Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Midrange Android smartphone

Wat is je budget?
250,-

Wat vind ik belangrijk en wat wil ik er mee?
Appen, nieuws, mailen, bellen, navigatie, browsen, geen zware games, camera kwaliteit niet zo belangrijk. Eigenlijk vooral duurzaamheid van de hardware en software vind ik belangrijk. Niet dat het systeem na een jaar al traag loopt, of na 1 keer vallen van alles kapot is.. Formaat: niet te groot.

Zoektocht tot nu toe
Ik heb het 3 jaar uitgehouden met een Windows Phone, en eigenlijk is het al drie jaar tijd voor een nieuwe :+ Destijds gekozen voor iets nieuws met Windows 10 die net uitkwam. Aardig systeem en design, 3 jaar updates, maar amper fatsoenlijke apps en een verschrikkelijke browser. Dus ben al blij met een soepel systeem en 1st party apps.

Terug naar Android.. Ik zit te denken aan Android One, zonder schil, bloatware van de fabrikant en garantie op behoorlijke tijd aan updates.

Ik heb eens in de winkel gekeken, en ik vind de grotere formaten eigenlijk te lomp, niet lekker in de hand, daardoor misschien snel laten vallen.. Zo 150x70 is prima, kan nog net in de broekzak. Of is dit gewoon wennen?

geblaat over prijsverschil; is nu wel duidelijk.
spoiler:
Maar wat me opvalt bij de toestellen die ik bekijk, is dat fabrikanten telefoons in ongeveer dezelfde serie hebben, en dat de grotere toestellen met vaak nog betere specs, goedkoper zijn dan iets kleinere. Waarom is dit?

Neem bijvoorbeeld de Nokia 7.1 en Nokia 7 Plus

Dan heeft de standaard 7.1 zelfs nog 3 gb werkgeheugen, en 32 gb opslag
Neem je de 4 gb versie, dan kost ie nu 350 euro,,

De Nokia 7 Plus heeft vergelijkbare specs, maar zelfs een snellere processor en betere camera en is 250 euro, dat scheelt 100 euro, hoe dan?

Zelfde verhaal voor de Motorola moto G6 Plus (niet helemaal Android one) en de Motorola One, de G6
plus heeft voor minder geld betere specs....?

Bij de Xiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) en Xiaomi Mi A2 (4GB ram, 64GB opslag) scheelt het maar een tientje, is de grotere wel beter, camera, processor, en dus iets duurder.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Motorola One en Xiaomi Mi A2 Lite als Android One, het formaat en de prijs de doorslag moet geven.

De toestellen zijn qua snelheid gelijkwaardig, grootste verschil zit in de schermresolutie. Motorola One echt een stuk minder, maar genoeg voor normaal gebruik denk ik(?), hoef geen HD films te kijken op een klein schermpje. Aan Xiaomi twijfel ik omdat het nog niet zo bekend is en aan service mocht er iets kapot gaan. Beiden hebben een notch, weet niet hoe irritant dat is... beetje onzinnig doe dan iets kleiner scherm..

Lees hier net dat het scherm van de Xiaomi krasgevoelig is, ook wel belangrijk punt voor mij... Maar de Motorola is van glas.. ehh, gaat dat gelijk kapot na 1 keer vallen?

Nahja beetje lang verhaal; graag jullie advies/ervaring; en misschien uitleg over die prijsverschillen; Android One; of wellicht modellen zonder Android One.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 23:08 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-02-2019 10:48)

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Dank voor je reactie. Qua prijs/specs steekt ie er ver boven uit inderdaad. En de lite heeft ook de betere accu en een 3,5 jack. Hoe zat het met de garantie bij belsimpel? Nu is ie goedkoper bij bol, daar staat ook 2 jaar fabrieksgarantie.

Jammer dat ie niet in de mediamarkt ligt, zodat ik m even kan bekijken :P Heeft je moeder m al een keer laten vallen, en owja, las dat het scherm wat krasgevoelig was, goedkoper glas, daar iets over te zeggen?

Nahja deze week maar de knoop doorhakken, denk dat ik voor deze ga,
Ben je er al uit? :) Sorry voor de late reactie, over de garantie: het werkt volgens mij iets anders dan de garantie op bijvoorbeeld een Samsung / Sony of LG telefoon. Mijn kapotte telefoons van die merken werden meestal in Nederland gerepareerd door Dynafix of Teleplan. Bij Belsimpel zie ik bij de Mi A2 Lite dit op de site staan:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25i9kwy.jpg

Dus een eventuele reparatie zal denk ik in het buitenland plaatsvinden en daarom iets langer duren dan een week of korter zoals soms bij Dynafix en Teleplan het geval is.

Ik zie dat op Bol.com de 64 GB versie in het zwart nu alleen door externe verkopers die ik niet ken aangeboden wordt, geen idee eerlijk gezegd hoe de garantieafhandeling daar gaat eerlijk gezegd. De 32 GB verkoopt Bol wel zelf voor €189, als je bij Bol zelf koopt zit het wel snor met de garantie, maar de 64 GB versie is maar 8 euro duurder bij Belsimpel ;) De prijzen veranderen wel redelijk vaak lijkt het, dus misschien dat deze post morgen alweer achterhaald is.

Bij Mediamarkt heb ik zelf nog nooit een Xiaomi zien liggen inderdaad, geinig dat zelfs zij ze nu ook in de webshop hebben. Als er een Belsimpel winkel bij je in de buurt ligt kan je misschien eens vragen of je hem in het echt kan zien. In de winkel in Den Haag was er 3 weken geleden in ieder geval geen showmodel.

De vorige telefoon van m'n moeder is juist gesneuveld door één keer te laten vallen, dus ze is als de dood dat ze haar Xiaomi ook laat vallen >:) Qua valbestendigheid is hij met het hoesje dat bijgeleverd wordt (zo'n zacht plastic achterkantje) denk ik steviger dan mijn S8 zonder hoesje. Ook qua krasbestendigheid van het scherm merk ik niet veel verschil met de S8, mijn vader en ik hebben er beide eentje met een bookcase, daar zitten ook wel wat krasjes op het scherm inmiddels.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Bij de meeste Android toestellen worden ze na release goedkoper, de Nokia 7 Plus is ouder en daardoor goedkoper dan de 7.1 - het lijkt krom, maar is gewoon marketing.

Xiaomi A2 heeft de laatste maanden stabiliteit problemen. Ik zou even aanzien of dat opgelost wordt.

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:51:
Bij de meeste Android toestellen worden ze na release goedkoper, de Nokia 7 Plus is ouder en daardoor goedkoper dan de 7.1 - het lijkt krom, maar is gewoon marketing.

Xiaomi A2 heeft de laatste maanden stabiliteit problemen. Ik zou even aanzien of dat opgelost wordt.
Ah zo klinkt het ook wel logisch. Wel apart dat de nieuwe modellen in dezelfde range, mindere specs hebben; maar vooral die nokia 7.1 was wel een extreem verschil in prijs. Dank voor je antwoord.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
De 7.1 hebben ze een zogenaamd luxere uitstraling gegeven met volledig glas, en een druppel bovenin dus wat compacter. Ze denken daarmee deze prijs ervoor te kunnen vragen en te krijgen.Ik zou zelf de 7 plus nemen vanwege de extra stevigheid van de alu achterkant.

• Sirhc_95
Over de Motorola One kan ik je niets vertellen, maar in september heb ik de Mi A2 Lite in september uit China geïmporteerd voor mijn moeder, de 4 / 64 GB versie voor €151,- all in. De A2 Lite heeft een ongekende prijs-kwaliteitsverhouding vind ik.

Ik ben toen voor de A2 Lite in plaats van de reguliere A2 gegaan omdat ik smartphones breder dan ongeveer 73 mm niet lekker vast vind houden en de accu 33% groter is. De camera gebruikt mijn moeder toch amper en ze zegt het verschil niet te zien. De accuduur is fenomenaal vergeleken met mijn Galaxy S8, 2 dagen met jouw gebruik moet kunnen. Het snelheidsverschil tussen de Snapdragon 625 (A2 Lite) en 660 (A2) merk je in de praktijk voor mijn gevoel niet met internetten, whatsappen en streamen.

Het enige nadeel is dat als je bij Vodafone, KPN of Tele2 zit 4G bellen (VoLTE) niet standaard aan staat. Kan met een simpel trucje uit het Mi A1 topic op Tweakers wel geactiveerd worden

Toevallig ben ik nu op pad om een Mi A2 Lite voor mijn Oma van 90 te kopen. Ze wil ook aan de smartphone :P Deze ga ik vanwege de garantie inderdaad bij Belsinpel halen. Afgezien van dat Xiaomi de verzendkosten van €6,95 bij een garantie geval niet betaalt, heb je volgens mij als je hem bij Belsimpel koopt gewoon 24 maanden de gebruikelijke garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Sirhc_95 schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:38:
Over de Motorola One kan ik je niets vertellen, maar in september heb ik de Mi A2 Lite in september uit China geïmporteerd voor mijn moeder, de 4 / 64 GB versie voor €151,- all in. De A2 Lite heeft een ongekende prijs-kwaliteitsverhouding vind ik.

Ik ben toen voor de A2 Lite in plaats van de reguliere A2 gegaan omdat ik smartphones breder dan ongeveer 73 mm niet lekker vast vind houden en de accu 33% groter is. De camera gebruikt mijn moeder toch amper en ze zegt het verschil niet te zien. De accuduur is fenomenaal vergeleken met mijn Galaxy S8, 2 dagen met jouw gebruik moet kunnen. Het snelheidsverschil tussen de Snapdragon 625 (A2 Lite) en 660 (A2) merk je in de praktijk voor mijn gevoel niet met internetten, whatsappen en streamen.

Het enige nadeel is dat als je bij Vodafone, KPN of Tele2 zit 4G bellen (VoLTE) niet standaard aan staat. Kan met een simpel trucje uit het Mi A1 topic op Tweakers wel geactiveerd worden

Toevallig ben ik nu op pad om een Mi A2 Lite voor mijn Oma van 90 te kopen. Ze wil ook aan de smartphone :P Deze ga ik vanwege de garantie inderdaad bij Belsinpel halen. Afgezien van dat Xiaomi de verzendkosten van €6,95 bij een garantie geval niet betaalt, heb je volgens mij als je hem bij Belsimpel koopt gewoon 24 maanden de gebruikelijke garantie.
Dank voor je reactie. Qua prijs/specs steekt ie er ver boven uit inderdaad. En de lite heeft ook de betere accu en een 3,5 jack. Hoe zat het met de garantie bij belsimpel? Nu is ie goedkoper bij bol, daar staat ook 2 jaar fabrieksgarantie.

Jammer dat ie niet in de mediamarkt ligt, zodat ik m even kan bekijken :P Heeft je moeder m al een keer laten vallen, en owja, las dat het scherm wat krasgevoelig was, goedkoper glas, daar iets over te zeggen?

Acties:
  • Beste antwoord

• Sirhc_95
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Ben je er al uit? :) Sorry voor de late reactie, over de garantie: het werkt volgens mij iets anders dan de garantie op bijvoorbeeld een Samsung / Sony of LG telefoon. Mijn kapotte telefoons van die merken werden meestal in Nederland gerepareerd door Dynafix of Teleplan. Bij Belsimpel zie ik bij de Mi A2 Lite dit op de site staan:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25i9kwy.jpg

Dus een eventuele reparatie zal denk ik in het buitenland plaatsvinden en daarom iets langer duren dan een week of korter zoals soms bij Dynafix en Teleplan het geval is.

Ik zie dat op Bol.com de 64 GB versie in het zwart nu alleen door externe verkopers die ik niet ken aangeboden wordt, geen idee eerlijk gezegd hoe de garantieafhandeling daar gaat eerlijk gezegd. De 32 GB verkoopt Bol wel zelf voor €189, als je bij Bol zelf koopt zit het wel snor met de garantie, maar de 64 GB versie is maar 8 euro duurder bij Belsimpel ;) De prijzen veranderen wel redelijk vaak lijkt het, dus misschien dat deze post morgen alweer achterhaald is.

Bij Mediamarkt heb ik zelf nog nooit een Xiaomi zien liggen inderdaad, geinig dat zelfs zij ze nu ook in de webshop hebben. Als er een Belsimpel winkel bij je in de buurt ligt kan je misschien eens vragen of je hem in het echt kan zien. In de winkel in Den Haag was er 3 weken geleden in ieder geval geen showmodel.

De vorige telefoon van m'n moeder is juist gesneuveld door één keer te laten vallen, dus ze is als de dood dat ze haar Xiaomi ook laat vallen >:) Qua valbestendigheid is hij met het hoesje dat bijgeleverd wordt (zo'n zacht plastic achterkantje) denk ik steviger dan mijn S8 zonder hoesje. Ook qua krasbestendigheid van het scherm merk ik niet veel verschil met de S8, mijn vader en ik hebben er beide eentje met een bookcase, daar zitten ook wel wat krasjes op het scherm inmiddels.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Valbestendig is zo'n onzin. Elk scherm breekt als hij verkeerd valt.

Verwijderd

Topicstarter
Sirhc_95 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:09:
[...]

[Afbeelding]

Jep, ik heb m inmiddels 3 weken. Besteld via belsimpel. Ik ben tevreden, lekker snel en doe wel 3 dagen met de accu. Ook maar een bookcase erbij genomen, went wel snel. Nog bedankt voor je advies ;)

Verwijderd

Topicstarter
ChinaGeek schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:37:
Valbestendig is zo'n onzin. Elk scherm breekt als hij verkeerd valt.
Nahja, doelde op dat de rand en achterkant bij sommige modellen van glas of van zacht aluminium zijn. Lekker sjiek hoor, maar dat gaat echt wel sneller kapot dan hard goedkoop plastic; wat je dan ook nog eens goedkoop zou kunnen vervangen.
Pagina: 1