Webshop wil product niet leveren

Pagina: 1
Acties:
  • 894 views

Vraag

• fuzzy-logic
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hallo,

Eerder vandaag heb ik een videokaart besteld bij Sicomputers voor rond de 200e.

Sicomputers heeft mij later een bericht verzonden dat het om een fout ging en dat de prijs 600e behoort te zijn en vroeg of ik de bestelling wil annuleren want het kon niet geleverd worden voor deze prijs.

Ik heb hierop geantwoord dat ik in goed vertrouwen de kaart besteld heb en het product geleverd wil hebben. Hun reactie hierop was dat het overduidelijk om een fout ging en dat het product niet voor deze prijs geleverd kan worden. Nou lijkt mij dat een prijs van 200e niet onredelijk is als de kaart eerder al voor rond de 300e verkocht werd door andere winkels en de videokaart nog volop beschikbaar is.

Mijn vraag is, mag de webshop deze bestelling zomaar annuleren aangezien de prijs niet overduidelijk foutief laag was of moeten ze deze kaart of een alternatief leveren?

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 12:52
Als het overduidelijk was, sjah, dan wellicht wel + altijd met dit soort zaken is het de vraag hoeveel tijd/moeite/energie/geld je ervoor over hebt. Om welke kaart ging het eigenlijk?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
LOL....

Tip: Gebruik de zoekmachine en lees de 10.000 topics die je voorgingen.
Alle tijd die je eraan besteed is tijdverspilling.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je bent niet de eerste die dit meemaakt. Er zijn zat topics over met zat info.

https://gathering.tweaker...5D=96&keyword=foute+prijs

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@fuzzy-logic Waarom denk je dat jij gelijk hebt, en wat heb je zelf gevonden aan info wat je gedachte bevestigd. en welke kaart gaat het om ?

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 20-12-2018 14:46 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Staat in de algemene voorwaarden iets over foutief geprijsde artikelen / 'druk en of set fouten' in het voordeel van de webwinkel? Zo ja, dan kun je het vergeten. Je bent immers bij het bestellen akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Detmer

Professioneel prutser

q2no schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:45:
Staat in de algemene voorwaarden iets over foutief geprijsde artikelen / 'druk en of set fouten' in het voordeel van de webwinkel? Zo ja, dan kun je het vergeten. Je bent immers bij het bestellen akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
De algemene voorwaarden mogen echter niet in strijd met de wet zijn.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Het is de vraag of die kaart 200 euro waard zou kunnen zijn op dit moment. Als het gaat om een 2080 oid, dan gaat dat hem niet worden.
Iets met dubbeltje op de eerste rang.

• fuzzy-logic
  • Niet online
Bedankt voor de link @PilatuS , ik vond topics waar het over een duidelijke fout ging ( van 100e naar 5e bijvoorbeeld) en daarom was ik benieuwd hoe het zit in deze zaak.
@Hackus 200e lijkt mij een redelijke prijs als het eerder voor 300e (omgerekend vanuit dollars) bij amazon te koop is geweest.
In de algemene voorwaarden hebben ze het wel over typefouten, maar dat lijkt mij geen carte blanche om elke koopovereenkomt te kunnen ontbinden?

Het gaat om de RX vega 56, bij amazon eerder te koop geweest voor 339 dollar (ongeveer 300e).

[ Voor 3% gewijzigd door fuzzy-logic op 20-12-2018 14:51 ]

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Detmer schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:47:
[...]

De algemene voorwaarden mogen echter niet in strijd met de wet zijn.
Klopt, maar inmiddels is er voldoende jurisprudentie over dit soort fouten.

Bijvoorbeeld.
https://www.confirmo.nl/a...pen-bol-com-uit-de-brand/

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

fuzzy-logic schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:50:
Bedankt voor de link @PilatuS , ik vond topics waar het over een duidelijke fout ging ( van 100e naar 5e bijvoorbeeld) en daarom was ik benieuwd hoe het zit in deze zaak.
@Hackus 200e lijkt mij een redelijke prijs als het eerder voor 300e (omgerekend vanuit dollars) bij amazon te koop is geweest.
In de algemene voorwaarden hebben ze het wel over typefouten, maar dat lijkt mij geen carte blanche om elke koopovereenkomt te kunnen ontbinden?

Het gaat om de RX vega 56, bij amazon eerder te koop geweest voor 339 dollar (ongeveer 300e).
Je kunt daar niet van uit gaan, dit is geen Nederlandse winkel en daar komen ook invoerrechten bij etc.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou sowieso niet kijken naar prijzen in het buitenland die mogelijk ook nog eens zonder BTW zijn. Als de prijzen bij andere webwinkels hoger liggen dan 300 euro is 200 euro voor zo'n kaart duidelijk een prijsfout en heb je dus geen recht op levering.

• eric.1
Geen idee welke het precies is, maar ik zie hem hier op Tweakers iig niet voor onder de 350 Eur (oh 500+ zelfs).

Pak dan deze post erbij GlowMouse in "Webshop levert niet terwijl rechtsgeldige overeenkomst"

Dan is het de moeite niet waard lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 20-12-2018 14:56 ]

• fuzzy-logic
  • Niet online
q2no schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:51:
[...]

Klopt, maar inmiddels is er voldoende jurisprudentie over dit soort fouten.

Bijvoorbeeld.
https://www.confirmo.nl/a...pen-bol-com-uit-de-brand/
Hier hebben ze het dus over een extreem prijsverschil waarbij je kon zien dat het om een fout ging, in mijn geval gaat het dus over een verschil van 100e wanneer het wordt vergeleken met de prijs die een andere webwinkel heeft gehanteerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 19:00
gaat dus om: pricewatch: MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost 8G OC

Gezien de prijs van de rest van de winkels lijkt mij niet dat ze hem hoeven te leveren.

Sowieso is een aanbiedingsprijs van een amerikaanse winkel (dus ws zonder BTW en zeker zonder invoerkosten) vergelijken met een NL prijs niet nuttig.

(overigens kost het nu $505.47 om het via amazon in nederland te verkrijgen)

[ Voor 9% gewijzigd door Puc van S. op 20-12-2018 14:56 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gaat waarschijnlijk hierom:
pricewatch: MSI Radeon RX Vega 56 Air Boost 8G OC

edit: Hierboven was sneller :+

[ Voor 9% gewijzigd door Rutger op 20-12-2018 14:55 ]

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:15
Als je uit alle redelijkheid en billijkheid mocht verwachten dat de aangegeven prijs een realistische prijsopgave betrof, heb je gelijk en dan behoor je de videokaart te krijgen.

Echter, pas bij een rechter kan je weten in hoeverre dit prijsverschil 'redelijk en billijk' is. Je hebt dus 2 opties:
- geld terug vragen
- naar de rechter gaan, geld investeren, en je gelijk proberen te halen.

Op basis van bovenstaande gegevens lijkt het er niet op dat een gang naar de rechter je de videokaart gaat opleveren, dus is dat alle tijd waard? Hij kan je natuurlijk ook in gelijk stellen.

Moeilijke kwestie though, zou eieren voor je geld kiezen vanwege de onzekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fuzzy-logic schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:54:
[...]

Hier hebben ze het dus over een extreem prijsverschil waarbij je kon zien dat het om een fout ging, in mijn geval gaat het dus over een verschil van 100e wanneer het wordt vergeleken met de prijs die een andere webwinkel heeft gehanteerd.
De prijs die een webwinkel aan de andere kant van de wereld zonder EU importheffingen en BTW gehanteerd heeft ooit in een of andere actie.

Ik wens je veel succes 8)7

Dat pricewatch linkje says it all. Je maakt geen schijn van kans

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 14:57 ]

• PilatuS
  • Niet online
200 euro tegenover 500 euro of meer. Een verschil van meer dan 100%.

Duidelijk een prijsfout dus.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Amerikaanse prijzen kun je om meerdere redenen niet direct vergelijken met Nederlandse prijzen. In Nederland staat de Vega 56 doorgaans voor €500+ te koop, dus €200 is weldegelijk abnormaal laag. Zeker gezien de Vega 56 een product uit de meest recente serie van AMD is, dus er ook geen sprake kan zijn van dumpprijzen om oude voorraad weg te werken.

Het lijkt mij dat je geen reden hebt om de verkoper te dwingen voor deze veel te lage prijs te leveren, gezien je zelf had moeten inzien (en dat mogelijk ook deed) dat de prijs *te* laag was.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@fuzzy-logic De prijzen in de US staan eigenlijk altijd zonder BTW omdat iedere staat een andere BTW hanteert. Dus dat bedrag omrekenen naar Euro's en dan nog even 21% btw toevoegen. Dan heb je de werkelijke waarde zeg maar en kom je vaak aardig in de buurt van onze prijzen.
Als je daar iets besteld zul je hier alsnog BTW af moeten dragen wettelijk gezien. ;)
Maar het verschil is vrij groot tegenover wat het zou moeten zijn, leveren zullen ze in dat opzicht niet moeten.

De fout ligt waarschijnlijk bij de leverancier waar ze een directe koppeling mee hebben. Vaak die goedkope webshops hebben dat en dan krijg je een laptop met de code van een printer cartridge enzovoorts.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Goedkoopste prijs op dit moment is ruim 500. Een korting van 60% is niet echt realistisch.

Enige wat nog kan is als er heel groot MEGA DEAL en op=op bij stond dan zou je heel misschien een kans kunnen hebben.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je probeert hier ook wat scheef neer te zetten.
In de TS staat: scheelt 100 euro met andere webwinkels
Dat is nu gereduceerd tot Amazon in de US zonder sales tax en andere zaken die niet geleverd worden in NL.

Het precedent van het bol.com verhaal lijkt hier ook gewoon op te gaan. Dit prijsverschil is groot en je weet zelf ook dat het een fout betreft. Dat neemt niet weg dat het de poging waard was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wy17
  • Registratie: Januari 2018
  • Niet online
fuzzy-logic schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:54:
[...]Hier hebben ze het dus over een extreem prijsverschil waarbij je kon zien dat het om een fout ging, in mijn geval gaat het dus over een verschil van 100e wanneer het wordt vergeleken met de prijs die een andere webwinkel heeft gehanteerd.
Waarom blijf je die Amazon shop prijzen aanhalen? Dat heeft niets met Nederlandse prijzen te maken.
Je ziet duidelijk op PW dat die kaart in NL gewoon €500-600 kost, dat is geen verschil van €100, maar meer dan dubbel.

Ook weer zo'n kansloos topic waar de TS probeert een winkel te chanteren om een product met verlies te verkopen om hun naam te behouden.

Edit: als je Amazon prijzen wilt aanhalen, gebruik dan Amazon.de waar hij nu €543,42 + verzending kost, en niet de Amerikaanse prijzen van een of andere sale.

[ Voor 19% gewijzigd door Wy17 op 20-12-2018 15:02 ]

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:15
Wy17 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:00:
[...]

Ook weer zo'n kansloos topic waar de TS probeert een winkel te chanteren om een product met verlies te verkopen om hun naam te behouden.
Je hebt gelijk, maar dat kan je ook op een andere toon aangeven. Dit is nou niet echt bevorderend voor een discussie.

• fuzzy-logic
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:59:
Je probeert hier ook wat scheef neer te zetten.
In de TS staat: scheelt 100 euro met andere webwinkels
Dat is nu gereduceerd tot Amazon in de US zonder sales tax en andere zaken die niet geleverd worden in NL.

Het precedent van het bol.com verhaal lijkt hier ook gewoon op te gaan. Dit prijsverschil is groot en je weet zelf ook dat het een fout betreft. Dat neemt niet weg dat het de poging waard was.
Ik vergelijk prijzen altijd met amazon (meestal de goedkoopste aanbieder). Een prijsverschil van 50% is niet een overduidelijke fout. Laatst nog een speakerset voor 55e gekocht bij amazon die elders voor 90e te koop stond en bij veel Nederlandse webshops over de 100e, dat was toen ook geen fout.

Bedankt voor het commentaar iig.
Ik bestel voortaan gewoon weer bij Amazon, gaat veel soepeler.

[ Voor 5% gewijzigd door fuzzy-logic op 20-12-2018 15:07 ]

• eric.1
fuzzy-logic schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:06:
[...]

Ik vergelijk prijzen altijd met amazon (meestal de goedkoopste aanbieder). Een prijsverschil van 50% is niet een overduidelijke fout. Laatst nog een speakerset voor 55e gekocht bij amazon die elders voor 90e te koop stond en bij veel Nederlandse webshops over de 100e, dat was toen ook geen fout.

Bedankt voor het commentaar iig.
Ik bestel voortaan gewoon weer bij Amazon, gaat veel soepeler.
Ja? en zelfs dan is die nu 500+ eur. Dus geen idee wat je wilt, maar een prijs van weken terug gebruiken is niet heel zinvol.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit onderwerp is inmiddels al meermaals besproken en staat ook vermeld in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie. Gezien ik hier geen discussiewaarde inzie, met de inzet die gegeven is in de TS, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.