Tv adje

Pagina: 1
Acties:

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:23
Mijn tv vergeet steeds de zenders en de kleuren van het beeld. Volgens mij is het batterijtje adje. Nu wil ik deze vervangen maar volgens mij moet ik eerst de condensator ontladen. Weet iemand hoe dit moet zonder zelf geelectroschockeerd te worden? Of is er iets anders aan het handje?
mazzzlll
pieter

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij als je hem gewoon een dag uit het stopcontact hebt gehouden, dan is de condensator leeg, geloof ik

They made me do it.

Verwijderd

ik zou een nieuwe kopen... kost nix meer tegenwoordig. (aldi ofzo :? )

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een TV die een dag uit het stopcontact is geweest is niet per definitie helemaal leeg.

Dat heb ik proefondervindelijk ontdekt, ik kan het je niet aanraden; daarna heb ik een half uur plat gelegen.

Dus pas echt vreselijk goed op als je aan een TV gaat knoeien, er lopen zeer hoge viltages door zo'n beeldbuis en die kunnen je een redelijk naar gevoel geven.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 16:05 schreef MisterDon het volgende:

die kunnen je een redelijk naar gevoel geven.
hahahaha, mooi verwoord... (8>

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Door een beeldbuis lopen tienduizenden volt. Dus door kan je echt een enorme schok van krijgen, ook als hij uit staat...

They made me do it.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik denk dat je beide polen van de stekker moet kortsluiten met een goed geïsoleerde schroevendraaier...

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
als jij de stekker er uithaald terwijl de tv aanstaat en dan een uurtje of 2 wacht is alle spanning van de voeding er af, en dan kan je veilig de batterij vervangen.
Ik heb op deze manier tien tallen batt's vervangen.
Er is natuurlijk ook een snelere manier, maar die kan behoorlijk pijn doen als je het fout doet.
suc6

Life is a bitch, then you die.

Pagina: 1