Vraag

• josschoenmakers
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-05 22:04
Mijn vraag

Is deze schijf geschikt om aan de tv te hangen om programma's op te nemen. Ingang TV is USB 3.0
5 V en 900 mA maximaal

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

In de gebruiksaanwijzing van de harde schijf kan ik niet vinden hoeveel voeding nodig is.
De gebruiksaanwijzing van de TV geeft aan dat ik een externe voeding nodig heb. Bij Correct betwijfelen ze dat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als er een Y-kabeltje bij zit met USB-aansluitingen dan heeft die in ieder geval meer dan 500mA nodig. Wanneer er een enkele USB kabel bij zit dan mag je er van uit gaan dat de schijf op 500mA gaat werken, wat de standaard is voor USB. USB 3 kan meer leveren dus dat moet goed komen.

Waar je je meer zorgen over moet maken is of je TV wel de mogelijkheid heeft om programma's op een USB schijf te schrijven. Het lijkt mij hoogst bijzonder dat een TV dit kan omdat de USB poort doorgaans wordt gebruikt als ingang voor een TV en niet als uitgang.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17
sypie schreef op donderdag 20 december 2018 @ 18:56:
Het lijkt mij hoogst bijzonder dat een TV dit kan omdat de USB poort doorgaans wordt gebruikt als ingang voor een TV en niet als uitgang.
Zo bijzonder is dat niet, mijn (oude) Samsung uit 2010 kon dat al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke schijf hebben we het exact over?

Kijk eens naar de specs van dat ding en die van je TV. Leg die naast elkaar en dan weet je het :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TERW_DAN schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:10:
Welke schijf hebben we het exact over?

Kijk eens naar de specs van dat ding en die van je TV. Leg die naast elkaar en dan weet je het :)
product: WD Elements Portable USB 3.0

Mobiele weergave zeker? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17
Aan het gelinkte artikel te zien een WD Portable, die werkt gewoon prima op een USB 3.0-aansluting, vaak ook wel op 2.0, maar dat het kan ook zijn dat dat het te weinig stroom kan leveren. Bedenk wel dat je alleen opnames kunt maken van DVB-uitzending, je kunt niet opnemen van analoog, of een externe ingang zoals HDMI.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, maar dat ding linkt naar de hele serie HDDs. Ik kan me zo voorstellen dat daar onderling wat verschillen inzitten, dus dat de powerdraw van een 500GBer anders is dan eentje van 4TB.

En dat soort info moet gewoon in de topicstart.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een iets andere invalshoek: heeft je TV een tweede tuner ingebouwd? Zo nee, dan zul je merken dat je TV aan moet staan op het programma dat je opneemt of timeshifted weergeeft, en dat als je ergens anders naar wilt zappen je opname beeindigd wordt.
Ik had namelijk het zelfde effect met mijn LG TV. Die heeft ook maar een tuner namelijk. Daar dus snel van afgestapt en een extra Ziggo HDD recorde aangeschaft (dat kon toen nog) om als veredelde videorecorder te dienen :Y)

Zou bovenstaande even dubbelchecken voor je je geld uitgeeft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 20:42
En voor weinig geld kan je zo'n Ziggo decoder die via een USB-poort met een externe USB harddisk als "videorecorder" werkt op Marktplaats op de kop tikken.
Let wel op dat je het juiste type neemt, want niet ieder model Ziggo decoder kan dat.
En neem vooral niet een te grote harddisk, dan voorkom je problemen met formatteren en stroomtoevoer.
In de praktijk voldoet 300 GB al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat klopt, maar dan moet je wel een CI kaart hebben die al geactiveerd is. Ziggo verkoopt die dingen namelijk niet meer, is alleen nog maar verhuur van CI kaart icm decoder of CI+ insteekkaart voor je TV.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1