Vraag

• Boriez
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06-2020
Mijn vraag
Onlangs heb ik een Geforce GTX 1070 8 GB videokaart gekocht, om mijn oude Nvidia GTX 760 2 GB te vervangen. Hierbij heb ik ook een upgrade genomen van mijn behuizing, ik heb nu een Corsair Spec-Omega RGB Black staan. De 1070 zit op het moment nog in mijn oude kast, en ik merkte wat problemen met betrekking tot mijn twee monitoren. Wanneer ik op de ene een game open heb staan en vervolgens op mijn andere monitor netflix open, gaat mijn fps naar beneden. Op zich logisch natuurlijk, maar ik ging wel meteen nadenken over hoe het nog beter kon. Nu zit ik eraan te denken om een nieuw moederbord te kopen, aangezien ik op mijn huidige moederbord maar 1 videokaart kan aansluiten.

Is het het waard, om een nieuw moederbord te kopen en dan mijn 1070 te gebruiken voor mijn game monitor en mijn 760 voor m'n tweede monitor, waar ik voornamelijk op netflix en gewoon internet op gebruik. Kan dit goed samen gaan, of is dit helemaal niet haalbaar? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Geforce GTX 1070 Gaming 8GB
Nvidia GTX 760 2GB,
Corsair Spec-Omega RGB Black
BenQ Zowie XL2411 (game monitor, Full HD, 144hz, TN)
AOC Q27P1 (netflix/internet monitor, QuadHD, 60hz, IPS)

Boriez

Beste antwoord (via Boriez op 20-12-2018 23:10)

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:32

jgj82

Ja, maar = nee

Boriez schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:56:
Dank voor jullie antwoorden.
@PilatuS Ik vond het eigenlijk al wel vreemd dat mijn fps dropte, aangezien het een goeie videokaart is.. Toch las ik op verschillende sites dat netflix wel eens een 'storing' kan veroorzaken waardoor dat toch gebeurt.
@MAX3400 Moederbord is de ASUS B85M-G en als CPU heb ik de Intel® Core™ i7 4790K 4.0 GHz.
Ik speel netflix op de normale manier af, niet op Ultra HD.
Mooi! Daar zit een Intel HD4600 in, goed zat voor netflix. Je "Netflix monitor" lekker aansluiten op het moederbord. Dan is je Nvidia helemaal gereserveerd voor de games. Het kan zijn dat je de onboard graphics even aan moet zetten in het bios. Check de handleiding van je moederbord.

Succes!

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 2e scherm met Netflix of een browser kost vrijwel niets aan GPU kracht. Daar 2 kaarten voor gebruiken is zo goed als nutteloos.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je wil posten welk moederbord en CPU je hebt; allicht is er dan ook nog een mogelijkheid dat je je tweede monitor kan aansturen met de IGP en heb je helemaal niks nieuws/extra's nodig.

Even een vraag: speel je "gewoon" Netflix af of kies je vanwege de resolutie voor Netflix Ultra HD? Want in het laatste geval kan (nadruk) het zo zijn dat er flinke aanspraak wordt gemaakt op het VRAM van je GTX1070 en dat merk je dan wel tijdens het gmen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Boriez
@PilatuS Ik vond het eigenlijk al wel vreemd dat mijn fps dropte, aangezien het een goeie videokaart is.. Toch las ik op verschillende sites dat netflix wel eens een 'storing' kan veroorzaken waardoor dat toch gebeurt.
@MAX3400 Moederbord is de ASUS B85M-G en als CPU heb ik de Intel® Core™ i7 4790K 4.0 GHz.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:32

jgj82

Ja, maar = nee

Boriez schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:56:
Mooi! Daar zit een Intel HD4600 in, goed zat voor netflix. Je "Netflix monitor" lekker aansluiten op het moederbord. Dan is je Nvidia helemaal gereserveerd voor de games. Het kan zijn dat je de onboard graphics even aan moet zetten in het bios. Check de handleiding van je moederbord.

Succes!

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Boriez
@jgj82 Ah dank, helemaal goed. Ga ik doen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee