Welke voeding voor kort stukje ledstrip van 100mm ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• visitron
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 00:11
Mijn vraag
Welke voeding kan ik gebruiken voor een kort stukje RGBWW ledstrip van 100mm ipv 5 meter ?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

RGBWW ledstrip 24V

https://store.yujiintl.co...le-led-strip-pack-5m-reel

DMX sturing

https://store.yujiintl.co...flicker-decoder-pack-1pcs

Aanbevolen voeding door Yuji voor de 5 meter lengte ledstrip :

MEANWELL: HLG-100H-24A (24 V - 100W CC/CV mixed mode)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Goedemiddag allemaal,

Ik wil voor test- en programmeer doeleinden, een kort stukje ledstrip knippen van 6 leds 100mm.

Ik moet nu nog een aparte voeding voor dit korte eindje kiezen.
In de datasheet van de ledstrip staat een vermogen van 18W/m.

Dit wordt dus 1.8 W voor 100mm bij 24V

Er gaat een stroom lopen van 1,8/24 = 0,075 A

Mijn plan is om een lichtere voeding te kiezen dan de aanbevolen voeding , en wel deze:

LPF-16-24 AC-DC Single output LED driver Mix mode (CV+CC); Output 24Vdc at 0.67A; cable output

Met een extra weerstand in de + lijn van 24 / ( 0,67-0,075) = 40,33 Ohm , dat gaat worden 2x20 Ohm

Kan ik dit zo doen ? Ook rekening houdend met de minimal load van de voeding ?

Beste antwoord (via visitron op 20-12-2018 23:36)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:52

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Die voeding is een voeding die max 24V levert. Je ledstrip is een 24V ledstrip. Je hoeft de voeding niet extra te belasten met een weerstand. Je kunt ook een gewone 24V voeding gebruiken zonder Constant Current mode.
Je hoeft niet de aanbevolen voeding te nemen, dat is zwaar overkill. Zoals je uitgerekend hebt is 1.8W genoeg, voor de leds. Je hebt nog iets extra nodig voor de DMX controller. Ik verwacht dat je met 10-12W het wel redt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:52

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Die voeding is een voeding die max 24V levert. Je ledstrip is een 24V ledstrip. Je hoeft de voeding niet extra te belasten met een weerstand. Je kunt ook een gewone 24V voeding gebruiken zonder Constant Current mode.
Je hoeft niet de aanbevolen voeding te nemen, dat is zwaar overkill. Zoals je uitgerekend hebt is 1.8W genoeg, voor de leds. Je hebt nog iets extra nodig voor de DMX controller. Ik verwacht dat je met 10-12W het wel redt.

• visitron
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 00:11
Dank je wel Springuin, goede opmerking over de dmx.

Ik ga je advies uitproberen.