wachtwoord beveiligde map netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 13:06
Goedemiddag,
ik heb een mapje op mijn synology Nas (ds718+ ) met hierin pdf bestanden.
nu wil ik instellen dat elke keer als deze map geopend wordt er een wachtwoord moet worden ingevuld.
in principe hoef ik niet vaak in het mapje (2x per maand) maar wel met meerdere computers.

heeft iemand enig idee qua software ?
ik werk wel met alleen windows 10 Pro computers

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak van dat mapje een aparte share op de Synology en stel die tr beschikking aan de gebruikers die jij kiest. Die gebruikers moeten uiteraard wel aangemaakt zijn op de synology en de gebruikers zelf moeten met hun synology username en pass hun drivemappings van de synology op de windows pc's krijgen. Maar das standaard user security, zovr niks nieuws onde de zon.

En als al je gebruikers nu met het zelfde account bij de synology kunnen, moet je je afvragen of je uberhaupt al slim bezig was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 13:06
het is meer het punt dat als je hem koppelt aan de pc je dan maar 1x het wachtwoord moet invoeren.
en ik wil juist graag dat er elke keer om een wachtwoord gevraagd moet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
theorganiser schreef op Friday 21 December 2018 @ 08:30:
het is meer het punt dat als je hem koppelt aan de pc je dan maar 1x het wachtwoord moet invoeren.
en ik wil juist graag dat er elke keer om een wachtwoord gevraagd moet worden
Waarom de PDF niet zippen en een wachtwoord op die ZIP plaatsen. Aangezien het om een PDF gaat en je die 'maar' 2x per maand de pdf wilt openen (en je er dus blijkbaar niet in hoeft te schrijven, want PDF) zou dit een oplossing zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 21-12-2018 21:45 ]