Vraag

• iLikePizzas
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16-09-2020
Beste mensen,

Wij hebben thuis een homeplug (Devolo 500) die internet verzorgt van de router naar een computer boven. Nu wil ik ook mijn tv op dezelfde homeplug aansluiten (er kunnen 2 kabels in), maar zodra ik deze tweede kabel aansluit valt het internet, en ook het tv signaal, compleet weg, ongeacht of de tweede kabel boven ook echt daadwerkelijk op de tv is aangesloten of niet. Is er misschien iemand die weet hoe dit komt en hoe ik dit oplos (ik wil geen wifi gebruiken)? Dat de router in de war raakt kan ik nog wel begrijpen, maar dat het tv signaal wegvalt vind ik zo raar :? De telefoon doet het overigens wel in deze situatie.

Wij hebben internet en tv van ziggo. Ik heb al geprobeerd om de router te resetten, de homeplugs er in er uit gehaald en om gewoon te wachten tot al het signaal weer terug komt, maar het wordt ons tot nu toe nog niet gegund. De internetkabels werken overigens prima. De router is een Ubee EVW 321.

Bij voorbaar dank!
MVG,
Tom

Beste antwoord (via iLikePizzas op 20-12-2018 19:51)

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet zo dat die 2 poorten niet gewoon een soort switch zijn? Als je dan geen managed apparatuur erachter hebt hangen dan gaan 2 kabels van router/switch naar een andere switch problemen geven. En dan is het logisch dat het je netwerk plattrekt.

Grote kans dat je helemaal geen 2e kabel hoeft aan te sluiten op de plek van je router, maar enkel boven waar je een extra apparaat wilt. Moet wel zeggen dat de handleiding van Devolo niet per se heel duidelijk is hierin.

30" monitor te koop

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet zo dat die 2 poorten niet gewoon een soort switch zijn? Als je dan geen managed apparatuur erachter hebt hangen dan gaan 2 kabels van router/switch naar een andere switch problemen geven. En dan is het logisch dat het je netwerk plattrekt.

Grote kans dat je helemaal geen 2e kabel hoeft aan te sluiten op de plek van je router, maar enkel boven waar je een extra apparaat wilt. Moet wel zeggen dat de handleiding van Devolo niet per se heel duidelijk is hierin.

30" monitor te koop

• iLikePizzas
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16-09-2020
Dat was inderdaad het probleem, nu doet alles het weer. Bedankt!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee