Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen glasvezelverbinding via switch

Pagina: 1
Acties:

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-11 21:09
Goedenavond,

Onlangs zijn we overgestapt van ADSL naar glasvezel. Na activitatie van de glasvezelverbinding, heb ik een netwerkswitch met het glasvezelkastje verbonden. Deze switch is doormiddel van een koppelstukje tussen twee UTP-kabels met het kastje verbonden.

Echter krijg ik geen internetverbinding via de switch. Direct via de UTP-kabel op het glasvezelkastje heb ik wel een internetverbinding.

Het vreemde is, dat ik via de ADSL-verbinding wel gewoon een internetverbinding had, via de switch.

Ook heb ik een directe internetverbinding op een laptop, maar wanneer ik dezelfde UTP-kabel op de computer aansluit, heb ik weer geen internetverbinding.

Ik heb geprobeerd om de switch te verbinden aan de UTP-kabel, zonder het koppelstukje. Hierop sloot ik een Wifi-router aan en had ik een draadloze internetverbinding.

Deze switch heb ik in gebruik: TP-Link TL-SG1016DE

Waar zou het probleem liggen? Bedankt alvast!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Volgens mij mist er een router in het verhaal tussen glasvezelkastje en switch.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis in beide verhalen (ADSL en glasvezel) welk merk/type modem/router ertussen zit?

Geen idee hoeveel dingen je op je switch wil inprikken maar je NTU heeft maar 1 IP-adres (WAN) en het eerste apparaat wat erop wordt geprikt, pakt "waarschijnlijk" het WAN-IP over en daarna heb je geen DHCP-scope meer om uit te delen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sethro
Dat en het klinkt ook alsof de kabel/koppelstuk niet helemaal tof is

• Schiavoni
Bedankt voor de reacties. Er zit niks tussen het glasvezelkastje en de switch.
Via de ADSL-verbinding zat er ook niks tussen, maar was het kastje zelf al een Draadloze router.

Dus, zoals ik het begrijp moet ik dus de switch uitzetten, alles ontkoppelen, vervolgens de UTP-kabel op een poort aansluiten, de switch aanzetten en vervolgens kan ik meerdere apparaten op de switch sluiten?

• MAX3400

MAX3400

Nee, je hebt een router nodig.

Wie heeft in hemelsnaam dit zo bij je achtergelaten? Welke ISP? Is er een monteur bij geweest?

• Sethro
Wat ik zou verwachten:

Glasvezelkastje - router - switch.

Apparatuur sluit je dan bedraad aan op de switch of router. Draadloos via router kan ook.

[ Voor 44% gewijzigd door Sethro op 20-12-2018 22:29 ]

• Schiavoni
Bedankt. Dan ga ik het op deze manier proberen. Er is geen installatiemonteur bij geweest. Alleen de glasvezelverbinding is in de meterkast gemonteerd.

• MAX3400

MAX3400

Schiavoni schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:29:
Dan ga ik het op deze manier proberen.
Welke manier? Want ik durf wel te stellen dat je je oude ADSL-router niet kan hergebruiken. Je zal iets nieuws moeten kopen.

Bel morgen de ISP eens over wat ze kunnen leveren; weet je 100% dat het een werkende situatie wordt.

• Schiavoni
MAX3400 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:31:
[...]

Welke manier? Want ik durf wel te stellen dat je je oude ADSL-router niet kan hergebruiken. Je zal iets nieuws moeten kopen.

Bel morgen de ISP eens over wat ze kunnen leveren; weet je 100% dat het een werkende situatie wordt.
Door er een andere router tussen te zetten. Die heb ik nog wel een liggen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Die router moet dan wel 'ethernet-ethernet' kunnen routeren, en waarschijnlijk moet je nog middels PPPoE inloggen ook.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16

lier

MikroTik nerd

Welke provider heb je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1