Op zondag (16-12) wilde ik mijn Mac mini weer eens uit het stof halen en aansluiten. Nu wilde hij niet inschakelen dus vermoede ik een kapotte voeding. Op internet een voeding gevonden en besteld.
Maandag heb ik hem toch weer aan de praat gekregen door de Mac mini te "resetten", maar de voeding was al onderweg dus op dinsdag(avond) heb ik de voeding ontvangen en woensdag een melding gemaakt dat ik mij beroep op mijn herroepingsrecht.
Nu is de webshop niet geheel meewerkend zoals blijkt uit onderstaande mail wisseling:
Say what?
Nu gooit de webshop de handdoek dus naar mijn idee best snel in de ring, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Maandag heb ik hem toch weer aan de praat gekregen door de Mac mini te "resetten", maar de voeding was al onderweg dus op dinsdag(avond) heb ik de voeding ontvangen en woensdag een melding gemaakt dat ik mij beroep op mijn herroepingsrecht.
Nu is de webshop niet geheel meewerkend zoals blijkt uit onderstaande mail wisseling:
Geachte heer of mevrouw,
Op heb ik 16 december heb ik een bestelling (***) gedaan bij jullie via de website. Via deze e-mail wil ik jullie laten weten dat ik gebruik maak van mijn recht op bedenktijd en de koop van de voeding ongedaan maak.
Ik stuur u graag de voeding terug, kunnen jullie aangeven welke stappen ik hiervoor moet doorlopen?
Met vriendelijke groet,
Hello,
I´m afraid that is not possible and you do not have such a right because we do not return components as it’s clearly indicated on the website shipping and return conditions:
https://www.010mac.nl/shop/nl/content/1-levering
Only some components can be returned, but certainly not a power supply. The power supply you received was properly tested and it was working. You can alternatively sell it on marktplaats by yourself. These are delicate components, refurbished and sold at a very low price. This is not like a pair of shoes that you order at Zara.com and you can just return them for free and they can be sold again without any issue.
What is the problem with your mac mini, what are you trying to achieve?
Thank you and best regards,
Hello,toon volledige bericht
I’m afraid that it is possible and I have such right.
It’s even the law.
But I’ll quote your website on that:
“Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij producten:
1 - De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal* 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.”
https://www.010mac.nl/shop/nl/content/3-gebruiks-voorwaarden
Or search “wet koop op afstand” with google.
So tell me how to return the product.
Best regards
*needs to be “maximaal”
*Wat-zei-de-webshop-toen-je-ze-mailde reacties? zie hierboven. En nee ik heb geen rechtsbijstand.Hello,
No, you do not have it. Same as you can not return underwear in the bijenkorf, earphones on mediamarkt.nl, or espressoparts from vanpommeren.nl
But I suggest you do any legal actions you may consider, or contact your lawyer and start any actions you want. I am not going to refund you anything. I've been in this situation many times before already, and i am not here to work for free or send and return components for free. I am not that stupid as you can perfectly imagine. Sell it on marktplaats if you dont want it. This the last email you will receive from me.
Thanks a lot for contacting and have a great Xmas days.
Say what?
Nu gooit de webshop de handdoek dus naar mijn idee best snel in de ring, hoe kan ik dit het beste aanpakken?