Vraag

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Ik krijg geen internettoegang meer op mijn pc. Deze is met een LAN kabel verbonden aan mijn router ( netgear ac1900 r7000) zojuist krijg ik de volgende melding: er is een ipadres conflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde ip adres als deze computer. Neem contact op met de netwerkbeheerder voor ondersteuning bij het oplossen van dit probleem.

Iemand enig idee hoe ik weer internettoegang krijg op mijn pc? ( Het icoontje rechtsonderin het scherm zegt het volgende: verbonden, geen internettoegang)

Beste antwoord (via Krammetje op 20-12-2018 14:32)

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Melding is vrij duidelijk toch? Er is een ipadres conflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde ip adres als deze computer.

Heeft je PC toevallig een vast IP wat ook binnen de DHCP scope valt? Of heeft een ander device een vast IP wat toevallig binnen de DHCP scope valt?

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 20-12-2018 13:54 ]

Cloud ☁️

• Krammetje
@HKLM_ Ik heb maar één pc. Verder pas ik nooit wat aan mijn internet instellingen omdat ik er geen kaas van heb gegeten. Ik had altijd toegang tot het internet tot een week geleden toen deze melding zich voordeed. Toen kon ik nog simpelweg de utp kabel er opnieuw indoen wat het probleem verhielp. Helaas werkt dat nu niet meer. Ik heb nooit een ip adres toegewezen aan de pc. Of mijn ip adres binnen de scope valt weet ik dus ook niet haha.

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 21:20
is er een ander toestel dat internet gebruikt bijgekomen ?
smart-tv , mobieltje, printer of andere netwerk of internet gebruikende toestellen ?

Moet iets zijn.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
Hoe gebruik je de netgear ac1900 r7000 is dit je hoofd router of zit er nog een router voor.

Cloud ☁️

• Krammetje
@floorcleaner ik heb een google home aangeschaft. Echter heb ik nog verbinding gehad met het internet nadat deze verbonden is geweest. Dat is wel de meeste recente wifi gebruiker in dit huis

• Krammetje
@AcidBanger dit lijkt te werken. In dit filmpje vinkt hij automatisch toewijzen van ip adressen aan. Iets wat bij mij blijkbaar al aangevinkt stond. Echter heeft het wek geholpen wat via cmd ingevoerd werd. Bedankt!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 00:07

JdM

Humbled

Mijn advies is om even contact op te nemen met je internet serviceprovider. Zij zullen je stap voor stap mee door de configuratie op je router/pc kunnen nemen. Hier ga je waarschijnlijk allerlei vragen krijgen die te technisch zijn als ik afga op wat je zelf zegt aan kennis in huis te hebben.

oké :z

• Krammetje
@HKLM_ het lijkt te zijn opgelost. Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1