• Rainee
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05-2024
Hallo,

Wanneer ik aan het gamen ben, en in een voice chat met mijn vrienden, zeuren ze vaak over dat mijn toetsenbord veel te luidruchtig is.
Als ik dan naar mijn microfoon luister, komt ook het geluid van de ventilatoren pittig hard door de mic heen.

Het gaan hier om een Blue Snowball Ice.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Zou het graag zo goedkoop mogelijk willen houden, dus geen opties zoals "koop een nieuwe mic" of dergelijk.

Zat zelf al te denken om een microfoon arm te kopen, aangezien mijn mic op het moment nog op mijn bureau staat.

Mvg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zet de microfoon gain lager zodat er minder omgevingsgeluid wordt opgepikt, en scherm eventueel de microfoon af zodat hij alleen richting jou "open" staat.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 17:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vermoed dat je een Shock Mount zoekt. Jammer genoeg niet zo heel goedkoop, maar misschien wel DIY te fabriceren? https://www.instructables...-Shock-Mount-For-any-Mic/

Android developer & dürüm-liefhebber

• Rainee
Starck schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:47:
Zet de microfoon gain lager zodat er minder omgevingsgeluid wordt opgepikt, en scherm eventueel de microfoon af zodat hij alleen richting jouw "open" staat.
Hoe doe ik dit? Ik heb namelijk geen software voor deze microfoon

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rainee schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:51:
[...]

Gewoon in windows, google is your friend

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 09:01
Er zit als het goed is een schakelaar op je Snowball waarmee je tussen twee patronen kan wisselen:
What does cardioid and omnidirectional mean? Why should I care?
These are the two polar patterns The Snowball is capable of producing. If you think of polar patterns
as the shape of the area that a microphone 'hears', omnidirectional hears everything at equal volume
from all angles (in a 360 degree sphere surrounding the mic), while cardioid only hears what's right
in front of it at full volume and other sounds at increasingly diminished volume as the sound source
moves further away from the center of the mic (audio techs call this off-axis). You should care because
one of the most useful features of a microphone is the ability to control its pickup. We like polar
patterns so much, that some of our professional studio microphones have as many as nine different
patterns! With The Snowball, we've given you the two most likely to be useful to you.
Probeer eens te wisselen. Ik zou cardiod verwachten als beste keuze, maar probeer beide even.

Een microfoon arm maakt ook een groot verschil. Hoe dichter je de microfoon bij je mond krijgt, hoe beter.

[ Voor 4% gewijzigd door coptician op 20-12-2018 16:57 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Rainee schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:51:
[...]

Als ik in windows 10 zoek op "Sound" dan krijg ik meteen de juiste sound control panel er voor.
Daar ga je naar de recordings tab en dan kan je daar de instellingen wijzigen van je microfoon.

• Rainee
coptician schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:56:
Er zit als het goed is een schakelaar op je Snowball waarmee je tussen twee patronen kan wisselen:

[...]

Probeer eens te wisselen. Ik zou cardiod verwachten als beste keuze, maar probeer beide even.

Een microfoon arm maakt ook een groot verschil. Hoe dichter je de microfoon bij je mond krijgt, hoe beter.
Er zit op deze versie van de snowball geen switch jammergenoeg, maar als ik een mic arm aanschaf en de microfoon niveaus verlaag, zou dit dan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verplaatst naar SPV. Tip voor meer succes: probeer dingen die je gemakkelijk kunt proberen die je aangeraden worden uit ipv nogmaals de vraag te stellen. Dit is tweakers niet een helpdesk. Succes met de oplossing vinden!
Pagina: 1