Vraag

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-07 05:58
Beste mensen,

Sinds kort ben ik overgestapt van een iPhone 6 naar een Motorola E5 plus (Android 8).
Dat bevalt prima hoor, maar ik heb toch iets waar ik minder gelukkig mee ben:
- met de iPhone kon ik mijn autoradio bedienen; ik zette de radio aan op het bluetooth "kanaal" en de music app begon, volgende nummer kon ik met de toetsen op de radio net als pauzeren.
Dat kan ik met deze telefoon niet; de radio moet aan op het bluetooth kanaal, de telefoon moet aan, de muziek app moet opgestart worden en dan hoor ik mijn muziek wel via de radio.
Echter; het volgende nummer of pauzeren moet ik op de telefoon doen daar de toetsen niet werken.

Je raadt het al; de telefoon valt steeds op zwart scherm en ik moet hem dan ook steeds opnieuw openen.
Ik weet; dat kan je instellen, maar ik zit vaak uren achtereen in de auto en dat is geen geweldige optie voor me.

De radio waar het om gaat is een Pioneer MVH-360-BT.
Op de telefoon heb ik diverse muziek apps geprobeerd waaronder een app van Pioneer zelf.

Dit is toch iets redelijk specifieks wat je niet in de handleiding van de radio of de telefoon vind.

Nu zei meneer Pioneer indertijd (pakweg 5 jaar terug) dat de radio gemaakt was voor iPhone/pad/pod.
https://www.pioneerelectr...0BT_OwnerManual080813.pdf

Maar goed; hij werkt ook op Android dus, maar half.
Voor wat ik zie, "zeggen" zij dat nog steeds.

Mijn vraag is dus; weet iemand van een (nieuwere) Pioneer -of andere- autoradio die wél de telefoon bedienen kan?
Uiteraard via bluetooth en graag ook bellen.
Of.......weet iemand van een app die ik kan gebruiken waarmee dit wel mogelijk is?

Alle andere tips zijn ook welkom, alvast mijn dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Interceptor101 heb je al geprobeerd of het wel werk met andere Android toestellen? Bluetooth heeft verschillende profielen en knoppen bediening is daar één van. Het kan dus zijn dat jouw specifieke toestel geen ondersteuning heeft daarvoor.

Een andere autoradio gaat je dan ook niet verder helpen.

Je kan ook even kijken in de Bluetooth instellingen van je telefoon of daar alles aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Als ik mijn autoradio op bluetooth 'kanaal' zet, start de muziekplayer van mijn telefoon op, mits deze na opstarten van de telefoon al eens gedraaid had.
Het is bovendien de laatste muziekplayer die ik gestart had, die begint te spelen.

Ik heb 2 audio players op m'n telefoon, Voice (audiobooks) en VLC (muziek player), en het gebeurde vaak dat als ik Bluetooth opzette, VLC startte terwijl ik eigenlijk naar een Audiobook wou luisteren.

Bovenstaande gedrag had ik met verschillende smartphones met Android Nougat en Oreo. Met Pie nog niet geprobeerd en voor ik Android 7 had, had ik een losse mp3 speler waarop ik naar audioboeken luisterde.

Mijn autoradio is een standaard Ford ding uit 2012.

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 21-12-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-07 05:58
Het is niet gelukt om met een andere telefoon te proberen, wél op een andere (Pioneer) autoradio.
De oorspronkelijke (Android 9, Huawei Mate 20) telefoon die daarop gaat, doet deze bediening wel, mijn telefoon doet die bediening niet.

Je zou dus zeggen dat het aan mijn telefoon ligt, maar ik zie geen instellingen daarvoor.......