Webshop weigert retour

Pagina: 1
Acties:
  • 7.775 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op zondag (16-12) wilde ik mijn Mac mini weer eens uit het stof halen en aansluiten. Nu wilde hij niet inschakelen dus vermoede ik een kapotte voeding. Op internet een voeding gevonden en besteld.

Maandag heb ik hem toch weer aan de praat gekregen door de Mac mini te "resetten", maar de voeding was al onderweg dus op dinsdag(avond) heb ik de voeding ontvangen en woensdag een melding gemaakt dat ik mij beroep op mijn herroepingsrecht.

Nu is de webshop niet geheel meewerkend zoals blijkt uit onderstaande mail wisseling:
Geachte heer of mevrouw,

Op heb ik 16 december heb ik een bestelling (***) gedaan bij jullie via de website. Via deze e-mail wil ik jullie laten weten dat ik gebruik maak van mijn recht op bedenktijd en de koop van de voeding ongedaan maak.
Ik stuur u graag de voeding terug, kunnen jullie aangeven welke stappen ik hiervoor moet doorlopen?

Met vriendelijke groet,
Hello,

I´m afraid that is not possible and you do not have such a right because we do not return components as it’s clearly indicated on the website shipping and return conditions:

https://www.010mac.nl/shop/nl/content/1-levering

Only some components can be returned, but certainly not a power supply. The power supply you received was properly tested and it was working. You can alternatively sell it on marktplaats by yourself. These are delicate components, refurbished and sold at a very low price. This is not like a pair of shoes that you order at Zara.com and you can just return them for free and they can be sold again without any issue.

What is the problem with your mac mini, what are you trying to achieve?

Thank you and best regards,
Hello,

I’m afraid that it is possible and I have such right.
It’s even the law.

But I’ll quote your website on that:
Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

1 - De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal* 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

https://www.010mac.nl/shop/nl/content/3-gebruiks-voorwaarden
Or search “wet koop op afstand” with google.

So tell me how to return the product.

Best regards

*needs to be “maximaal”
toon volledige bericht
Hello,

No, you do not have it. Same as you can not return underwear in the bijenkorf, earphones on mediamarkt.nl, or espressoparts from vanpommeren.nl

But I suggest you do any legal actions you may consider, or contact your lawyer and start any actions you want. I am not going to refund you anything. I've been in this situation many times before already, and i am not here to work for free or send and return components for free. I am not that stupid as you can perfectly imagine. Sell it on marktplaats if you dont want it. This the last email you will receive from me.

Thanks a lot for contacting and have a great Xmas days.
*Wat-zei-de-webshop-toen-je-ze-mailde reacties? zie hierboven. En nee ik heb geen rechtsbijstand.

Say what?

Nu gooit de webshop de handdoek dus naar mijn idee best snel in de ring, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:27
Nederlands bedrijf, Nederlands site, Nederlandse mail, Engelse reactie?

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
Dat wordt een leuke uitdaging, hoe heb je betaald?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 09:34

Falastine

Think about my signature...

Woow zo brutaal ik zou er echt werk van maken.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:15
Je hebt als consument recht op retour. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
Aangezien het een Nederlandse shop betreft is dat gewoon je recht wat de eigen regeltjes op de site ook zeggen.

Ik zou ze morgen tijdens openingstijden bellen en je probleem voorleggen, ik heb iets besteld, het is niet wat ik ervan verwacht en wil het graag retourneren, waar kan ik het naar toe sturen.

Zucht...

• Noodels
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:42:
Nederlands bedrijf, Nederlands site, Nederlandse mail, Engelse reactie?
Dat dacht ik ook ja. Zo staan er wel meerdere engels/nederlands door elkaar op de site, ook in de algemene voorwaarde.
Rub147 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:44:
Dat wordt een leuke uitdaging, hoe heb je betaald?
Ideal, helaas
Falastine schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:45:
Woow zo brutaal ik zou er echt werk van maken.
Daarom, het gaat me nu niet primair meer om de centen.

[ Voor 18% gewijzigd door Noodels op 20-12-2018 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Edd

Misschien even wijzen op zijn Algemene Voorwaarden, artikel 6 t/m 8 (nadat je een screenshot hebt gemaakt)..

Maar op een gegeven moment gaat het over gas, water en licht. Dus ik vermoed dat de persoon achter de website het zelf niet eens weet wat er staat.

-

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58
Tja.. weet niet om wat voor bedrag het gaat maar dit wordt lastig.. je zal t moeten afdwingen want ze gaan niet vrijwillig meewerken.

Zonder rechtsbijstand zou ik de boel voor lief nemen.. leer ervan en denk volgende keer 2x na..
Wil je echt je gelijk halen.. Kan ook natuurlijk maar zorgt voor veel gedoe en stress wellicht.. is dat het je waard?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is een of andere flat; mogelijk een soort "thuisverkoper" met KvK of een katvanger. Laatste "customer review" op de site is ook uit 2015.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:09
Je hebt zelfs een uitgebreidere bedenktijd:
- Normaal gesproken accepteren wij geen teruggave van voorwerpen die verkeerd zijn besteld. Neem contact met ons op voordat u besteld als u niet helemaal zeker weet wat u moet bestellen, of als u enige andere vragen heeft.

- Voor het geval dat wij een bestelling retour accepteren moet u zowel de verzendkosten betalen als ook de kosten voor het opnieuw in voorraad brengen van de bestelling. Deze kosten bedragen 5-20% van de waarde van de bestelling. Voor de oorspronkelijke verzendkosten is geen terugbetaling mogelijk.
foutieve info.
*needs to be “maximaal”
hij snapt er echt niets van.

Verder gelijk maar melden bij ACM over het niet volgen van de wet: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer.

Contacteer het juridisch loket anders, wellicht hebben zij een mooie dringende voorbeeldbrief om te versturen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ze zeggen zelf dat ze zich aan de wet houden.
Applicable laws
Use of this website shall in all respects be governed by the laws of The Netherlands, regardless of the laws that might be applicable under principles of conflicts of law. The parties agree that the courts located in The Netherlands, shall have exclusive jurisdiction over all controversies arising under this agreement and agree that 010MAC is proper in those courts.
Daarnaast rammelt artikel 10 aan alle kanten. Lijkt wel overgenomen van een sjabloon, want een uitsluiting van ondergoed en alcoholische dranken horen niet bij een computer webshop.

100% tevreden reviews? Denk dat er minstens 1 negatieve bij gaat komen ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

OmeJoyo

This is me

Zo te zien gaat het om 80 Euro, maar wat een flutshop. Ze maken niet bij het artikel duidelijk dat er een uitsluiting is, dus je staat gewoon in je recht. Persoonlijk zou ik hier als een hond in vastbijten, echter of je dat persoonlijk wilt is aan jezelf.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het bedrijf bestaat sinds 2016, en via de KvK-app kun je gratis de naam van de eigenaar opvragen.

Op grond van art. 6:230r BW kun je het aankoopbedrag pas opeisen nadat je het product hebt teruggestuurd, en nadat 14 dagen zijn verstreken sinds de ontbinding. Ik zou de lader terugsturen (goed foto's maken vantevoren :P ) en over 14 dagen overgaan tot dagvaarding. Deze zaak is zo simpel dat je hem niet kunt verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:06
GlowMouse schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:54:
Het bedrijf bestaat sinds 2016, en via de KvK-app kun je gratis de naam van de eigenaar opvragen.

Op grond van art. 6:230r BW kun je het aankoopbedrag pas opeisen nadat je het product hebt teruggestuurd, en nadat 14 dagen zijn verstreken sinds de ontbinding. Ik zou de lader terugsturen (goed foto's maken vantevoren :P ) en over 14 dagen overgaan tot dagvaarding. Deze zaak is zo simpel dat je hem niet kunt verliezen.
Dit dus. Aangezien je het niet kan verliezen zou ik dus ook maximaal doorgaan, alleen al om lui die dat soort mails gaan versturen een lesje te leren in consumentenrecht (en algemeen fatsoen).

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:15

Wel aangetekend versturen voor de zekerheid, heb je in ieder geval bewijs dat het op het adres wat aangegeven staat is afgeleverd!

Zucht...

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

MAX3400 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:49:
Het is een of andere flat; mogelijk een soort "thuisverkoper" met KvK of een katvanger. Laatste "customer review" op de site is ook uit 2015.
Tja terwijl opgericht begin 2016, kvk van eind 2016 en de site van 2019.

Verbeterpunten op marktplaats, beleefder communiceren en afspraken nakomen, ohhhh. Echt :P

• Noodels
  • Niet online
ID-College schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:49:
Tja.. weet niet om wat voor bedrag het gaat maar dit wordt lastig.. je zal t moeten afdwingen want ze gaan niet vrijwillig meewerken.

Zonder rechtsbijstand zou ik de boel voor lief nemen.. leer ervan en denk volgende keer 2x na..
Wil je echt je gelijk halen.. Kan ook natuurlijk maar zorgt voor veel gedoe en stress wellicht.. is dat het je waard?
De vakantie is in aantocht dus hoef ik mij niet te vervelen, gedoe is het vast wel, maar stress zou het niet worden 8)7
MAX3400 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:49:
Op google staan meerdere reviews van minder lang geleden.
Microkid schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:52:
Ze zeggen zelf dat ze zich aan de wet houden.

[...]

Daarnaast rammelt artikel 10 aan alle kanten. Lijkt wel overgenomen van een sjabloon, want een uitsluiting van ondergoed en alcoholische dranken horen niet bij een computer webshop.

100% tevreden reviews? Denk dat er minstens 1 negatieve bij gaat komen ;)
Het lijkt inderdaad een copy/paste van een standaard voorwaarde.
Voorlopig is het nog niet afgelopen dus de review laat nog even op zich wachten :D

Ja ik twijfel of ik langs zou gaan of dat het bewijs van verzending makkelijker zou zijn.
Montaner schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:57:
[...]

Dit dus. Aangezien je het niet kan verliezen zou ik dus ook maximaal doorgaan, alleen al om lui die dat soort mails gaan versturen een lesje te leren in consumentenrecht (en algemeen fatsoen).
Het gaat mij niet eens meer om de centen maar de manier waarop inderdaad....

[ Voor 8% gewijzigd door Noodels op 20-12-2018 20:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:58
Ik denk dat we het allemaal snappen.. maar draai het eens om: Nederland is kampioen in retourneren. We sturen echt gigantische aantallen terug en dat kost klauwen met geld.

Ik werk zelf ook in de retail en zie t ook gebeuren. Als bedrijf maak je veel kosten voor iemand die maar iets koopt omdat "terugsturen toch gratis is." wees ook kritisch naar jezelf: resetten had je toch zelf ook wel eerder kunnen bedenken/proberen?

Ik praat het gedrag niet goed maar vind dat je zelf ook wel even had kunnen nadenken alvorens direct iets te bestellen :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Noodels schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:39:
Op zondag (16-12) wilde ik mijn Mac mini weer eens uit het stof halen en aansluiten. Nu wilde hij niet inschakelen dus vermoede ik een kapotte voeding. Op internet een voeding gevonden en besteld.

Maandag heb ik hem toch weer aan de praat gekregen door de Mac mini te "resetten", maar de voeding was al onderweg dus op dinsdag(avond) heb ik de voeding ontvangen en woensdag een melding gemaakt dat ik mij beroep op mijn herroepingsrecht.

Nu gooit de webshop de handdoek dus naar mijn idee best snel in de ring, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik zou niet zomaar terugsturen, deze shop kan je zomaar tegenwerken met allerlei om er onderuit te komen.
verdwenen pakje, defect ontvangen en alles wat ze kunnen verzinnen. laat ze normaal in het Nederlands communiceren, zeg dat je de Engelse taal niet machtig bent. ik zou ze zelf een bezoekje brengen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:05:
Ik denk dat we het allemaal snappen.. maar draai het eens om: Nederland is kampioen in retourneren. We sturen echt gigantische aantallen terug en dat kost klauwen met geld.

Ik werk zelf ook in de retail en zie t ook gebeuren. Als bedrijf maak je veel kosten voor iemand die maar iets koopt omdat "terugsturen toch gratis is." wees ook kritisch naar jezelf: resetten had je toch zelf ook wel eerder kunnen bedenken/proberen?

Ik praat het gedrag niet goed maar vind dat je zelf ook wel even had kunnen nadenken alvorens direct iets te bestellen :)
Dan moet je geen webwinkel beginnen, maar zo'n gebouw van bakstenen met een paar ruiten erin. Het schijnt dat zoiets een winkel heet en daar hoeven ze niks retour te nemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

*knip* Dit is niet de bedoeling (op Tweakers).

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 21-12-2018 12:08 ]

Insert vies grapje hier

• Noodels
  • Niet online

Klopt, achteraf is een zelfde probleem altijd makkelijker op te lossen.
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:08:
[...]

Ik zou niet zomaar terugsturen, deze shop kan je zomaar tegenwerken met allerlei om er onderuit te komen.
verdwenen pakje, defect ontvangen en alles wat ze kunnen verzinnen. laat ze normaal in het Nederlands communiceren, zeg dat je de Engelse taal niet machtig bent. ik zou ze zelf een bezoekje brengen
De ik-ga-pas-weg-met-mijn-geld manier kan werken en mocht dat niet zo zijn aangetekend versturen en dan de 14 dagen wachten om vervolgens te voorderen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:02
Geef maar een gil als je een dagvaarding nodig hebt. Dat varkentje zullen we wel even wassen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Noodels Er worden bedrijven en oplichters veroordeelt tot betalen, maar ze betalen nooit. dit kan jouw ook overkomen. dan is de vraag of het artikel het allemaal waard is wat voor sores je op je hals haalt. dit is geen shop als MM,CB of dergelijks maar ziet er niet fris uit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GlowMouse
  • Niet online
SkiFan schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:20:
Geef maar een gil als je een dagvaarding nodig hebt. Dat varkentje zullen we wel even wassen.
Ik zou deze zaak eerst (na een juiste veertiendagenbrief) doorsturen aan incassobureau bleumer, die tevens als gemachtigde kan optreden in een rechtszaak. :+

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:13
Juridisch gezien heb je inderdaad een vrij sterke zaak. Alhoewel een dagvaarding in zo'n geval snel is opgesteld, heb je zoals @Hackus aangeeft mogelijk niks aan een veroordelend vonnis. Je loopt wel het risico dat je dit vonnis moet laten executeren door een deurwaarder en ook daarvoor kosten moet maken die je niet allemaal kunt verhalen op de verkoper.

Bijzondere website overigens. Mix van Engels- en Nederlandstalige pagina's met algemene voorwaarden die jou zo te zien wel het wettelijke recht op retourneren toekennen (terecht!).

[ Voor 27% gewijzigd door VeeGee op 20-12-2018 20:26 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noodels
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:23:
@Noodels Er worden bedrijven en oplichters veroordeelt tot betalen, maar ze betalen nooit. dit kan jouw ook overkomen. dan is de vraag of het artikel het allemaal waard is wat voor sores je op je hals haalt. dit is geen shop als MM,CB of dergelijks maar ziet er niet fris uit
Ik ben helaas van de principes en laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
Je mag die shop wel een bericht sturen dat ik (advocaat) zegt jij dat gelijk hebt en de shop ongelijk.[/ME]

[ Voor 7% gewijzigd door StevenK op 20-12-2018 20:25 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• GlowMouse
  • Niet online
VeeGee schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:25:
Juridisch gezien heb je inderdaad een vrij sterke zaak. Alhoewel een dagvaarding in zo'n geval snel is opgesteld, heb je zoals @Hackus aangeeft mogelijk niks aan een veroordelend vonnis. Je loopt wel het risico dat je dit vonnis moet laten executeren door een deurwaarder en ook daarvoor kosten moet maken.
Executiekosten zijn volledig te verhalen, en we hebben het niet over een BV die opgeheven kan worden. Een vonnis is gedurende 20 jaar uitvoerbaar. Ik ken weinig mensen die voor 90 euro plus proceskosten 20 jaar willen onderduiken :+
StevenK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:25:
Je mag die shop wel een bericht sturen dat ik (advocaat) zegt jij dat gelijk hebt en de shop ongelijk.[/ME]
Heb je wel eens overwogen om een service op te zetten om dit soort kleine zaken op te zetten? Ik denk dat je het zover kunt automatiseren dat het uit kan.

[ Voor 22% gewijzigd door GlowMouse op 20-12-2018 20:29 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:13
GlowMouse schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:27:
[...]

Executiekosten zijn volledig te verhalen, en we hebben het niet over een BV die opgeheven kan worden. Een vonnis is gedurende 20 jaar uitvoerbaar. Ik ken weinig mensen die voor 90 euro plus proceskosten 20 jaar willen onderduiken :+
Mijn ervaring leert mij dat een vonnis executeren door de deurwaarder gepaard gaat met kosten voor de schuldeiser, denk bijv. aan kosten van (derden)beslag. Die zijn niet altijd te verhalen en zullen door de deurwaarder veelal in mindering worden gebracht op het bedrag dat zij aan jou uitbetalen.

Edit: dat zal er overigens vaak mee te maken hebben dat deze kosten ook vaak lastig kunnen worden verhaald en dat de schuldeiser (als opdrachtgever van de deurwaarder) sowieso deze kosten verschuldigd is.

[ Voor 13% gewijzigd door VeeGee op 20-12-2018 20:33 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

*knip* Laat dit soort rants maar achterwege.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 20-12-2018 20:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noodels
  • Niet online
StevenK schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:25:
StevenK says I’m right!

Reactie webshop:
“Damn ok, I’ll refund!”
:+

*knip*
VeeGee schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:30:
[...]

Mijn ervaring leert mij dat een vonnis executeren door de deurwaarder gepaard gaat met kosten voor de schuldeiser, denk bijv. aan kosten van (derden)beslag. Die zijn niet altijd te verhalen en zullen door de deurwaarder veelal in mindering worden gebracht op het bedrag dat zij aan jou uitbetalen.

Edit: dat zal er overigens vaak mee te maken hebben dat deze kosten ook vaak lastig kunnen worden verhaald en dat de schuldeiser (als opdrachtgever van de deurwaarder) sowieso deze kosten verschuldigd is.
Een snelle google geeft mij:
De kosten van ambtshandelingen zijn wettelijk vastgesteld in het BTAG en worden jaarlijks geïndexeerd. Deze kosten worden primair op uw klant verhaald.
Maar zover is het nog lang niet!

Ik weet even genoeg, zal eerst langsgaan, dat werkt misschien makkelijker en kans op miscommunicatie is wat kleiner, mocht dat op niets uitlopen dan zie ik wel welke stap ik dan neem.
Zal jullie op de hoogte houden.

[ Voor 104% gewijzigd door Yorinn op 20-12-2018 20:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Een bedrijf dat loopt te janken dat retourneren veel geld kost, heb ik geen medelijden mee. Dan moet dat bedrijf die kosten lekker meenemen in de marges.

Cunning linguist.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:06
Retourneren:
- Normaal gesproken accepteren wij geen teruggave van voorwerpen die verkeerd zijn besteld. Neem contact met ons op voordat u besteld als u niet helemaal zeker weet wat u moet bestellen, of als u enige andere vragen heeft.

- Voor het geval dat wij een bestelling retour accepteren moet u zowel de verzendkosten betalen als ook de kosten voor het opnieuw in voorraad brengen van de bestelling. Deze kosten bedragen 5-20% van de waarde van de bestelling. Voor de oorspronkelijke verzendkosten is geen terugbetaling mogelijk.

- Voor het geval van een retournering neemt u van tevoren contact met ons op en wij zullen u de instructies geven voor het retourneren van de onderdelen.
Tja, zo werkt het natuurlijk niet, maar de webshop eigenaar is er heilig van overtuigt dat het wel zo werkt.
In de reviews kun je ook zien dat er echt geen 100% tevredenheid is, in tegendeel, als je kritiek hebt dan wordt er ook op de man gespeeld door de webshop eigenaar.
Met diegene ga je er niet uit komen.

Om hoeveel geld gaat het? als het niet om al teveel geld gaat zou ik vanuit financieel oogpunt het er maar bij laten zitten.
Je hebt het product ook ontvangen, heb je die echt niet meer nodig kun je die ook nog op V&A verkopen o.i.d.

In vino veritas, in aqua sanitas

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 15:43

CasGas

.

De google reviews van deze tent zijn wel echt grappig moet ik zeggen, soort bier en chips topic zou je er haast van kunnen maken. Als je een slechte review geeft krijg je dit soort reacties: (letterlijk copy/paste)
Reactie van de eigenaareen maand geleden
(Vertaald door Google) Deze man is een eikel en als een eikel werd hij behandeld. Nowork gedaan, geen artikel verkocht, geen geld in rekening gebracht, hem zelfs nooit ontmoet.

Reactie van de eigenaareen maand geleden
(Vertaald door Google) Misschien moet je je eigenlijke probleem uitleggen, als je er ooit echt een had gehad, in plaats van je eigen nutteloze frustatie.

Reactie van de eigenaar6 maanden geleden
(Vertaald door Google) Deze vent is een afpersingsfreak, maar werkte deze keer niet voor hem.

Een oplader gekocht in april 2017, het is nu juni 2018, een goedkope, goedkope oplader, niet de oplader van 89 € van Apple. Hij heeft het kapot gemaakt, we hebben hem een ​​nieuwe gegeven, gratis, onder garantie, we bieden 12 maanden garantie daarvoor !!!!!! Maar nu, na 15 maanden, wil hij nog een gratis oplader, dus je kunt je voorstellen waar ik hem stuurde ... ;-)

(Vertaald door Google)
Batterij gekocht in februari, klant claimt een garantie, in december, MET EEN BATTERIJ DIE 25 CYCLI HEEFT ... Die batterij is niet van mij, of wordt helemaal niet gebruikt in één jaar, in welk geval hij geen garantie heeft omdat hij geen garantie is fabricagefout, het is de gebruiker die de batterij heeft gedood door de macbook zonder batterijlading te bewaren, maanden en maanden zonder gebruik .... Vervolgens beschuldigt deze persoon mij ... De klant werd aangeboden om de machine te laten nakijken, te betalen voor de diagnose indien nodig, net als elke andere reguliere reparatie, waaraan zij heeft geweigerd.
toon volledige bericht
Aparte manier van zaken doen noem ik het maar..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Noodels

adresgegevens van shop

ordernummer

plaats en datum
beterft: verzoek retour onder afkoelingsperiode koop op afstand

Beste 010 mac.nl,
Nogmaals mijn verzoek om aangekochte zaak retour te sturen behorend bij bovenstaand ordernummer.

U dient zich te houden aan de Nederlandse wetgeving- consument en recht. Overleg maar even met uw jurist, of het wel een verstandige keuze is om mij de weg tot retour binnen afkoelperiode te ontzien. ik hoor graag op zijn laatst maandag 21 december 2018 wat uw antwoord is. Ik heb inmiddels wel met een jurist overleg gehad en ik sta geheel in mijn recht. mocht u tot de conclusie komen om mij nogmaals mijn retoursverzoek te weigeren, kunt snel een dagvaarding tegemoet zien. Alle gemaakte kosten zullen verhaalt worden op de verkopende partij, ook mijn retourskosten die van aangetekende service zijn.

In afwachting verblijf ik,

adresgegevens

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Yucon

*broem*

Wat een lompheid. Maar op basis van die antwoorden lijkt het me geen oplichter, eerder iemand die onterecht denkt dat hij z'n recht staat en daarom een middelvinger naar je opsteekt.

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:35:
@Noodels

adresgegevens van shop

ordernummer

plaats en datum
beterft: verzoek retour onder afkoelingsperiode koop op afstand

Beste 010 mac.nl,
Nogmaals mijn verzoek om aangekochte zaak retour te sturen behorend bij bovenstaand ordernummer.

U dient zich te houden aan de Nederlandse wetgeving- consument en recht. Overleg maar even met uw jurist, of het wel een verstandige keuze is om mij de weg tot retour binnen afkoelperiode te ontzien. ik hoor graag op zijn laatst maandag 21 december 2018 wat uw antwoord is. Ik heb inmiddels wel met een jurist overleg gehad en ik sta geheel in mijn recht. mocht u tot de conclusie komen om mij nogmaals mijn retoursverzoek te weigeren, kunt snel een dagvaarding tegemoet zien. Alle gemaakte kosten zullen verhaalt worden op de verkopende partij, ook mijn retourskosten die van aangetekende service zijn.

In afwachting verblijf ik,

adresgegevens
toon volledige bericht
Zou wel even de juiste datum vermelden als je deze brief wil versturen.. 21/12 is op vrijdag...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Met zo'n brief schiet je niets mee op. Alle termijnen staan al in de wet. Het taalgebruik ("beterft", "verzoek om aangekochte zaak retour te sturen", "wetgeving- consument en recht", "ontzien", "mij", "verhaalt", "retourskosten die van aangetekende service") maken de brief onduidelijk en amateuristisch. Bovendien claim je dingen die je helemaal niet kunt claimen (retourkosten).

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zal nog een flinke kluif worden. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel andere dingen.

Toen het nog onderweg was, had je het beter aan de deur kunnen weigeren. Was het sowieso gratis retour gegaan. En bij shops het liefst met creditcard of PayPal betalen natuurlijk.

Verwijderd

CasGas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:34:

Aparte manier van zaken doen noem ik het maar..
Het is ook een bijzondere straat waar die toko zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De google reviews (en dan vooral de reacties die deze ondernemer schrijft op de 1-ster reviews) zijn echt hilarisch om te lezen. Iedere reactie die negatief is gaat hij met gestrekt been in, en direct op de man spelend. Heerlijk om te lezen, ware het niet dat ik dus echt geloof dat dit bestaat.

In zijn algemene voorwaarden heeft hij wat tekst toegevoegd waaruit duidelijk blijkt dat hij hier totaal geen kaas van heeft gegeten, bijvoorbeeld:
6 - Op de volgende data zal ik geen bestellingen verzenden, alle ontvangen bestellingen worden de volgende werkdag verzonden. Belangrijk; deze bestellingen kunnen niet worden geannuleerd of terugbetaald en door dit document te accepteren, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

14 april 2018 tot 21 april 2018, beide dagen inbegrepen.

18 augustus 2018 tot 28 augustus 2018, beide dagen inbegrepen.

18 december 2018, tot 28 december 2018, beide dagen inbegrepen.
Eh, whatever. Deze ondernemer heeft het niet begrepen en gaat dat ook niet doen. Daarom alleen al gun ik het hem of haar om door de mensen hierboven (@SkiFan of @StevenK) met daadwerkelijke juridische middelen om de oren geslagen te worden. Brieven gaan ze niet op reageren, maar een dagvaarding zal wel moeten. Ik volg dit graag en hoop dat deze persoon een keer door een rechter op de vingers getikt wordt. Hoewel ik nog betwijfel of daar lering uit getrokken wordt.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-08 18:03
Lijk wel op een Amerikaan, zo overtuigd over zichzelf en zijn handelen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:49:
Met zo'n brief schiet je niets mee op. Alle termijnen staan al in de wet. Het taalgebruik ("beterft", "verzoek om aangekochte zaak retour te sturen", "wetgeving- consument en recht", "ontzien", "mij", "verhaalt", "retourskosten die van aangetekende service") maken de brief onduidelijk en amateuristisch. Bovendien claim je dingen die je helemaal niet kunt claimen (retourkosten).
Het hoeft er niet juridisch uit te zien. heb gewoon ff voorbeeldje opgesteld en alles wat daar in staat is duidelijk.
Als je dat niet snapt als ontvanger... het maakt ook niet uit of je retourkosten claimt, gewoon beetje druk uitoefenen. en anders zelf bezoekje brengen zoals ik eerder zei. deze shop lijkt de wet niet te kennen of te negeren. als je ergens commentaar op hebt doe het dan zelf beter(zoals je het zelf wil zien) reken er maar op dat TS'er niet de enige is met dit, bij deze shop. vraag jij alvast ff een dagvaarding aan ? :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:21:
[...]

als je ergens commentaar op hebt doe het dan zelf beter
Laat ik het omdraaien: als je niet weet waar je het over hebt, kun je in dit soort topics beter niet reageren. Druk uitoefenen met kosten die je helemaal niet kunt claimen maak je zaak alleen maar zwakker omdat de discussie dan daar over kan gaan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:24:
[...]

Laat ik het omdraaien: als je niet weet waar je het over hebt, kun je in dit soort topics beter niet reageren. Druk uitoefenen met kosten die je helemaal niet kunt claimen maak je zaak alleen maar zwakker omdat de discussie dan daar over kan gaan.
hou je ff deze uitspraken voor je, dit slaat compleet nergens op. je lijkt wel in elk SF topic de blaaskaak te willen spelen. je bent niet de enige op GoT die wat van de wet weet. Het kan namelijk zo zijn dat men het retour neemt, maar niet de retourkosten(die sowieso voor de koper zijn) jij ziet iets zo, en ik zie het op mijn manier. jij weet net zo min als ik hoe het verloopt. veredr zal een fatsoenlijke shop het niet zover laten komen, maar dit soort shops kun je niets van verwachten. zulke zie je er handenvol van, want hier in Nederland kan alles. er lopen zat zaken tegen veroordeelden die geen cent betalen. (vaak ook niets te halen)

• GlowMouse
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:40:
[...]
Het kan namelijk zo zijn dat men het retour neemt, maar niet de retourkosten(die sowieso voor de koper zijn) jij ziet iets zo, en ik zie het op mijn manier.
Je hebt de zin niet afgemaakt waardoor het niet duidelijk is wat je bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:49
Even buiten het feit dat het schofterig is wat deze webshop doet... Gevoelsmatig uiteraard klote en ik snap dat het eigenlijk meer een principekwestie is... maar laten we alsjeblieft realistisch blijven en de grootspraak, superlatieven en quasi juridische termen achterwege laten. Men heeft het over 'dagvaarden'... overleggen met 'juristen'... 'onderduiken' vanwege niet terugbetalen etc. Om hoeveel geld gaat het hier nou in hemelsnaam? 80 euro?

Dit is niet meer dan een kwestie van dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen... hoe denk je zelf een procedure te kunnen starten tegen deze webshop/persoon? Je zou een aanmaning kunnen proberen... maar een dagvaarding kan jij als individu echt niet zomaar starten zonder hiervoor de juiste mensen in de arm te nemen.

Wil je echt wat beginnen, zal je ze eerst meermalen (op een nette manier) moeten verzoeken het product terug te nemen en het geld terug te storten. Ga daarin niet verder dan 'ik wil het product terugsturen en mijn geld terug'. Geen dreigende taal, geen "juridische termen", geen eisen die je niet kan stellen etc... moet je echt bij wegblijven... gewoon 'to the point'.

Krijg je geen gehoor, dan zou je een invorderingsbedrijf kunnen contacteren, die kunnen dan incassoprocedure op gang zetten als ze daartoe bereid zijn en het bedrijf een aanmaning sturen... Wil het bedrijf na meermalen verzoek van dit bedrijf nog steeds niet terugbetalen, dan kunnen zij overgaan tot een dagvaarding (niet jij, jij kan niet zomaar iemand dagvaarden). Maar bereid je er dan maar rustig op voor dat je maanden verder kan zijn voordat er ook werkelijk iets gebeurd... en hou er rekening mee dat je altijd nog het risico loopt zelf voor de kosten op te moeten draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 20-12-2018 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:47:
Dit is niet meer dan een kwestie van dat recht hebben niet hetzelfde is als recht krijgen... hoe denk je zelf een procedure te kunnen starten tegen deze webshop/persoon?
Net als ieder ander: je schrijft een dagvaarding (en in dit topic zijn er genoeg mensen die daarbij willen helpen) en die stuur je op naar een gerechtsdeurwaarder. Die brengt hem uit, en binnen een week zoekt de winkeleigenaar contact of de zaak toch niet geschikt kan worden. Of hij vermaakt ons door verweer te voeren. Je recht krijgen is in dit soort gevallen helemaal niet zo moeilijk.
Wil je echt wat beginnen, zal je ze eerst meermalen (op een nette manier) moeten verzoeken het product terug te nemen en het geld terug te storten.
Dat 'moet' niet. De betaaltermijn staat in de wet, en de winkel heeft aangegeven toch niet meer te reageren. Daarmee staat een gang naar de rechter open.
MicGlou schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:47:
Wil het bedrijf na meermalen verzoek van dit bedrijf nog steeds niet terugbetalen, dan kunnen zij overgaan tot een dagvaarding (niet jij, jij kan niet zomaar iemand dagvaarden).
Wat gek, ik heb vandaag nog een dagvaarding de deur uit gedaan. Moet ik toch even navragen dan :+

[ Voor 16% gewijzigd door GlowMouse op 20-12-2018 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 11-08 21:37
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:40:
[...]
hou je ff deze uitspraken voor je, dit slaat compleet nergens op. je lijkt wel in elk SF topic de blaaskaak te willen spelen. je bent niet de enige op GoT die wat van de wet weet. Het kan namelijk zo zijn dat men het retour neemt, maar niet de retourkosten(die sowieso voor de koper zijn) jij ziet iets zo, en ik zie het op mijn manier. jij weet net zo min als ik hoe het verloopt. veredr zal een fatsoenlijke shop het niet zover laten komen, maar dit soort shops kun je niets van verwachten. zulke zie je er handenvol van, want hier in Nederland kan alles. er lopen zat zaken tegen veroordeelden die geen cent betalen. (vaak ook niets te halen)
Toch heeft hij gelijk. Dit soort brieven wil je zo kort mogelijk maken omdat je niet wilt verzanden in discussies over details maar de kern wilt bekrachtigen en eigenlijk helemaal geen discussie wilt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:49
GlowMouse schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:52:
[...]

Net als ieder ander: je schrijft een dagvaarding (en in dit topic zijn er genoeg mensen die daarbij willen helpen) en die stuur je op naar een gerechtsdeurwaarder. Die brengt hem uit, en binnen een week zoekt de winkeleigenaar contact of de zaak toch niet geschikt kan worden. Of hij vermaakt ons door verweer te voeren. Je recht krijgen is in dit soort gevallen helemaal niet zo moeilijk.

[...]

Dat 'moet' niet. De betaaltermijn staat in de wet, en de winkel heeft aangegeven toch niet meer te reageren. Daarmee staat een gang naar de rechter open.
Het is belangrijk om 'goed beslagen ten ijs' te komen... en daarbij hoort simpelweg duidelijke communicatie richting de persoon/winkel/etc. waar jij je geld terug wil halen. Dat doe je door op een normale manier een aantal keren te verzoeken het product terug te nemen en dat men het geld terugstort. Dat zal ook het eerste zijn waar een incassobureau of gerechtsdeurwaarder naar zal vragen. En als jij in je communicatie al allerlei loze kreten en dreigementen hebt staan die afleiden van het onderwerp dat werkt dat niet in je voordeel.

Denk er ook echt niet te makkelijk over, als men niet mee wil werken is 'je recht krijgen' echt niet zo vanzelfsprekend, zeker niet op de korte termijn. Het gaat hier ook niet over kapitalen waar iemand graag warm voor zou willen lopen... ook bij de gerechtsdeurwaarder of het incassobureau ben je gewoon een dossier.

Gewoon even wat realiteitszin tussen al het 'geschreeuw' hier.

• GlowMouse
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:01:
[...]

Dat doe je door op een normale manier een aantal keren te verzoeken het product terug te nemen en dat men het geld terugstort. Dat zal ook het eerste zijn waar een incassobureau of gerechtsdeurwaarder naar zal vragen.
Een incassobureau heb je niet nodig, en een gerechtsdeurwaarder stelt geen vragen. Die loopt de dagvaarding soms even na op formaliteiten, trekt de gelukkige even na in het BRP of de KvK, voegt zijn kosten toe en brengt hem uit.
En als jij in je communicatie al allerlei loze kreten en dreigementen hebt staan die afleiden van het onderwerp dat werkt dat niet in je voordeel.
Dat was die andere user :P TS heeft al 2x duidelijk aangegeven dat hij zich beroept op zijn herroepingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Modbreak:Zullen we het aub netjes houden en niet op de man spelen aub?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Een crowd funding voor het geval het mis gaat zou ik best willen steunen in dit geval.

Zo'n ondernemer verdient het gewoon om een flinke draai om de oren te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Eens even door de reviews op Google van 010mac.nl gelezen en daarbij vallen een aantal zaken op:
Het overgrote deel van de "mensen" die een positieve review geven hebben sechts 1 of 2 reviews op naam staan;
  • Een groot deel van de reviewers heeft een drankje over het toetsenbord gekregen;
  • Schrijven allemaal dat ene Manuel vriendelijk in communicatie is;
  • Het tegendeel blijkt uit de reacties die hij geeft op negatieve reviews;
  • Een groot deel van de positieve reviewers die meerdere reviews geplaatst hebben komen uit Rotterdam of de directe omgeving.
Ik denk dus dat je wel mag stellen dat die reviews ook allemaal nep zijn en dat hij zelf accounts maakt op Google of vrienden/bekenden vraagt positieve reviews te schrijven over hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:09
Peatsmoke schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:19:
Eens even door de reviews op Google van 010mac.nl gelezen en daarbij vallen een aantal zaken op:
Het overgrote deel van de "mensen" die een positieve review geven hebben sechts 1 of 2 reviews op naam staan;
  • Een groot deel van de reviewers heeft een drankje over het toetsenbord gekregen;
  • Een groot deel van de positieve reviewers die meerdere reviews geplaatst hebben komen uit Rotterdam of de directe omgeving.
Ik denk dus dat je wel mag stellen dat die reviews ook allemaal nep zijn en dat hij zelf accounts maakt op Google of vrienden/bekenden vraagt positieve reviews te schrijven over hem.
Haha, precies hetzelfde zojuist gedaan. Het viel mij ook op dat alle positieve reviews 5 sterren zijn, net iets te uitgebreid, en allemaal in het Engels.

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 21-12-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31

paQ

Peatsmoke schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 07:19:
Nah,

Het is een beetje een aparte vogel.
Ik ben er al een paar keer geweest.
Hij werkt ook gewoon vanuit zijn 1-kamer...uh... naja.... (ga zelf maar een keer kijken) maar hij heeft gewoon veel verstand van macs en hoe ze te repareren.
Los te bestellen onderdelen zoals voedingen en adapters zijn bijna nooit echt trouwens.

Ik geloof best wel dat ie een boel goeie reviews heeft, maar een webshop runnen erbij is denk ik niet het beste idee.

offtopic:
langsgaan kan alleen op afspraak trouwens. je MOET een tijd noemen.
OK... over 30 min?
nee, een tijd...
:? 12:00!
nee.... 12:30 tot 13:00

:D

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 21-12-2018 09:06 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aparte vogel dat is wel al bewezen. Maar dat geeft hem niet het recht boven de wet te opereren en daarmee oneerlijke concurrentie te voeren tegenover zijn concurrenten.

Dit soort dingen kun je het beste ook melden bij consuwijzer als er genoeg meldingen binnen komen wordt het vanzelf opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Los van dat je natuurlijk in je recht staat: heb je wel zin om voor zoiets eindeloos met iemand te corresponderen en procedures te belanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:01

PinusRigida

I put the p in pool.

Edit: @GlowMouse was me al voor. :P

[ Voor 97% gewijzigd door PinusRigida op 21-12-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello, my name is Manuel, I´m the owner of such website and webshop.

I do mac reparations in Rotterdam, all my google reviews are true, the only fake ones are the ones you guys have posted. I try my best to help people fix their mac issues, any mac issue. For a very little fee, I´ve helped hundreds of mac users in the rotterdam area.

This guy will never receive a refund, NEVER EVER. These are delicate electronic components, once unsealed and opened, they can not be returned. They could only be returned if unsealed or un-opened. It's clearly indicated by the law.

The reason why he will not receive a return, the main reason, is because he is a fucking jerk, and when you behave like a fucking jerk, things become uphill for you. This stupid un-polite retard, instead of explaining what problem he has, or what he is trying to fix, he contacted directly threatening me by the law, etc... you also have posted already a few fake google reviews, to which my lawyer says that can be already considered as public bulling, to go online to ask help publicly and put fake reviews in google to damage a company. There boy, you are in serveral kinds of trouble. And if I don't solve it legally, I will solve it another way.

2nd of januery I will be at the police station, to put a report for public bullying against tweakers for support this, and against the guy who opened this thread and started this bullying process against me. If this continues, I will go to his address to talk this face to face, as these things have to be done, not like a jerk hiding behind a screen.

If you think you can order stuff online, just to return it the next day, you must be very high on drugs. The law is very clear about this, you can return pretty much anything, in theory, there are also some conditions to do this, you smart ass. This is not just a pair of shoes from ZARA, stupid idiot, and you are not dealing with ZARA either.

I´m afraid you are gonna have to eat the fucking power supply with fries, my friend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 00:09
@Noodels , ik zou het nu een trapje hogerop zoeken gezien hij je nu bedreigd. Verder geen woorden aan vuil maken hier.

[ Voor 123% gewijzigd door renegrunn op 21-12-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Laatst online: 23:55

Punkrocker

Mostly harmless

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:25:

I do mac reparations in Rotterdam, all my google reviews are true, the only fake ones are the ones you guys have posted. I try my best to help people fix their mac issues, any mac issue. For a very little fee, I´ve helped hundreds of mac users in the rotterdam area.

This guy will never receive a refund, NEVER EVER. These are delicate electronic components, once unsealed and opened, they can not be returned. They could only be returned if unsealed or un-opened. It's clearly indicated by the law.

The reason why he will not receive a return, the main reason, is because he is a fucking jerk, and when you behave like a fucking jerk, things become uphill for you. This stupid un-polite retard, instead of explaining what problem he has, or what he is trying to fix, he contacted directly threatening me by the law, etc... you also have posted already a few fake google reviews, to which my lawyer says that can be already considered as public bulling, to go online to ask help publicly and put fake reviews in google to damage a company. There boy, you are in serveral kinds of trouble. And if I don't solve it legally, I will solve it another way.

2nd of januery I will be at the police station, to put a report for public bullying against tweakers for support this, and against the guy who opened this thread and started this bullying process against me. If this continues, I will go to his address to talk this face to face, as these things have to be done, not like a jerk hiding behind a screen.

If you think you can order stuff online, just to return it the next day, you must be very high on drugs. The law is very clear about this, you can return pretty much anything, in theory, there are also some conditions to do this, you smart ass. This is not just a pair of shoes from ZARA, stupid idiot, and you are not dealing with ZARA either.

I´m afraid you are gonna have to eat the fucking power supply with fries, my friend.
toon volledige bericht
Is het hem echt of is er iemand aan het trollen?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

toon volledige bericht
Well listen,

* first you will get a report on Tweakers, as you are running an normal account as a shop which is a violation.

* second we will be helping this customer who you are knowingly blocking his rights.

* Third, this whole story will be visible on Google, as everything is on the internet. Think what this ridiculous attack on a customer is going to do with your reputation. You might going to loose everything you've build, because you are denying a customer his right. On a part you will surely sell again in a few weeks or months.

* fourth, man grow up, really read your reply again... So sad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Punkrocker schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:40:
[...]

Is het hem echt of is er iemand aan het trollen?
Lijkt er wel op dat dit hem echt is. De eigenaar van de shop geeft via antwoorden op Google reviews aan dat hij van tweakers af weet:
Response from the owner an hour ago
No work or product sold to this guy EVER. These people have joined together in a Tweakers.NL internet forum and decided to give me fake reviews all of them together, because of a forum member who told them to. Again, no work ever done for this person, ever.
Dit verklaart waarschijnlijk ook het lage aantal aan slechte reviews. Regelrechte bedreiging dit, de meeste zullen uit angst meteen de review verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:08
edit- zoals hierboven

[ Voor 94% gewijzigd door Tiagoo op 21-12-2018 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

toon volledige bericht
If this is really the owner of the webshop, you really have no clue about the Dutch law and how to run a webshop. Let's say that bad publicity by responses like these are not in favor of succesfully running a webshop ;) I myself for example would never recommend anybody to order anything from your webshop.

Good luck at the police station, I don't think you will be very succesful. Please don't forget to mention them that you have threatened your client.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ruzor schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:49:
[...]

If this is really the owner of the webshop, you really have no clue about the Dutch law and how to run a webshop. Let's say that bad publicity by responses like these are not in favor of succesfully running a webshop ;) I myself for example would never recommend anybody to order anything from your webshop.

Good luck at the police station, I don't think you will be very succesful. Please don't forget to mention them that you have threatened your client.
Publicy and by now I think about hundred users made Screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Als we gaan schelden en dreigen gaat dit topic dicht, totdat een forum admin er naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het topic openen verder niet zinvol is. TS weet waar hij aan toe is, en diverse advocaten/juristen hebben al getipt wat verder te doen.

Wat betreft een eventuele aangifte tegen Tweakers zien we die met vertrouwen tegemoet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.