat dus geld.
Dus als ik jou was tenzij het nu in je budget zit gewoon alleen een gpu halen en een goede cpu en ram/moederbord als er wat beters in je budget zit.
320 euro uitgeven voor iets dat je 25 tot 40% meer fps geeft of 420 voor een serup die je fps verdubbeld. de tweede keuze is veel meer waar voor je geld ook als je nu die fps nog niet nodig heb.

Wat betreft de 1070 het is een prima kaart en ik draai hem momenteel op een intel 3770k maar het is natuurlijk wel een generatie trager en dus meer vergelijkbaar met de nog uit te komen 2060. qua prijs kan je het dus niet helemaal vergelijken. dan zou je hem met een 1080 moeten vergelijken en die zizijn duurder als een 2070.
De FPS wordt meestal door videokaart gedaan, maar kan CPU ook zijn. Ligt aan het programma ook (ik game niet maar Adobe premiere gebruikt wel de CPU). Ik ben eens dat investeren in een goede GPU nu prima is. de i5 zou voldoende moeten zijn voor nu.

Waarom is die refresh rate niet belangrijk? Omdat je het toch niet ziet het verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:24:
[...]

De FPS wordt meestal door videokaart gedaan, maar kan CPU ook zijn. Ligt aan het programma ook (ik game niet maar Adobe premiere gebruikt wel de CPU). Ik ben eens dat investeren in een goede GPU nu prima is. de i5 zou voldoende moeten zijn voor nu.

Waarom is die refresh rate niet belangrijk? Omdat je het toch niet ziet het verschil?
Veel mensen zeggen als je toch geen 144hz paneel heb waarom zou je dan nu al 144 hz willen renderen.
Het gaat er niet om dat je nu 144fps hoeft te renderen maar ieder jaar worden games zwaarder en zwaarder ds als je nu 150 fps ipc 80 fps kan renderen met dezelfde gpu betekend dat ook dat je in de toekoms wel de 75fps voor je 75 hz paneel kan vullen terwijl je met een tragere cpu misschien op 55 fps zou zitten wat net niet lekker speelt.
Het idee achter nu dus meer fps halen is een stukje toekomst bestendigheid en dat spaart op de lange termijn geld uit.
Iedereen die zegt dat je niet meer dan 60 of 75 fps zien moet over de knie >:) of een brilletje bijna iedereen kan het namelijk zien.
Het kost momenteel alleen nog een flinke duit extra om 144 fps te gamen zonder compromis te maken in je grafische instellingen.

En ja de videokaart renderd de fps maar de cpu moet de gerenderde frames verwerken en naar je beeld toe sturen en tegelijkertijd ook de game engine taken uitvoeren data aanleveren voor de gpu, ram managen en de rest van de hardware aansturen.
De cpu heeft dus best veel invloed op de prestaties van je videokaart.
intel heeft op het moment veel meer clock cycles per core in dezelfde tijd en daardoor kan de intel cpu meer acties verwerken en dus hogere fps leveren.
Dit kan in de toekomst veranderen als game makers eindelijk meer cores gaan ondersteunen maar gemiddeld genomen over alle games op het moment is de sweet spot 3,5 cores (sommige games hebben geen baar bij meer als 4 core en andere games hebben geen baar bij meer als 3 cores).

Als de ts nu een nieuwe gpu haalt en in de toekomst een nieuwe cpu dan zal met de nieuwe cpu gewoon weer een prestatie winst behaald worden en kan de gpu ook weer wat langer mee.

Ik raad het echter niemand aan om een nieuwe gpu te kopen als je cpu je huidige gpu al bottlenecked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
computerjunky schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:52:
[...]

Ik raad het echter niemand aan om een nieuwe gpu te kopen als je cpu je huidige gpu al bottlenecked.
Waneer is de CPU zo slecht dat ie gaat bottlenecken denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:24:
[...]

Waneer is de CPU zo slecht dat ie gaat bottlenecken denk je?
Dat is compleet afhankelijk van je gpu en de resolutie waarop je speelt.
Hoe hoger de resolutie des te minder het bottlenecken een factor is.
Maar zelfs op 4k kan het verschil nog altijd oplopen tot 25% al is het verschil in frames dan veel lager omdat het totale aantal fps al lager is.
Mijn intel 3770k is al een bottleneck voor mijn gtx 1070 gelukking heb ik echt een super sample en kan die van mij op all core 5ghz draaien.

Het is voor gewone gebruikers zoals ons lastig te testen omdat we niet zomaar even 5 generaties cpus in de kast hebben liggen om te testen per gpu. Veel onderzoek online doen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 13:02

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@P.C_N00B je kunt een paar dingen doen, uiteraard gestuurd door je wensen en budget.

Haal het meeste uit dit systeem, dus zoek de beste CPU die nog op dit mobo past en neem een vlotte grafische kaart. Overweeg je VR dan zul je ook daarmee nog een eind komen, afhankelijk van je games die je ermee wil spelen. Maar hoe lang deze nog mee zal gaan wordt bepaald door de zwaarste game.

Of investeer dat geld in een toekomst bestendig (er) systeem en upgrade mobo, cpu en ram en neem een RTX 2070 .. over een paar jaartjes kun je dan altijd nog een RTX 2080 ti of nieuwer nemen.

Ik heb onlangs mijn systeem geupgrade naar onderstaande specs. De CPU heeft iig bakken power over!! In Assetto-Corsa Competizione in VR vliegt de GPU wel naar 99% .. zo zwaar zijn deze spellen! De RTX 2070 kun je trouwens heel simpel overklokken met AC scanner naar bijna 1080 ti waarden (stock dan) .. dus ik zou zeker geen OC model nemen, want die paar MHz blaas je dik voorbij. Stock 1410/1610 na AC scanner 1850/2050 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-12-2018 00:23 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
Bedankt voor de vele reacties!
Ik ben in ieder geval nu een stuk verder ivm het wel of niet vervangen.
Allereerst gaat er een nieuwe GPU komen en daarna eventueel de CPU.
Na uitgebreid de reacties te hebben gelezen en daarna ook de benchmarks opnieuw (en beter) kunnen te kunnen interpreteren, zie ik in ieder geval af van de 2600.
Dan zal het of 2700X of 9600K worden, Uiteindelijk is de 9600K nu het aantrekkelijkste voor mij, aangezien deze uiteindelijk alles er op en er aan +/- €70,- duurder is. (mijn huidige Cooler kan dan over gezet worden en het oude systeem krijgt dan de originele koeler die nog ergens boven ligt ;)

Dan blijft alleen nog de vraag welke GPU nu aanschaffen.
Gezien het prijs verschil, en dit vooral gerelateerd aan hoeveel ik hier in de toekomst aan voordeel uit ga halen, ben ik geneigd dan toch voor (eventueel gebruikte) 1070 te gaan.
Ik vraag mij namelijk af of ik over 3-5 jaar bij een 2070 op 1080p duidelijk verschil zal merken over de 1070.
'T is niet dat het budget er niet is, maar heb in het verleden al vaker hardware gekocht, waarbij ik er later achter kwam dat ik met de helft van het budget de zelfde prestaties had gehad bij het geen waarvoor ik het gebruik.

Niemand heeft uiteraard een glazen bol, maar hoe aannemelijk is het dat ik met een 2070 ook daadwerkelijk 2 jaar langer 'mee kan?' en over 3-5 jaar beduidend betere prestaties over hou dan bij de 1070? (uiteraard komt er dan tzt wel een nieuwe CPU)

Is uiteindelijk wel een ander topic geworden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Qua gpu als je voor een gebruikte gaat is de 1070 TI wel een goede optie die zit redelijk dicht bij de prestaties van de 1080 al is het maar net wat voor een opties je heb als de 1070 80 euro goedkoper is is dat natuurlijk verleidelijk en zeker het overwegen waard.

Staar je bij het kopen van een nvidia gpu trouwens niet blind op op de aangeven Mhz in de pricewatch. deze data is vrijwel irrelevant doordat alle gpus van nvidia boost 3.0 hebben en zichzelf overclocken.
ik heb de volgende kaart:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
Zoals je ziet staat deze aangeven op 1721 Mhz echter heb ik mijn kaart nog nooit onder de 1880 mhz zien draaien doordat boost 3.0 de kaart zelf overclocked.
Let liever op de koeling van de kaart.
je heb daarbij 3 opties.

-Een single fan deze zuigt lucht in de kast aan en blaast deze er aan de achterkant uit. kanttekening bij deze type kaarten is dat je kast meer lucht toevoer moer hebben als afvoer anders trekt je kast vacuum en koelt je gpu waardeloos en is de wear op je fans ook groter.

-Een dual fan. deze circuleert de lucht in je kast. een goede doorluchting van de kast is dus van belang anders miet je cpu cooler met de warme lucht van je gpu de cpu gaan koelen. Dus fans aan de voor/onderkant je kast in en boven en aan de achterkant er weer uit.

-Een tripple fan. Deze werkt hetzelfde als de dual fan. Deze koelt over het algemeen beter als een dual fan maar brengt dus ook meer warmte je kast in dus dus ook je kast weet uit moeten of koelt even goed maar maakt minder lawaai doordat de fans minder hard hoeven te draaien en kosten vaak iets meer.

Wat betreft de levensduur van de gpu als we uit gaan van de geschiedenis hangt er een hoop af van de consoles.
Na de ps3 en Xbox 360 launch zag je dat game ontwikkelaars meer hardware kregen om mee te werken en dat ook gingen gebruiken.
Bij de ps4 en Xbox one herhaalde dit zich echter kregen deze later ook een upgrade (Xbox zelfs 2x)
En natuurlijk is dat geen garantie voor de toekomst maar wat heb je anders.
Hierdoor werden ook pc games een stuk zwaarder doordat een console iets efficiënter met de hardware om gaat is de prestatie iets hoger.
Dus de key vraag is wanneer komen de nieuwe consoles en hoeveel sneller zijn deze consoles als de ps4 pro en de Xbox on X
duurt dit nog 2 jaar en dus ongeveer 5 jaar voordat ze de nieuwe standaard zijn dan gaat een nu betere kaart zeker weten nog wel even mee.
Komen deze echter begin 2020 dan denk ik dat ze in 2022 toch wel vrij obsoleet geworden zijn wil je op ultra spelen. Als je bereid ben op wat lagere settings te spelen dan is er helemaal geen probleem te verwachten qua prestaties over 4 jaar.
De 10x0 serie is echter alweer bijna 3 jaar oud dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Wat betreft 1070 vs 2070 de 2070 is tussen de 23 en 31% sneller als de 1070 met uitschieters naar 15% op de cpu intensieve games en uitschieters naar 40% op de geoptimaliseerde titels.
dus dat rekensommetje zal je zelf moeten maken op moment van aanschaf. als je voor 250 een 1070 op de kop kan tikken is dat natuurlijk zeer interessant omdat dat de helft van de prijs is maar niet de helft van de prestaties.

Mijn excuses als ik het er niet makkelijker op maak maar een geïnformeerd mens telt voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
@computerjunky
Makkelijker wordt het inderdaad niet met al de info, maar ik weet nu wel beter waar ik naar moet kijken.
En welke afwegingen ik moet maken... (y)
Pagina: 1