Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gaming pc - 1200 euro Max

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crazy_pc_guy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-10-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gewoon gamen voor 100% --> , geen photoshop, geen livestreaming, niet voor werkgebruik, echt enkel puur om te gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?

Simpelgezegd: ik ben recent van werk veranderd en heb daardoor 8 verlofdagen over. Ik kan deze of laten uitbetalen (belast aan 60%, go vadertje staat!) of ik kan deze integraal gebruiken voor de aankoop van 'IT materiaal' (gaming onderdelen worden aanvaard, vandaag gecheckt met de HR dienst)

--> in het kort: budget = 1200 euro MAAR ik moet alles wel kopen via coolblue (I know, betaal je vaak het maximum maar de keuze is basically OF tot 1200 euro aan onderdelen via coolblue OF 450 euro handje contantje (again, zeer zwaar belast door onze lieve regering-in-lopende-zaken) dus de keuze lijkt me obvious)

Huidige config:

* CPU: Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
* GPU: NVIDIA GeForce GTX 970
* Motherboard: Gigabyte Technology Z97P-D3
* Power: Corrsair CX500
* Screen: LG 24M47VQ-P
* RAM: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C10 16GB DDR3
* Casing: Antec 902
* Storage:
- 59GB Crucial C300-CTFDDAC064MAG
- 119GB Samsung SSD 850 PRO 128GB
- 931GB SAMSUNG HD103SJ

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

* Sowieso een grotere SSD (die van 59 is goed voor windows OS te installeren, de 2de van 119 leek me destijds genoeg maar met games van rond de 60-70 GB tegenwoordig is het echt '1 spel installeredn op SSD en deze de-installeren indien ik een andere spel wil spelen

* processor kan misschien ook wel een upgrade gebruiken

* idem voor de voeding eventueel

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, ik ben puur op zoek naar deskundig advies, ik ben geen die hard intel of AMD persoon en geef ook niet echt op mijn GPU een mooi lichtje uitstraalt of om een transparante casing, ik wil een performant(ere) gaming desktop and that's all

Ga je overklokken?
Ik neem aan dat dit wel naar voren kom op basis van de reacties (again, ik ben zelf al te lang niet meer bezig met hardware, dus het is eerder een '1200 max, dit zijn mijn huidige specs, please advise 'carte blanche' kinda thing

Wat verwacht je van ons?
[Zo veel mogelijk bang-for-buck

Thanks alvast !!

PS: indien ik minder dan 1200 nodig heb voor een high-end gaming pc mag dit zeker ook (maw, geld speelt zeker een rol), ik kan nog altijd met het overige iets anders kopen (een projector, een tweede beeldscherm etc)

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018 ?

Als je de CPU vervangt door een niet X-uitvoering, dan een 450-moederbord erbij uitzoekt en een fijne GPU uitzoekt (bijvoorbeeld een RX580 of RX590 met 8GB VRAM), denk ik dat je tegen de 1200 zit. Of je doet wat mix & match met je bestaande componenten en haal je de prijs nog wel iets omlaag.

Leuk trouwens dat je wil gamen maar omdat je niet vermeld welke randapparatuur je hebt (weggevallen??), is dus de GPU een afstemming op een monitor. Het ene heeft direct op het andere; misschien dat je dat nog even wil aanvullen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Aansluitend op Max zijn reactie hierboven ben je ook verplicht om zelf een voorstel te doen en wat onderzoek. deze twee links zullen je zeker verder helpen DAA beleid Handleiding Pricewatch