• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb sinds twee maanden een probleem met het internet, nou ja, het is niet zo zeer het internet, het is meer dat hij op sommige apparaten heel vaak uitvalt, terwijl die draadloos wel gewoon werkt. De apparaten waarop die uitvalt zijn de apparaten die met dit apparaatje zijn aangesloten: pricewatch: Sitecom Mini Homeplug 500 Mbps Dual Pack

Wij hebben thuis internet van Ziggo, en de apparaten die op de Sitecom mini homeplug zijn aangesloten zijn:
  • Ziggo Mediabox
  • Een PC
  • Een MacBook
Het gebeurt redelijk frequent, een paar keer per dag, en het duurt soms 30 seconden en soms 10 minuten dat hij eruit ligt. Als je de Windows Porbleemoplosser runt geeft hij dit probleem:
Windows Probleemoplosser

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik merk dat hij er vooral uitvalt tijdens het browsen, daarom gebeurt het bij de TV ook bijna nooit dat hij er uit valt. Ik heb sinds ik last heb van het probleem, maar één keer gehad dat het is gebeurd tijdens het gamen.

Dit is de modem die wij hebben: https://www.ziggo.nl/klan...modem/technicolor-tc7200/

P.S. Ik ben echt een leek op het gebied van netwerken, modems, en dat soort dingen, daarom vraag ik het ook hier. Als ik iets ben vergeten er bij te melden, zeg het dan even :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt geen probleem met je internetverbinding. Dus alle ander info over modems en dergelijke zijn niet relevant.

Gooi alsjeblieft die dingen in de vuilnisbak en trek een UTP kabel. Het enige juiste advies in deze (IMHO!)

Dat lijkt voor veel mensen een brug te ver, maar je kan er ook iemand voor inhuren.

• Grijs
Dank je wel voor je reactie. Denk inderdaad dat ik zo'n UTP-kabel ga leggen. Enige probleem is dat die dan langs een deuropening moet, maar daar vind ik wel wat op. Ik dacht inderdaad al dat die Sitecom dingetjes niet goed werkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Sowieso is Sitecom vaak niet van zulke hele hoge kwaliteit. Dus inderdaad een kabel leggen is de beste optie. Ook is powerline niet super stabiel, het is maar net van wat voor kwaliteit je bedrading is etc.

Je kan al meteen de conclusie trekken want je zegt:
De apparaten waarop die uitvalt zijn de apparaten die met dit apparaatje zijn aangesloten: pricewatch: Sitecom Mini Homeplug 500 Mbps Dual Pack

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• Grijs
Ik hoopte dat er misschien een oplossing zou zijn qua software, daarom vroeg ik het :)
Dan ga ik deze vakantie maar eens zo'n kabel leggen. Zijn er nog verschillen in UTP-kabels, of maakt het niet zo veel uit? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:43
Heel herkenbaar. Zelf ook powerline een tijdje gebruikt bij de TV en kon mijn klok erop gelijk zetten dat zodra de koelkast aansloeg, de YouTube stream even zou vastslaan (zoals bij jou 10 seconde) en soms 1,5 minuut even uit de running was. 310 minuten daarentegen heb ik nooit meegemaakt.

Hele grote kans dus dat het je powerline adapter is.

Waarom en hoe, geen idee, ik constateerde het op een gegeven moment en had er vrede mee. Doe niet zoveel meer met de "smart TV" sinds alle apps en support ervoor aan het uitsterven waren ... 5 / 6 jaar geleden

@HKLM_ / @hieronder ... inderdaad CCA vermijden. Wat een bocht/afzetterij is dat. Zou eigenlijk iets van een extra parameter op moeten zitten op een draad die zichzelf CAT#[ae] zou mogen noemen.
En dan ga je nog even wiki erbij halen, en dat bestaat gewoon als "characteristic" in plaats van "vereiste" Wikipedia: Category 5 cable ...
Snap gelijk waarom CCA verkocht wordt als zijnde CAT#[ae] :F ;(

[ Voor 30% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-12-2018 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:16
Grijs schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:13:
Ik hoopte dat er misschien een oplossing zou zijn qua software, daarom vroeg ik het :)
Dan ga ik deze vakantie maar eens zo'n kabel leggen. Zijn er nog verschillen in UTP-kabels, of maakt het niet zo veel uit? Thanks!
Ja daar zijn verschillen in ik zou als je het nu gaat doen voor cat6 of 6a gaan. En kijk goed naar de kabels dat je koper hebt en geen CCA (aluminium)

Hier kan je je nog inlezen: https://www.utp-kabel.nl/...kabel-moet-ik-kiezen.html

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 20-12-2018 21:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46

FreakNL

Well do ya punk?

Heb je geen loze leiding meer liggen? Telefonie bijvoorbeeld? Dan kan je daar een UTP doorjassen.

Je hebt het over 3 devices, zitten die 3 devices ook alledrie op dezelfde plek? Met andere woorden, gebruik je slechts 2 van die sitecom dingen? Of zeul je ermee rond?

Als het om 1 plek gaat, gaat het ook maar om 1 kabel. Moet te doen zijn. Loze leiding, onder het laminaat, buitenlangs, door de kruipruimte, door een koof. Er zijn altijd manieren;

1) Bij mijn ouders ligt hij van meterkast naar studeerkamer en daarvandaan naar woonkamer onder het laminaat (leiding gesneden in de ondervloer)
2) In mijn vorige huis lag hij gedeeltelijk onder de vloerbedekking (heb over een lengte van 5 meter platte UTP gebruikt, daarna met koppelstukjes weer verder met gewone UTP over de plint),
3) In mijn huis daarvoor lag hij in de kruipruimte (van meterkast naar zowel woonkamer als studeerkamer)
4) In mijn ouderlijk huis (ook vorig huis ouders) ging hij van de meterkast rechtstreeks door het plafond, achter de gordijnen langs van de slaapkamer naar vliering en vanaf daar naar de andere kant van het huis weer naar beneden naar studeerkamer
5) Tenslotte, in mijn huidige huis ligt hij van de meterkast door een telefoonleiding naar de woonkamer en met een loze naar naar een slaapkamer en vanaf daar (achter een kast) naar zolder.

Er is veel te bereiken als je maar creatief nadenkt.

[ Voor 86% gewijzigd door FreakNL op 20-12-2018 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijs
Bedankt voor jullie reacties, ik heb hier heel erg veel aangehad. Als ik het goed begrijp dus de powerline weghalen, aangezien dat waarschijnlijk alle problemen veroorzaakt, en vervangen met een UTP-kabel (cat6/6a, van koper)? Ik zou inderdaad even kijken of ik een loze leiding heb liggen.

Nogmaals bedankt, ik ben heel erg goed geholpen!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:43
Grijs schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:27:
Bedankt voor jullie reacties, ik heb hier heel erg veel aangehad. Als ik het goed begrijp dus de powerline weghalen, aangezien dat waarschijnlijk alle problemen veroorzaakt, en vervangen met een UTP-kabel (cat6/6a, van koper)? Ik zou inderdaad even kijken of ik een loze leiding heb liggen.

Nogmaals bedankt, ik ben heel erg goed geholpen!
Jup.

Je kan altijd nog een kabel tijdelijk even onder de deur door leggen om te testen als je geen loze leiding vindt, motiveert gelijk voor het zoeken van een oplossing voor de kabel (of leid juist af :+ omdat je fulltime kan gamen) weg te werken.

Voor stabiliteit is powerline nog net geen uitkomst helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-12-2018 21:32 ]

Pagina: 1