Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thin and light met dedicated graphics

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• T.ooms
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-01-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ben op zoek naar een lichte compacte laptop met Windows. Hij gaat gebruikt worden voor werk en multimedia gebruik. Graag zou ik er wel vlot een potje civilization op kunnen spelen. Bij gewoon thuisgebruik zou ik er graag twee monitors aan kunnen hangen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Afhankelijk van de samenstelling. Ik heb al een idee van wat ik wens maar hoe langer ik zoek hoe meer ik tegen de grenzen van mijn budget aanzit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Jep

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Voor 1499 koop ik me een Matebook X Pro I5 8250, Mx150 met 8Gb ram. Bij coolblue komt deze met een bose quiet comfort II (ter waarde van +/-300). Voor 1699 kan dat met een I7 6550 maar die komt volgens de review niet beter uit de verf als de I5. Bij mediamarkt.nl is de top of the line versie beschikbaar voor 1899 met een gratis sonos speakerset (2 x one). Die heeft 16Gb ram maar ik denk niet dat op korte termijn nodig te hebben. Voornamelijk het scherm is de troef van dit toestel 3:2 en een hoge resolutie.

Soortgelijk is er een matebook D met zelfde specs en die gaat voor 1050 of 1150 over de toonbank I5 en I7 dan. Beiden komen met een gratis bose soundlink ter waarde van 200. Het prijsverschil met de x pro zit hem voornamelijk in een minder luxe uitvoering en een standaard maar minder helder scherm.

Daarnaast vind ik voor een 1200 een Asus ux480fn met een nieuwere I5, 8gb en een gtx 1050 max q met 2Gb vram. Die is pas uit. Daar vind ik geen reviews van dus qua performance kan ik het niet vergelijken. Ook een mooie machine met betere graka en een gimmick qua screenpad ipv TouchPad. De goedkopere uitvoering daarvan is de ux433 maar die lijkt me momenteel nog niet op de markt.

Ik vraag me voornamelijk af of 8Gb ram voldoende is en of ik voor pokertracker en het occasionele spel voordeel zou halen uit de meerwaarde van een I7 tov een I5.

Voor de rest moet ik met mezelf uitklaren of een meer fancy afwerking de meerprijs waard is. Ik heb de toestellen nog nergens in mijn buurt gevonden dus ze even vasthkuden en vergelijken is me nog niet gelukt.

Is er hier iemand die me uit mijn keuzeprobleem kan verlossen?

Alle reacties

• T.ooms
vragen zijn eigenlijk dus de volgende:
  • Valt de meerprijs van de matebook x pro tov de matebook D te verantwoorden ?
  • i5 of i7 ?
  • 8GB: is dat wel futureproof. Het betreft immers toestellen van 1000+, dus ik hoop er wel x-aantal jaar plezier van te hebben. Als ik het goed heb, is geen van de genoemde modellen te upgraden (gesoldeed Ram)
  • mx150 voldoende ? De asus spreekt me voornamelijk aan voor zijn gtx 1050 (ook al lijkt 2 GB dan maar weer op het randje.
Huidige ranglijst is: X pro, UX480fd, Matebook D.
Budgetwijs is het eerder omgekeerd :)

• T.ooms
Niemand een mening?

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
i5 i7: Licht eraan welke versie, sommige i5 zijn sneller dan (vooral oudere) i7's. dus dan moet je echt cpu tegen cpu kijken.

8GB is niet echt futureproof, maar je kan meestal gewoon upgraden als dat nodig is., volgens een review is het gesoldeerd, dus dat kan je niet upgraden. Maar is nu is 8gb genoeg

De MX150, is eigenlijk de GT 1030 van de destkop, reken maar uit je performance, niet super snel dus.

Oh, en ''gaming'' laptops die heel dun zijn, gaan niet stil zijn, koeling is vaak niet op orde

Maar vind 1500, nogal duur voor deze specs. wat dacht je van een Xiaomi Notebook, meeste modellen hebben zelfde specs, voor een stuk lagere prijs. maar je moet even kijken of deze laptops ook in nederland te verkijgen zijn

Don't let perfect be the enemy of good.

• T.ooms
Eigenlijk is het 1200 als je de koptelefoon erbij telt. :)

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zou sowieso deze overzichten nog even doornemen !

Die HP Spectre scoort in beiden hoog

https://www.pcworld.com/a...s-of-the-year.html?page=2
YouTube: The BEST Laptops of 2018!

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Pagina: 1